måndag 15 juni 2009

Drivved

Ett delikat problem med att ha många idéer, är att hitta tid att genomföra dem alla. Särskilt om man däremellan också av någon anledning måste jobba, äta, sova och vara lite allmänt social ;-)

Redan förra våren/sommaren hade jag drivvedsplaner (men ICKE för att göra sådana där drivvedstavlor med svamp, mossa etc fastlimmat på! Det är nog bland de fulaste jag vet!) men först nu har jag varit på lite anskaffningsturné efter lite ilandflutna brädstumpar. Bäst är när man hittar sådana med hål i eller avskavd färg på.

Denna lilla skylt ska få sig ett hål, träs upp på ett snöre och hängas på något bra ställe. Och jag har fler brädor på lager. De ska bara torka upp efter att ha legat ute på balkongen i hällregn...



39 kommentarer:

homebylina sa...

Åh, så fina skyltar/brädor! Än en gång har du lyckats... =))Ha det gott! Kram Lina

Från koja till slott sa...

Så himla fin skylt! Tycker nog du verkar ha tid till att pyssla, förstår inte hur du gör!! ;) Enligt mig borde dygnet absolut ha fler timmar, när man vill hinna med så mycket!

Hoppas du haft en bra helg!
Kramar Pernilla

Signe 1 sa...

Jsg slutar aldrig förundras över din kretivitet och händiga ådra, vad duktig du är!! Kram Sofia

Kristin sa...

Så fint! Jag gillar också gamla brädor så jag samlar våra avsågade stumpar från golv- och takbrädorna... kram!
K

Vikeskärs hem och vardag sa...

Härlig gammal skylt... Visst vill man ha mer tid.
Ha en trevlig måndag, kram

Hem och Lycka sa...

Tjuuusiga, vad fina du gör!

kram Mia

S o F sa...

Jag kan väl inte hålla på och tjata om allt vackert du gör.
Men detta var ju superfint - också...som vanligt...

Ha det gott!

Pieni Lintu sa...

Du gör så fina skyltar!!! :)

Jag har love-badge-award för dig i min blog, varsågod!! Du kan kopiera den om du vill!!! :)

- pienilintu

rustik charm sa...

Fin skylt. Håller just nu på med lite pyssel här hemma, skyltar och tavlor:) Så skönt när man har semester o kan ängna sig åt lite hemfix o pyssel när man vill.
Kram Kristina

Jo sa...

Vad fin den blev i all sin enkelhet! :)
Och det fina fatet med blå romber! Så snyggt! Jättebra fynd ju! :)
Jag behöver egentligen ha en ruckelfri helg, så jag kan åka på loppisar!

Själv skulle jag vilja pyssla, men jag är dödens trött efter helgens eskapader... Jag vill bara sooova när jag kommer hem idag!
Det gick bra att köpa båten, men det blev lite strul både vid upptagning och sjösättning, så det blev en lååång dag. Vi klev upp 05 och åkte iväg. Vi var sen hemma (i stugan)klockan 23 på kvällen och hade då grejat precis hela dagen (och kört med båttrailer inne i Sthlm..), så vi var döda. Och igår fick vi försöka pyssla/jobba litegranna innan vi åkte hem, och det blåste typ 12 m/s när vi skulle försöka ta oss ut med nya båten, så hela helgen var knökad med saker som hände. Men nu är vi hemma igen. Iaf till på onsdag.. ;)

Made in Persbo...Carina sa...

Hej du hej!
Så vackra! Å jag som sparat drivved i 20 år fick i vintras helt plötsligt ett ryck att röja på magasinet och då blev de till brasved istället. Hmmm...ångrar mig nu när jag ser dina fina brädor. Tror kanske jag har sparat undan någon som jag inte hade hjärta att slänga. Får kolla det.

Måste få fråga, stämplarna du haft till den vänstra (grå) brädan, vad heter de och var har du köpt dem? För det är inte de berömda Claes Olson-stämplarna väl? Dessa bokstäver ser större ut (men svårt att avgöra när man bara sett dem på bild).
Sen undrar jag vad du brukar använda för färg till såna här projekt. Tex akrylfärg?

Jag tycker som de andra att det märks då inte att ditt dygn bara har 24 timmar. Du får ju alltid en massa kreativt gjort :)

Kram på dig!
/Carina

Mjuka sa...

Dy lyckas alltid vännen!! Vill ha!
Kram Malin

Vit som snö sa...

Underbar!!!
Det var en riktigt vacker skylt!
Kram Cilla

Mitt skabbiga chica hus sa...

Nä nu får du ge dig fröken fräken, du e ju helt sanslös.

