måndag 30 november 2009

Bord och brorsor

Ibland tänker man att den där brorsan man har, han är inte så pjåkig!

I många år var han en ettrig typ som hängde efter en när man skulle träffa sina kompisar och sedan blev en sur tonåring som slängde igen dörrar. Men efter en sådär 20-25 år har det sannerligen blivit folk av honom. Inte nog med att han skaffat en stor bil som han kan hämta hem mina loppisfynd i (ja, ibland har han bilen till egna ärenden också, har jag hört sägas), nu har han också börjat känna igen vad som är min smak.

Så i fredags hade han hållt sig framme och tingade ett gratisbord åt mig, från en bekant som skulle slänga det. Jag ska bara skruva och limma lite så att det blir stadigare.





Jo, och så ska jag komma på var det ska få plats. Jag visste väl att det var någon liten detalj som inte var löst än...

37 kommentarer:

Loppan Lorum sa...

Vilken kanonbrorsa!

Lotta Sultan sa...

jättefint bord och det är allt bra med syskon!

Hannasvirrvarr sa...

Inte illa! Såna små detaljer som plats löser sig nog ;)

Hem och Lycka sa...

Härlig brorsa! Kanonfint bord!

kram

Jenny sa...

Hej!
En riktig 10-poängare till brorsa du har;) Superfint bord!

Ha en bra dag,

Kram Jenny

Signe 1 sa...

Jättevackert bord verkligen!!
Och du...min bror har det oxå blivit folk av;-)).

Må gott!

Cathrin sa...

Min lillebror bor tyvärr 30 mil bort. Och även om han aldrig fixat något bord åt mig inser jag att jag nog skall i väg och ordna en fin julklapp åt honom. Bara för att han är min (nu mera) goe lillebror. För de växer ju upp och blir "inte så pjåkiga".

Fast min får gärna droppa av ett sådant där fint bord hos mig också :) Någonstans går det väl att klämma in?

Ha en fin dag
Cathrin

Sanna sa...

Underbart bord!!Vilken snäll brorsa du har!

Åh jag vill se bilder på dina nya gardiner. Kuddarna som jag har på soffan är nog inte av det tyg du tror, utan kuddarna är färdigköpta (jag hade dem faktiskt ute på balkongen på sommaren ;) Men jag tror att jag vet vilket tyg du menade och detta har jag tänkt åka och köpa lite av. Det skulle bli så fint med lite lite rödvitrandigt tyg till tyghjärtan och ja faktisk, gardiner. (nu blev jag riktigt inspirerad..)
Ha en fin ny vecka!
Kram Sanna

Karin - Mina Rum sa...

Visst blir de bättre med åren, brorsorna?! Min är bra på att fixa avlopp och sånt, men tyvärr är han inte tränad till att hitta fina möbler åt mig. Han lägger förresten beslag på dem själv till sitt eget hus. Så lite egoistiska lillebrorsfasoner sitter kvar.
Kram Karin

Vårt hem på landet sa...

Ibland önskar jag att jag också hade en bror :)

Jag hittade ett fint slagbord på Blocket, men jag har ingen aning om vart jag ska ha det så det får väl vänta...

Lycka är ~ Onnea on sa...

Så snäll han var och passade på att fynda för dig. Såklart hittar du plats till bordet. kanske som hjälpbord till julmiddagen.
~marita~

fröken knopp sa...

hm..håller helt med dig!! Nu börjar man känna hur mycket de betyder de där brorsorna..hihi...likadant här!! :)

o vilket bord..du hittar säkert någon bra plats till det...!!

varma kramar elin

Ida sa...

fantastiskt, vilken brorsa! och vilket fint bord!!
Fint med gratis grejer ;)
Kram kram Ida

chokladblomma sa...

Ja, i många år tvivlade jag på att det skulle bli ngt av min lillebror... nä, nu skojar jag! I lördags var han tom med min lille son till ridskolan för att hjälpa honom när jag var iväg på annat. Det är snällt det!!

Bordet är jättefint!

KRAM

S o F sa...

Men, vilken superbrorsa! Härligt inlägg. :)

...å så var det bara det där med platsen då...

Önskar dig en fin vecka!

Vårt hem på landet sa...

Jag tror jag vet vilka du menar, typ "Roma" som Clas Ohlsson har. Har själv suktat efter såna, men studentplånboken är väldigt tunn nu...

