lördag 19 december 2009

Men Ernst, vad hände?

Jag gissar att jag inte var den enda som bänkat mig för att se Ernst igår? Jag tänkte att nu skulle det bli pyssel och julstämning på hög nivå!
Men, vad var det där??
Stod någon och tog tid på hur snabbt varje inslag kunde gå? Och sedan skrek "Öka, spring, nästa pyssel nuuuuu!!" ? Man hann aldrig se riktigt hur det han gjorde såg ut eller hur man skulle gå till väga. Ernst viftade på lite tyg och så plötsligt höll han i ett par kuddar.
Och hur många lampor hade de tänt under inspelningen? Det var ju så ljust att man knappt kunde se något! Inte undra på att de övriga medverkande såg så motvilliga ut, de blev väl totalt bländade!
Jag gillar ju inte snö sådär värst, men om man ska spela in ett julprogram så bör man väl hålla till där det finns snö? För mig såg det ut som om programmet var inspelat i oktober.

Nej, Ernst och TV4, jag hoppas verkligen att nästa program är bättre!

Här faller snön, och temperaturen håller sig under -10 så jag ska våga mig iväg på en cykeltur till loppis. Och sedan, ja jag tror minsann att jag ska göra vad som faller mig in!

Herr Fräkens julklapp från jobbet slog den jag fick, med råge, även detta år. Det blev så snyggt med den moderna svarta ljusstaken mot mitt vita fönster och snirkliga bord.

35 kommentarer:

camilla sa...

Jag håller med! Ingen stämninga alls! Sanbba ryck och plötsligt var det något ihopskramlat..Nej, det var ingen hitt!

Ljusstaken var riktigt fin mot det vita! Har alltid velat ha en själv, men min studentbudget säger NEJ!

Ha en fin helg!

Fröken Råsmart sa...

Ernst ger inspiration, fast jag håller med om att det gick i 120 knyck och jag saknade också snön!!

En sån där ljusstake fick mamma på sitt jobb för något år sen och sen fick jag den av henne. Fast hennes är ljusblå... Inte lika snyggt men kanske dottern kan trolla med lite färg :-) Såg på prislappen i affären att det inte direkt är något man hittar på Rusta.

Anonym sa...

Jag ÄLSKAR ju Ernst och ser på det mesta med honom. Kollade igår även om jag avskyr jul. Men även jag vart besviken. Snabbt och ingen jul/vinter känsla alls. Vem har förstört våran underbara Ernst? Kram

Signe 1 sa...

Jag missade Ernst igår, attans;-)!

Superduperfin ljusstake, passade ju perfetkt där brevid det vackra fönstret!!

Må gott i kyyylan....

C. Tvillingmamma sa...

*sitter å småskrattar* Själv har vi ingen TV och igår var jag lite ledsen,så många har skrivit om Ernst Jul som skulle vara så kanon,och vissa program från torpet han gjort e ju grymt bra...så lättade jag känner mig att jag inte missade nåt :)

Grodmamman sa...

Kände lite som du, allt gick i en rasande fart och jag saknade snön!:)
Jätte snygg ljusstake, passade bra där på ditt bord!:)
Här fick vi en chock när vi kom upp idag, -14 grader ute! Det är vi inte vana vid direkt!:)
Kram

Anna-Malin sa...

Supersnyggt!!

Ernst missade jag igår men det verkar ju inte ha gjort något..
Så synd, han är ju annars väldigt pysslig och fiffig...

Cykla försiktigt ;)

Golden&Vitt sa...

Håller oxå med dig om Ernst, det kändes liite stressigt:)

Såå snygg din ljusstake är och allt vitt omkring, såå stiligt. Jag önskar alltid att jag kunde ha det så där, men det är omöjligt *ler*

Visst är det härligt med kylan vi haft,vi har passat på att göra islyktor i massor:)

Ha en skön helg och dina löften borde vi alla "härma" /kram annika

Anonym sa...

Ernst är Ernst oavsett snö eller inte. Men håller med om att tempot var högt,men det är det väl oftast när ideerna sprutar ur en eller??
Supersnygg ljusstake det måste vara en bra arbetsplats...
Annica

millandante sa...