Sanslöst fina, nu måste jag ut och leta drivved också. Jag har inte tid med fler projekt på listan nu men kikar man in här så växer och växer och växer listan;o)

Ska till landet och havet över midsommar, där kan man nog hitta en och annan drivvedsplanka.

Är det Claes Olsson stämplarna du använt eller några andra? Fler som undrar ser jag...

Kramis!
Mia

Grodmamman sa...

Det är så fint med sådana där gamla slitna brädor! Blir inte lika fint på nya brädor!:)
Kram

chokladblomma sa...

SNYGGT!
Och vilka härliga fynd du har gjort här tidigare!
Kram

Tess sa...

Vad fint :) Kanske norpar din idé lite! Ha de gott/Tess

Pysselprinsessan sa...

Hi hi! Här ber man om drivvedstips och så finns det ju när jag kikar in här!! :D Jag har hittat en superfin, stoooor planka som jag har lite funderingar på! Jag är lite sugen på en lampa a la Ernst och sommartorpet för några år sedan... Minns du den? En sorts hörnlampa av en målad planka. Mycket fin! Har gjort en sådan tidigare, men den blev kvarlämnad hos ett gammalt ex... :( Kan vara dags för en ny! :) Om jag inte kommer på nåt annat kul! Dina är ju så fina!!

Det blev ingen loppistur tyvärr! Jag får gotta mig i svenska loppisar. Jag hoppas på en tur till en härlig inlandsloppis som vi besökte förra sommaren (utan kontanter!!). Mycket fint hade hon då! Å auktioner! Hoppas bara att vädret blir bättre! (Nu började det precis regna här som svar!)

Kramar

StrandviksVillan sa...

Finns det ingen ände på din fantasi? Neeeej, jag trodde inte det heller, haha!
Jättefint igen!

Anonym sa...

Såååå snyggt. det måste jag ut och leta. Jag bor ju typ på stranden =)

Ingrid sa...

Så fin skylten blev, du har öga för sådant. Att hitta de rätta bitarna att skriva på menar jag...

~Livet i byn

Familjen Kaos sa...

Riktigt snygga skyltar/brädor!

Vickans vita ting sa...

Så fina brädor du gjort! Helt underbara! Du har så genomtänkta & vackra ideer jämt... Roligt att få ta del av dessa genom din blogg :)
Kram vickan!

MO sa...

Ja tänk att en gammal avskavd bräda kan bli så fin med lite text på...Det känns levande på något sätt, o vackert...Haha, ja att vara social är väl ibland det som får stryka på foten även om jag inte pysslar tillnärmelsevis så mycket som du. Men har man familj o barn o deras vänner mm så räcker det nästan....Kände mig lite taskig igår när jag bara kände att jag inte alls hade lust att stå o snacka med den nya grannen över staketet. Hon o hennes två små barn flyttade in för några veckor sen o jag kände med en gång att jag inte direkt gillade henne, alltså hon är säkert trevlig, meeen en sådan där människa som hörs väldigt mycket o som inte lyssnar. Vi stod o pratade o jag ville flika in med en mening, då bara "snoppade" hon av mig o fortsatte prata om sitt..DÅ kände jag, nähä, jag är inte intresserad av att stå här o bara lyssna (bara för att man är grannar, måste man det?). SÅ jag tystnade väldigt fort o hon märkte nog det för hon avslutade samtalet kvickt sen...hihi, ja så social är jag ;)

Kraamar på dig

Lyktor och Tyg sa...

Jättesnyggt, tänk om man kunde tjäna pengar på alla idéer som dyker upp i huvudet på en, då skulle man vara rik!
kram Kristna

Ingmarie sa...

Skulle du kanske vilja skicka en sån bräda till mig...snälla?
Blev förälskad...igen!
ingmarijacobsen@live.se så fortsätter vi diskutionen

Kram!

Vårt hem på landet sa...

Helt ärligt tror jag att du skulle kunna försörja dig på allt pyssel du gör! Jag skulle absolut handla av dig för jag hinner inte pyssla nuförtiden! :)

2BarnsMamman sa...

Så fint och härligt när gamla vackra saker får nytt liv!

Bella sa...

Wow vilka fina skyltar/brädor!!! Kan förstå att tiden inte riktigt vill räcka till ibland för dig, men det du hinner göra blir ju alltid sååå fint...

Hoppas du haft en bra dag

Kramar Bella

Smultronlycka sa...

Hej!
Å så fina!!
Har du schabloner till texten eller textar du för hand?
Var hittar du såna i så fall (schabloner) om du använder det?
Så fint när det är lite nött och skavt på brädan!!
Sköt om dig!
Kram Anna

Stjärnor & Champagne sa...