Jag är ändå ganska glad o bli sjuk nu för då kanske man slipper det sen när man är ledig :)

Fröken Grön sa...

En sån bror skulle man ha... Mysig blogg, Fröken Fräken! Jag kommer igen!
/Fröken Grön

rustik charm sa...

Bra med brorsor ibland:) Superfint bord.

Ha en bra dag och en mysig kväll.
Kram Kristina

Sigrid sa...

O I LIKE! :D
Hade ett liknande i föräldrahemmet när jag växte upp. Sött sött! :)

Hoppas du hade en underbar första adventshelg!

Kram
Sigrid

Smultronlycka sa...

Hihi likadant med min bror..
Så jobbig och elak som liten men nu en kanon brorsa :)
Det är jättefint bordet!
Tänk att nån kunde komma på tanken att slänga bort en sån skatt!!
Du det stämmer att vårt vardagsrum är i orientalisk stil!
Vi har lite olika stilar i de olika rummen här hemma :)
Jag tycker om orientalisk stil och även den vita lantliga och Carl Larsson stil är så fint!
Kanske har med mitt stjärntecken att göra.Jag är tvilling.
Lite ombytlig och kluven ;)
Ha en fortsatt br vecka!
Kram Anna

Livet på Vestergård sa...

Den som ändå hade en bror :)
Fint bord! Ha en skön kväll!

lisaevelina sa...

Hej! Vilken fin blogg. Jag hittade den genom en tråd där du frågar om boksstavsstämplar. Undrar om du hittat några bra och vart isf? Vore gulligt om du hinner svara. Mvh Lisaevelina

Hem och Harmoni Marie sa...

Jag är imponerad av din bror måste jag säga!
En riktig pärla!

Ha det gott, kram Marie

Fröken Råsmart sa...

Oj, vilken bror! Snyggt bord han fixat.

Kram Ulrica

Jo sa...

Men, vilken toppenbrorsa! :D Mina bröder är bra, men de har ingen loppiskoll. De är snälla ändå dock! :)

Visst verkar det oääändligt långt till våren? Jag vill ju ha vår och ruckel NU! Ärligt talat, så kan jag hoppa framåt tre månader utan att blinka för att t ex julen går förbi. Göteborg i gråväder är ingen bra hit. Jag ska ju iofs vara ledig i 15 dagar, så jag får väl se fram emot det så länge!

Livet på Berget sa...

Men vilken fantastisk bror du har! Är han singel tro???? Haha nä jag skojade bara.
Jätte fint bord!
Kram
/Sara

Beata sa...

Vilket bord och vilken bror!

Limetwig sa...

Haha du är ju för rolig... En liten detalj?
Brosor är bra att ha, har en själv som är elektriker, himla bra så slipper man betala för den tjänsten. Kanske en middag eller så och det kan man ju stå ut med...

Ha det bäst! Åse

Änglarnas hus sa...

Jättefint bord..och så kärleksfullt av honom att tänka på dig :)..

Ha en mysig adventsvecka!!

Kraam Sanne!

Millas hem sa...

Superfint! Du hittar säkert någon bra plats till det snart! =)

Kram Camilla

Marie - Systrarna sa...

Det där bordet kommer att bli kanon för diverse uppdukningar och stilleben! Härlig present! Och vilken härlig brorsa! Bra att ha! ;-)

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Vilket vacker bord! Din bror förtjänar verkligen ros.

Ha det fint!

Hanna sa...

Vilket otroligt vackert och fint bord! vilken snäll bror du har! :)

Önskar dig en fortsatt trevlig vecka och en 1:a advent.

Kul att du gillade min kamin, den är mysig att ha :).

Kram H

millandante sa...

Vilken toppenbrorsa du har!!
Ställa och ställa... det finns alltid plats för ett sånt bord säg... annars har jag nog lite plats över...:)
Kram

sara på hedepipan sa...

Önskar jag hade vänner och familje medlemmar som förstod detta runt mig, men icke.
Tänk vad saker det slängs, aj det gör ont.
Bordet var ju jätte charmigt.
Kram sara

Reko Stil / Emma sa...

Brorsor är good shit när man blir äldre. När man var liten var de bara shit. Speciellt när man är lilla-syrra och alla hans snygga kompisar såg en precis som det "lill-syrran" hur man än åmade och bar sig... :)

Nyanser av vitt sa...

Men vilket fint bord fröken...ja de är bra att ha...ibland. Jag har två st......