fredag 19 juli 2013

När man inte har sol, får man ha loppis

Så vaknade man upp till ännu en gråmulen dag med vinden ilandes runt husknuten, och funderade om man verkligen kan anse att det är sommar när man måste sova med en extrafilt? Drog ändock iväg per cykel till en loppis. Halvvägs dit började det att regna, och det fanns absolut inget värt att fynda. Jag hann se tre personer, uppenbarligen galna, i dunjacka (!!!).
I mitt vrånga sinne hann jag tänka ut ett blogginlägg på temat #värsta-sommaren-i-manna-minne-och-ska-man-verkligen-slösa-semesterdagar-på-den-här-skiten-för-allt-suger.


Här undrar ni väl om ni verkligen ska fortsätta att läsa?



Men! Så tog jag ändå en sväng till stan, och se, där hade Kupan halva priset på allt! Jag tog krumsprång inombords av glädje, och kapade snabbt åt mig en vagn som jag började fylla. Plötsligt var allt toppen igen!

Gissa vad det här kalaset gick lös på?
(det ser ut som att det är ett streck/skada till vänster på keramikvasen,
men det är det inte i verkligheten)

Jag tror att jag ska börja samla på marmorsvampar minsann!
Ser ni burken med glaslock? Fiiin!
Och jag bara älskar det vävda tyget!

Näpp, det finns ingen gräns för hur många glasvaser man kan behöva!

Vas från Arabia - jo, jag tackar!

Nu har jag även varit och ätit asiatisk lunchbuffé, ska snart inviga en varmluftspistol (det där färgborttagningsmedlet från Biltema var inget att ha!) och nu kan inte ens det faktum att man ska bli ett år äldre i helgen grumla ens sinne (Fylla år är ju trevligt, men ska man nödvändigtvis bli äldre? Kan inte folk bara komma med presenter och så är det bra så??).

Och det är typ lite sol ute nu (!!!)

7 kommentarer:

Cicci H sa...

Finfina grejer! Gratulerar lite så här i förskott då, eftersom jag inte vet när Dagen infaller. :-)

Grodmamman sa...

Hoppas att du får en riktigt bra födelsedag och att solen lyser på dig!:)
Tur att det finns loppisar när vädret inte är på din sida.
Kram

Petra / Popetotrora sa...

Tänk vad lite loppisfynd kan höja humöret (och sänka också, tyvärr, om dom uteblir :)). Den där marmorbrickan hade jag mer än gärna slrungit på, på loppis. Lyckliga du!

Håller tummarna för att vädergudarna skärper till sig och bjuder dig på lite sol resten av semesten!!

Det Vita Drömhuset sa...

Grattis i förskott och grattis till fynden!
Man vågar väl inte berätta att på västkusten är det (och har varit ett bra tag) kanonväder och temperaturer närmare trean och nollan! ;-)
Fast själv är jag bortrest och har det ännu varmare! :-)

Kram Åse

Anci sa...

Grattis på födelsedagen !
Härligt med fynd :)

Kram
Anci

kungen o majkis sa...

Grattis på din födelsedag :-)! Halva priset på loppis kan ju göra vem som helst överlycklig, sicken himla tur att det inföll just nu!

Min moster o morbror är ute och åker husbil nu på semestern och hade tagit en tur över till Norge. En morgon hade de vaknat till 2 plusgrader och snö. Inte klokt :-D!

Helen sa...

Vilka fynd du gör! Urtrist med vädret:( här ska tydligen bli sämre framåt helgen hoppas ni får det bättre!