fredag 19 oktober 2007


Visst var det roligare annonser förr? Vilka härliga teckningar och typsnitt! Jag känner att det är en tid som jag verkligen har missat.
Äntligen är det fredag! Jag brottas mellan åh-vad-skönt-nu-ska-jag-ta-det-lugnt och Pysseldags!!! Oftast brukar pysseldagspersonen i mig vinna... Största problemet nu är att försöka hindra mig själv från att sätta igång med att julpynta. Jag har nämligen hitta det perfekta tyget till gardiner och utifårn det bestämt redan nu har jag ska göra om i vardagsrummet. Farligt! Hur ska jag hålla mig, och hur ska jag undvika att tröttna på min ide innan jag ens har genomfört den?
Jag vill ju så gärna redan nu ta fram mina pappstjärnor. Jag älskar dem, kan köpa hur många som helst i olika färger och mönster. Tycker oftast att de är finast utan lampa i, så då kan man hänga dem lite här och där och slippa bry sig om det elektriska...

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag längtar också till jul, men är ändå glad att det är ett tag kvar så att jag kan ladda lite till..
Jättefina reklambilder, man önskar nästan att man levt då...ur vilken bok är det??

Fröken Fräken sa...

Oj, det var från en bok som jag lånat på biblioteket som handlade om annonser och affischer. Tyvärr skrev jag aldrig upp namnet på boken...
Jag tror att jag kommit över värsta julpysslarlängtan nu - fast jag borde börja fundera på hur mina julkort ska se ut i år..