Håller med du. Fick inte heller den rätta julkänslan, kanske försökte de kompensera snön med MYCKET vitt ljus inne...
Jisses vilken fin julklapp! Han måste ha jobbat på snällt under året! Står så fint där!!
Tycker att du har en mycket bra ed inför julen, lycka till! Och även på cykelturen idag!!
Hihi... hoppas att något av ditt röda får vara kvar...:) Stolsitsen var ju jättefin!!
Kramar

Madeleine Berglund sa...

Håller med dig fullstädnigt. Tänkte precis skriva ett inlägg om hur stelt huset var och vad allt var upplyst!!!
Det måste ha varit mycket stressigt inder inspelningen.
Men såg du hundvalpen, visst var den söt?

Var på loppis idag, hittade en kofta för 25 kronor. Men annars var det ovanligt dyrt och bara skräp. Inget fastnade på min radar idag.
Kram Madeleine

mariaemb. sa...

Åhhhh, en nordic light!! Jag har gått och debatterat fram och tillbaka med mig själv hela hösten om vi inte behöööööver in sån här hemma....Tillslut kom jag fram till att så absolut är fallet men att mina studentpengar bör gå till någonting annat. Så som jag skrev om idag blev det en lovely Odd molly, så det är inte så synd om mig ;)

Jasså det är krukor!? Väldigt fina var de i alla fall. Hoppas du har turen med dig på loppisen och gör några rktigt bra fynd.
//Maria

Hem och Harmoni Marie sa...

Jag ska säga dig att jag somnade faktiskt till Ernst... under sista reklampausen så skulle jag bara vila ögonen lite, och när jag tittade upp nästa gång var det nyheterna.... Så kan det gå! För övrigt håller jag med... lite julkänsla och inte toppbetyg till E denna gång.

Ha en trevlig helg! Kram Marie

Hannis sa...

Jag orkar aldrig kolla på Ernst!
Kollar aldrig på Leila och bakverken heller.
Måste vara Sveriges tråkigaste på det sättet!

Något jag däremot orkar kolla på är ditt pyssel!
Jäklar(ursäkta svordomen)
vad snyggt sitsen på stolen blev med handduken!

Ljusstaken gillar jag.
Skön design.

sara på hedepipan sa...

Jag håller med till en del, det saknades snö och det gick i räser fart men några ideer fick jag. Men hade inte skadat med mer instruktioner.
Här va det -21 i natt, burrrrr
kram sara

Norregård sa...

Jag håller med , var var snön...Inte det minsta jullikt hos Ernst...
Fin ljusstake!!
Ha det mysigt i julstöket...
Kram Kram Malin

Jo sa...

Jag missade hela programmet eftersom jag förkylningsdäckade i soffan redan innan åtta... Men det verkar inte som om jag har missat så mycket?

Det blir inte så mycket julat här hemma, mer snörvlat. Hoppas att det går över under helgen, så jag slipper vara sjuk när min efterlängtade ledighet börjar!

Hoppas att ni har en fin helg med all snö!

Nyanser av vitt sa...

Hej fröken,
Design House Stockholm...hade en själv :O)men den var större och passade inte här. Gav bort den till en kompis som bor i ett hem med 4 m typ till tak men det var verkligen ingen dålig klapp. Vi håller inne med alla klappar iår till personalen.
Har precis kommit hem efter att ha stångats med alla andra som var på sta´n. Hittade en tygsladd till min zinkskärm.
Ha det toppen nu
Agneta
PS Jag orkade inte ens kolla klart på Ernst....DS

Domus Dulcis Domus sa...

Nu du, nu har även jag snö och minus 10 grader, härligt säger jag! Pulkaåkning med barnen blev dagens syssla. Riktigt fin ljusstake du visar...... Kram

Jeanette Hornbeck sa...

jasså, typiskt att jag somnade då för de där sommartorp programmen har ju varit dösega - så jag hade nog gillat nya snabba Ernst:-)
/Jea

Sanna sa...

Jag missade programmet igår och har tittat på Ernst bara sporadiskt.

Jättesnyggt med svart och vitt, nytt och gammalt. Du kan verkligen konsten att kombinera saker ihop så att det blir fint.

Låter inte så dumt med loppis! Jag vill också åka, men har dessvärre inte tid och möjlighet att åka på en tid nu.. trots att jag senast var igår. :)

Kram Sanna

Livet på Berget sa...

Så fin ljusstake, har haft en sådan där vit, Den är så kul när man kan ändra om den. Tog du dig iväg på loppis? Jag var på myrorna en sväng och gjorde lite fynd av mindre sort. Visar det någn dag.
Ha de fint fröken fräken!
Kram
/Sara

homebylina sa...

