söndag 4 januari 2009

Vackraste scenografin

Om ni bara ska se en sak på tv ikväll, så tycker jag att ni ska se på "Galen i kärlek" (Somethings´s gotta give) på SVT1 ikväll. Skyll inte på mig sedan om ni grips av en enorm lust att flytta till den amerikanska östkusten och inreda ett strandhus i samma stil som Diane Keaton har...





Dessa bilder gör dock inte inredningen rättvisa, miljön är än vackrare i filmen.
Jo, förresten, själva filmen är bra också!!

Bilder lånade här.

Själv råkade man städa källarförrådet av bara farten igår, var av nöd tvungen för att kunna flytta ner möbler och julsakerna dit. Nu går jag här och försöker bestämma var jag ska ha olika saker när nu möbelflyttandet är klart.

22 kommentarer:

Nettan sa...

Ååå min absoluta favorit!!! Enda filmen jag äger på dvd!! Har sett den hur många gånger som helst..men vad gör det? Jag kommer att sitta bänkad!!
Kram Nettan

Anonym sa...

Den har jag inte sett... Nu måste jag nog glutta lite på den...
Håller på som värst att måla måla måla. Har precis överfört sonens Pokemon figurer på väggen. Det ska bara målas i dotterns rum först.
Har funnit två typsnitt som barnen tyckte var helt ok...så var bläckpatronen slut. Tyvärr hade min far inte de typsnitten så nu får jag snällt vänta tills det är inköpt...
Ha det så gott! Kram anna

Grodmamman sa...

Vad du röjer!:) Här har tomtarna fått åka ner i sina lådor igen och jag har plockat iordning lite i klädkammaren. Där hamnade allt jag inte visste var jag skulle göra av när jag julstädade!:)
Kram

Mjuka sa...

Jag vill ju inte säga vad det är, då blir det ju ingen överraskning. Det går iaf att skicka med posten. Den filmen såg jag och min man på bio när den gick, så himla fina miljöer.
Ha det gott
kram Malin

Jo sa...

:) Den hade jag tänkt kika på, men inte direkt i inredningssyfte, men nu får jag ju kika på inredningen lite extra!

Desirée sa...

Ja, det är underbar den filmen, har sett den men tror jag ska kika på den igen =)

Anonym sa...

Har itne hellre sett den, men nu måste jag ju göra det för att få se lite mer bilder.

~Livet i byn

Vitudden sa...

Den har jag inte sett och det verkar som om det finns många anledningar att göra det :-)Min plan får bli att försöka få barnen isäng tills dess så att jag kan njuta av den i soffan med en kopp te.

Hälsningar från ett snöigt ostkusten :-)

Mia sa...

Ja inredningen är verkligen underbar i filmen. Jag har gjort ett inlägg om hemmet med, för ett tag sen.
Om du vill se fler bilder kolla här: http://theswedishgirl.blogspot.com/2008/02/hemma-hos-diane-jack.html

Ja, jag ska nog bänka mig med ikväll fast jag har filmen. För det är ju inte bara möblerna som är fina att titta på, hur mysiga är inte Diane och Jack tillsammans!

Ha de bra!
kram Mia

StrandviksVillan sa...

Du är inte första bloggaren som tipsar om den filmen och det är förståeligt när jag ser bilderna!
Tror inte att jag sett filmen... märker nog det när jag sätter mig vid tv:n ikväll, för det ska jag göra!

Ha en fin söndag!
A-C

Maria - Villa Krutbruket sa...

Grattis!! Läste i Lantliv att du blivit månadens blogg =) Vad roligt..
Ha en mysig söndag...
Kram Maria

Anonym sa...

Ja där hade man inte sagt nej till att bo, fast vad ska man då hitta på när allt är perfekt?!:)

Duktig du är som röjer:) Själv har jag inte kommit så långt mer än att granen är utkastad!

Ps. Ny blogg förresten...!

Linda -Galleri Palla sa...

Nä, ska absolut inte skylla dig för det. Däremot kan jag skylla dig för att vi frostade av kylen igår, blev nämligen inspirerad av dig :)! Har också förtvivlat försökt hitta saker här hemma att rensa ut och organsiera men det är kört. Allt (nästan) är iordning redan. Faaaaaan!

In my house sa...

Halloj... Jahaa, hmm de lät intressant... Blir kanske till att kolla på den.... Jag tycker om att kolla på alla (ja, inte riktigt samma jämförelse nu) men Astrids filmer "Emil, bullerbyn m,m." där är då fint i deras hus,,, riktigt gamla härliga möbler!!! plus att jag älskar serierna!!!! Haha,,, vilken jämförselse!!!

- Du är så duktig som donar och flyttar runt jämt,,, kan tänka mig att ordning å reda är ett ledord i din lya!!!! =) *härligt*


Kram kram j

Anonym sa...

Hej Hej!

Åh vilket vackert hem! man blir ju helt sjuk när man tittar på dessa bilder. Filmen har jag faktiskt inte sett, kanske får göra det nu då när man ser dessa bilder.

Ha det så gott och grattis till månadens blogg i Lantliv! :)

Kram H

Kristin sa...

Hej du! Oj vad du städar. Men där ser du... vilken enorm chi du släppt lös... jag måste erkänna att min kreativitet inte utvecklats i städning eller avfrostning, utan mest i att fundera på hur vi ska tackla renoveringsplanerna framöver. Det kräver lite logistisk planering. Nu har vi dock enats, jag och min man, så vi vet hur vi ska gå vidare... vi håller ju på att bygga ut 55 kvm (matsal + badrum i botten och 2 barnrum på ovanvåningen) och det är långt ifrån klart, men jag håller på att dö av min gula hall här på ovanvåningen, som funkar som kontor och lekrum. Jag kan inte fatta att jag gillade gult en gång i tiden. Den gula färgen måste bort och jag kan inte vänta tills barnrummen är färdiga... och det är det vi dividerat om. Så sysselsättning framöver verkar jag inte ha brist på... fniss.

Tycker som du att silvriga ljusstakar är vackraren än mässingsdito. Den här lilla kandelabern är så perfekt i storlek, liten och lättplacerad, och så gillar jag färgen. Den är förnicklad, tror det är mässing under.

Nu ska jag ner och bada två smutsiga barn.

Ha det så bra! KRAM!
/Kristin

millandante sa...

Å va mysigt! Den ska jag titta på. Tack för tipset och tack för att du tittade in hos mig!

jennys hus sa...

Det lät som en "jennyfilm" som sambon brukar säga;-) Kvällen är räddad, tack för det:-)
Kram/jenny

Helen sa...

låter som en film som skulle passa mig! En Helen-film som mina kompisar säger.
Vad energisk du är!

Villa Hemma sa...

Fiint! Alltid roligt med filmer med härlig interiör.

Du frågade ang datorn. Det är en LG Notebook PC. Den är ganska liten, kanske inte helt optimal som "endadator", men kanon som surf och lättare bloggis *bortskämd*. Jag har en stationär där jag laddar ner och behandlar bilder, skriva gör jag gärna på den bärbara.
Hoppas det hjälpte dig lite...

kram

Lyktor och Tyg sa...

Men skit den har jag missat. Ska försöka kolla på den. HAr inte sett den.
kram Kristina

Britt sa...

Filmen var helt underbar! Jag fick en sån där känsla av välbehag efteråt, det är bra betyg..

Ha en bra måndag, själv ska jag snart dra till jobbet.

Britt