Fröken fräken, land hihi japp nu får jag kalla det för sommarhus. Du är rolig du....Vad du är duktig med dina stämplar, mina möglar bort i källaren. Det får bli sommarprojekt. det blev jättefint....Jag har missat några inlägg här, det har jag nog inte gjort förut, hm hm...

Kramis A

Anki sa...

Hejsan!
Jag gillar oxå o trycka små fina, tänkvärda ord på både det ena o andra!
Har dock inte provat lera, mer än cernit...Men nu när du gjort så fina plattor, ska jag nog "låna" den idèen och prova *ler*
Jättefin & mysig blogg har du & jag återkommer gärna!

Kram kram! Anki

Emelie sa...

Ojojoj vad här har pysslats och jag som varit borta från bloggen i en hel vecka har haft mycket att läsa igen men oj vad kul det är att få ta igen allt! Drivvedsidén är undrbar och jag är glad att du valde den istället för mossan ;). Jag fullkomligt älskade dina insynskydd och jag tänker kopiera den meddetsamma, eller ja, så fort jag orkar och hittar lämpliga ramar, men oj vad snyggt det var! Nästa idé jag gillade var dina klädda byrålådor. Jag tänkte länge att jag skulle klä mina och sen när jag äntligen gjorde det så föll jag för tt blommigt dofftpapper i en söt liten butik. det var ett misstag visade sig eftersom jag sen i flera veckor gick runt och luktade leksaksplastfigur (!) av någon konstig anledning. Så det fick åka ur lika snabt som det kom in och efter det har jag inte orkat göra om det.

Jag tittar in snart igen nu när jag är tillbaka :)

Godnatt

Annas Lycka sa...

Så fint du gjort....som vanligt!!! Skall leta drivved i sommar...och försöka hitta mig en loppis. Jag hoppas solen lyser på dig imorgon. Kram Anna

Levindas Värld sa...

Vackert, vackert!!! Jag diggar dina alster :)

Håller med om att tiden inte alls räcker till, jobbar på tok för mkt på det "riktiga jobbet" för att hinna med allt det jag egentligen vill jag göra...hihi!

Och som du säger så ska man hinna med en hel del annat då man äntligen är ledig, som att vara social och sånt.

Önskar dygnet hade fler timmar, ska bli så skönt med semester sen så man får mkt tid till att förverkliga sina ideér :)

kram!

Monkan sa...

Ja helt klart så måste ju drivvedspyssel gå först, kan inte nån annan sköta allt den andra? :-) Det första i din uppräkning åtminstone. Jättefina och charmiga skyltar.

Man syr, runt om mitten, det är det som gör att det blir liksom en bulle i mitten. Och ser till så att allt inte bara blir en enda garnhärva utan en liten blomma.

Näst efter Photoshop så är Excel det program i datorn som jag tycker bäst om, och i Excel har jag bland annat allsköns olika listor, t.ex lista över inredningsaffärer. Och så har jag ju skrivit tips till en och annan bloggerska och har då påpassligt sparat texterna med bibehållna HTML-koder för länkarna, lite re-cycling med andra ord :-)

Du kan ju lugna Herr Fräken att det ju trots allt inte är så många i listan som kvalificerar under kategorin "mysig", Fiskmåsen, Theodore’s, Kempes och kanske även Affären kan du ju stryka direkt. Varför tror du att det är varmt på Indiska, det hörs väl på namnet ;-) Visst ja, skulle tillägga att ljusmanschetter (hos Affären) inte syftar på ryschpyschiga tygskapelser utan lite gammeldags i glas och ev metall, fanns i somras i alla fall.

Nåt som kanske inte heller klassas om mysigt är IKEA, men ifall det är så att du missat det så kan jag informera om utställningen på Liljevalchs. Hmmm, lite synd att ni inte kommer på lördan för då skulle du få se nåt som du nog inte tror är sant, ett tomt Stockholm. "Alla" åker från stan, ut på landet mm.

Tunnelbanehemskhetseländet ja. Men jag ska lära mig att utnyttja det till min fördel, för eftersom jag helst åker buss ändå så innebär ju ersättningsbussarna att jag faktiskt får en drös med extra bussturer att välja på :-) Var ska ni bo nånstans? Jag kanske kan tipsa om nån bra resväg. Jag är expert på kollektivtrafiken :-))

VITA NYANSER sa...

SÅ FINA!!! Jag blir fullproppad av inspiration här...så himla kul...tack = )!!!

Kram L-L

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ÅÅ jättevackra skyltar du gjort!!!Kram millan ♥

DRÖMHUSET sa...

Åhh vilka fina brädor! Gillar de ruffa väderbitna :-)
Fina fynd du gjort med, loppis är otroligt roligt och nu har jag hjärntvättat barnen med, så de frågar nästan var dag om vi inte kan åka på loppis *slug* :-)

Kram Sofie