Ja, det är bara att hålla med...en väldigt oinspirerad och grön jul som presenterades av Ernst =( Tur att du kan sprida lite julinspiration på din blogg istället =)Ha en fortsatt fin helg! Lina

lolla sa...

hejsan fröken
trevlig blogg du har...
men så fina dina stolsöverdarg var ett fint tips.
Jag var åxå besviken på Ernst programm hoppas nästa är bättre men det är nog tveksamt.
kram lolla

Sofia sa...

Vad fint design house ljusstaken passade just där! Alltid lika fina och mysiga bilder från ditt hem! :)

Stjärnor & Champagne sa...

Fräck ljusstake....Vi får inget på jobbet, vi skall få en resa till Sälen v.15 istället och då sa vi att vi lägger pengarna där istället. Du cyklar väl med hjälm vännen i detta snöväder??? Livsfarligt att ge sig ut annars. Ja även i Östergötland är det kallt kallt...

Kram Anne

StrandviksVillan sa...

Oj, här hinner inte jag med heller!

Ville bara önskar dig en mysig adventshelg och en superskön ledighet!

oumberligating sa...

Hmmmm......de är fina de här "inredningsbloggarna" funderar på varför det blev så fel inne hos mig, började bra för ett år sedan, mycket prylar och inredningen sedan hände något och det blev mer Oumberliga funderingar är prylar och ting! Ja, så kan det gå ibland (ler), men det hindrar inte att jag ibland smyger mig in på sådana fina bloggar som din!
En hälsning i Juletid ifrån en man som kallar sig för Oumberlig, hans Fru kallar honom mest för Omöjlig!
Mvh ifrån Peter Olofsson!

Vårt hem på landet sa...

Jag missade Ernst, men det verkar inte ha gjort så mycket? Men Ernst är ändå Erns så jag får väl kolla in reprisen :)

JULLOV!!!

Anci sa...

Hej !
Vi ger väl Ernst en chans till va ??
Jag gillar dina löften inför ledigheten (i förra inlägget). Tror att jag ska skriva något liknande :)
Stolsitsarna är underbara och inspirerar mig till något kanske.

Ha en skön 4:de advent !

Kram
Anci

Compact Garden sa...

Men oj vad det var mycket om Ernst i kommentarerna..han kan verkligen beröra :D men det känns som att kanalen borde tänka lite mer på hur tittaren upplever det..det såg lite väl fejkat ut..men lite tips fanns det nog att hämta om jag ska försvara honom lite..

Supersnygg ljusstake..kunde tänkt mej en likadan..
Ha en skön söndag /Anne

Tulipa sa...

Hej!
Jag tänkte också oktober när jag såg programmet! Mycket rönnbär...

Och alldelses för ljust, mera mysstämning är vad man vill ha! Du har sååå rätt! Hoppas Ernst eller TV 4 läser ditt lilla inlägg...*ler*.... Konstruktiv kritik! Gillar ju Ernst,- så mera stämning till hans fina skapelser och sköna personlighet!

SNYGG ljusstake!!!

Trevlig fjärde!!

Sigrid sa...

Håller med dig om Ernst. Det var nog det sämsta programmet med honom!

Ledsamt att höra om din mamma. Bävar för den dagen då föräldrarna försvinner! :(

Plasthöljen åt Alfons minsann med tratt på, kanske någon protest? Hoppas att han ger tusan i sånt fortsättningsvis!

Kramar
Sigrid

Cathrin sa...

Blev också besviken. Och hade svårt att försvara mitt kanalval för resterande familj (ok, mannen).
Gillar ljusstaken, slår praliner (!), faktiskt.

Hoppas du hade loppislyckan med dig (Väntar...)
Här hemma i skåne har det kommit så mycket snö att jag inte vet om jag vågar mig ut på vägarna. Du vet, skåningar+bil+snö = ingen bra kombination. Behöver jag säga att jag är inflyttad? :)

Anonym sa...

Håller med dig HELT OCH HÅLLET! Inte nog med att allt var upplyst som en arena och tempot var skyhögt, på diskbänken står det en pelargon?? och julgruppen i gjutjärns krukan..kunde de inte torkat bort dammet? Nä...fy bubblan vilket lågbudget program. Jag kommer förlåta Ernst för detta...i sinom tid...
Ha det gott, och Gott nytt år!!