Åh, den lättnaden när en liten lurvig jycke mår bra! Så nu gråter man lite igen, fast av lycka.
Då är det skönt att vara ledig ett par dagar så man hinner återhämta sig från denna känslomässiga berg- och dalbana. Pyssla lite, ligga i soffan och läsa någon av de 15 hemlånade böckerna, äta jordgubbscheesecake yoghurt, och undra om det verkligen, verkligen är nödvändigt att börja köra med en grästrimmer halv nio en helgdag?
Och så gissar jag att ni undrar om jag inte har sytt någon ny kudde sedan sist?
Jomen, så klart jag har. Jag gillar ju mönstret på
den här vaxduken från Åhléns, men den finns ju bara som just vaxduk. Så jag tog det här
tyget från Ikea, klippte det i lika breda remsor ( i detta fall 100 x 13 cm) och sydde sedan ihop delarna igen med en förskjutning. Trolleritrollera, och så har man det mönster man vill ha!
Jag har också möblerat om förra helgen, så nu står sängen mot fönstret igen. Det var i hörnan som syns här som jag hade
min annorlunda tavelhängning tidigare, som jag faktiskt inte tröttnat på, men den passade inte längre när jag flyttade på sängen.
Och just nu passar ju dessa visdomsord i den nya tavlan alldeles särskilt bra.