torsdag 26 juli 2012

Solglitter

Nä, om man skulle fira denna soliga och somriga dag med att packa in sig i bilen och åka till Ikea 12 mil bort?
Eftersom besöket kommer att ske under stark tidspress (Ikea verkar inte gilla att ha kvar kunder efter stängningsdags, och det måste man ju förstå) så har jag utformat en shoppinglista med militärisk precision. Sakerna på listan är placerade i den ordning som avdelningarna är, allt som kan måttas upp är uppmåttat, lagersaldot är nogsamt studerat och jag har valt ut de snabbaste skor jag har.

Hur stressigt det än blir så blir det i alla fall mycket bättre än förra årets sommarresa dit. Hujedamig, jag får fortfarande kalla kårar längs ryggraden när jag tänker på det!

Uppdatering!Alltså IKEA, har ni börjat med någon ny affärsidé eller? Man börjar ju fundera för jag trodde att det det var meningen att ni skulle ha varor på era hyllor, inte att hyllorna skulle gapa tomma?! Mer än hälften av det jag ville ha fanns inte - hur sköts er logistik egentligen?...
Det är synd att Ikea inte har någon discokula i sitt sortiment.
För fler borde ha sådana hemma i ett soligt fönster,
för det är helt enkelt magiskt!


10 kommentarer:

Hanna sa...

Hoppas du fårett trevligt besök på IKEA.
Ha en fin dag
Hanna

Spets och Silver sa...

Lycka till med shoppingen!!

Kram Nette

Otaliga projekt sa...

Heja! Organiserad shoppning när den är som bäst. Jag har nästan gjort detsamma, jag här läst alla dina sprayningstips och samlat prylar att spraya i snart ett år. På tisdag bär det av till Biltema.

Ang montering av dina mormorsrutor, jag har både sytt och virkat ihop filtar. Min rekomendation är att virka.

Grodmamman sa...

Jösses, IKEA i värmen?!?
Här har man tillbringat dagen vid stranden och det har varit helt ljuvligt. Sand mellan tårna är inte fel!:)
Kram

Johanna sa...

Hihi, vad hände på förra årets IKEA tur?:) Nyfiken:) Själv bor jag 4 min bussresa från IKEA så jag behöver inte skriva någon lista!:)

Kram Johanna

Anonym sa...

Nu blir jag nyfiken ... hur gick det? Verkar i vilket fall som du har förberett dig väl, och även om du hade det sist så spelade det säkert ingen roll. men idag kanske du åker ensam ;-)

millandante sa...

Härligt!! Hoppas ditt schema höll och att du ännu håller på att packa upp ur kassarna:)
Kram

Nyanser av vitt sa...

Bra idé med kulan fröken. Sonen har en sån någonstans...
Ha en mysig fredag

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Rolig idé med discokulan. Man ska göra allt man kan för att maximera soljuset. :-)
Hoppas du iallafall fick med det något spännande, även om mycket var slut.

Ha en fin helg!

Anonym sa...

Jag gillade verkligen iden med discokulan, det ser ju magiskt ut. Jag gillar din inställning och din presentation, jag kommer följa din blogg, du verkar intressant och ha en mycket bra smak och stil. Keep it up!
//Annelie