lördag 12 december 2009

Jag kan nog nästan allt utom att åka slalom*

Jag vet inte vad ni håller på med där ute i koja, slott, lågenhet och hus, men här har jag fullt upp med att spraya om två ljusstakar, 2 ljuslyktor och tre brickor, stärka upp spetsdukar i sockerlösning, byta köksgardiner, spackla, slipa och måla på mitt gratisbord (en långdragen historia), pyssla ihop julkort och hänga på loppis.

Livet är underbart!

Det är en så befriande känsla att veta att det är bara fem arbetsdagar kvar tills jag går på julledighet. Inget pyssel verkar omöjligt!

Jo förresten, det går tydligen inte att använda Panduros självtorkande lera om man vill försöka göra en tallrik efter en metallform. Leran spricker nämligen. Ja, tallriken får väl vara extra shabby chic då...





*citat stulet från Lotta på Bråkmakargatan

19 kommentarer:

Lina sa...

Å synd! Säkert vad där en liten liten bubbla.
Fortsatt trevlig helg!
/Lina

Hem och Lycka sa...

Vad synd men jag tycker inte det gör nåt, jättefint blev det!

kram

Lyktor och Tyg sa...

Aha du har flow, när allt bara flyter och man kan allt och en känsla av odödlighet infinner sig! Håll på tills det släpper.
Härligt med ledighet.
kram Kristina

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Shabby funkar det med! Fatet blev verkligen läckert.

Låter som du har en riktigt härlig helg - fortsätt med det! :-)

Norregård sa...

Jag har också bara fem dagar kvar... så skönt!! Du är så otroligt kreativ, duktiga du;o)
De där ljusslingan du fått är riktigt söt!!
Ha en mysig kväll!
Kram Kram Malin

sara på hedepipan sa...

Jag jobbar i jul, inga röda dagar men där imellan, men men det är ju bara 25 % så jag överlever.
Tänkte nästan ta tag i lite mer pysslande imorgon. Samlat på mig en hel del ramar som ska bli vita och få spets på baksidan.
Har även en fusk målad spegel och tallrikshylla som ska målas om.
Lite julgransprydnader, och tomte parad i stan med barnen. Blir nog en toppen 3:e advent.
Låter som du också har det alldeles underbart.
kram sara

Jenny sa...

Hej Fröken Pysseldrottning:)

Vad fint fatet blev, synd på sprickan men det är väldigt vackert ändå!

Ha en mysig lördagkväll, här ska vi strax titta på Robinson!

Kram Jenny

Signe 1 sa...

Jag tycker det är lite charmigt med sprickan, fatet är ljuvligt ändå!!:-)

Ja snart vankas jullov här oxå, lovely!!

Må gott!

Jo sa...

Oj, vad du har jobbat på! Jag har sex arbetsdagar kvar och ser fram emot julledigheten något oerhört. Idag var jag och fick min overlock lagad och sen bakade jag pepparkakor med vänner och deras barn. En väldigt trevlig helg så här långt!

Reko Stil / Emma sa...

Det blev ju jättefint ändå! Det "operfekta" är ju ibland det mest perfekta... och så skönt att vara i ett sånt "flow" som du är nu, det var en stund sedan jag kände så, men ikväll har jag i alla fall "bakat" 4 sorters julgodis (man kan inte direkt kalla det för att baka när man smälter, blandar och rullar och är klar!)...det blir nog en fin Lucia dag i alla fall :)

millandante sa...

Men himla fint blev det ändå och en superidé är det!!! Är den fasligt dyr tro den leran...? Får nog kolla.
Hoppas du får en underbar fortsättning på pysselhelgen!!!
Kram

Elisabeth - anyhow.se sa...

Ameh! Det skulle ju vara så, för lite extra effekt!!! ;)

Théa & Linnéa sa...

Sådan energi! Det är så den smittar! Ha en härlig dag!
/Karin

Nyanser av vitt sa...

Godmorgon fröken
Jättefin tallrik du gjort. Visst är det underbart med alla idéer som poppar upp i skallen.
Ha en fin tredje advent
Agneta

Christina - Lantmusen sa...

Vilken fin blogg du har! Vad fint det var att plantera hyacintern i vanliga krukor.
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Oj de är ju inte klokt! Va mycket projekt du har pågång. Jätte roligt! Hoppas att du får en riktigt bra julledighet Och fatet tyckte jagvar jätte fint. Med spricka och allt. Kram

Grodmamman sa...

Jag ska jobba sju dagar till, men sedan ska jag vara ledig i nästan två veckor.
Fint fat du gjort, sprickan var lite charmig!:) Har också köpt sådan lera tillsammans med min svägerska och tyvärr har hon den hemma hos sig, så jag kan inte pyssla med den i dag. Å andra sidan kanske jag borde göra klart julkorten istället!:)
Kram

Livet på Vestergård sa...

Ja du kan verkligen allting du :)
Helt otroligt vad du hinner med!
Vad synd att leran sprack, men det ser lite charmigt ut också.
Här är en till som bara har fem arbetsdagar kvar innan julledigheten :)

Pysselprinsessan sa...

Det blev ju lite lagom sprucket tycker jag! Tänk vad den leran går att leka med! Det skulle vara årets ljuklapp och inte någon igelkottsmatta tycker jag! :)

Här har det bakats pepparkakshus efter devisen less is not more! :) Det kommer kanske bildbevis på bloggen! :D

Näe, nu måste jag fortsätta att klippa ut ca 200000 pilliga julkortsdelar! haha!

Kramar