fredag 24 januari 2014

The many wonders of vävtapet

Ojoj, nu har vi bara runt -18 igen! Det låter lite konstigt, men efter en dryg med vecka med betydligt kallare, så känns det knappt att det är minusgrader nu, i jämförelse. Nästan så att man tycker att det är vår i luften! Det kan också vara önsketänkande...

På tal om andra tider. Minns ni Ernst i somras när han tyckte det var tråkigt med vanliga glascylindrar och limmade fast en massa grenar runt om dem? Och det blev....eh, mindre snyggt, enligt min enkla uppfattning. Men faktiskt så är ju glasvaser synnerligen lämpliga för diverse pysselprojekt.
Här använde jag vanlig vävtapet, som inte väl är min favorit för väggarna, och limmade ihop på kortsidorna och trädde på glascylindern.

Blir snyggt som kruka.

 
 

Och blir även snitsigt som ljuslykta när man ser strukturen.






Så, vävtapet. Synnerligen underskattat som pysselmaterial

7 kommentarer:

fruLarssons sa...

Härligt att se att den faktiskt kan vara snygg, även om jag länge har tvivlat på om jag någonsin skulle tycka det! :)
Hoppas du har en härlig dag och en bra start på helgen!

kungen o majkis sa...

Ja, det är ju sannerligen synd att man inte har en rulle vävtapet liggandes ;-D! Gillade ljuslyktevarianten en massa :-)!

Anci sa...

Kul med nya idéer och snyggt var det också !

Trevlig helg (eller ska jag säga kreativ helg ?)

Kram
Anci

Emma sa...

Snajsigt!

Systeryster och jag .... sa...

ljuslyktor kan man aldrig få för många av

susanne sa...

Jag trodde nog aldrig att jag skulle yppa något enda lite yttepyttigt positivt om vävtapet - men ljuslyktan blev ju faktiskt bra! ;) Susanne

Zarah sa...

Men jisses. Det där MÅSTE jag göra. Genast och omedelbums. SÅ snyggt!