söndag 28 november 2010

Några enkla önskningar del 2

Kära Tomten!

Alltså, det verkar inte riktigt hända något med mina önskningar om ledighet och snabbt övergående vinter. Men okej, det kanske var lite för komplicerat, så nu har jag funderat ut några andra saker som säkert är betydligt enklare för dig att kirra. Dessa är av mer karaktärsdanande art.

1. Det skulle vara väldigt bra om jag från och med denna jul lär mig, då det blir dags att städa undan julen, att lägga alla julsaker tillsammans på ett ställe, förslagsvis i den låda som det står "Julsaker" på. Och att inte lägga julpyntet i en låda här, en påse där, några i källaren och andra i ett köksskåp.

2. Om det nu är absolut nödvändigt att jag måste bli äldre, skulle du kunna ordna så att jag blir morgonpigg som kompensation? Nåja, kan du komma på ett sätt för mig att leva för evigt utan att åldras, så är det ett acceptabelt andrahandsalternativ.

3. Skulle du kunna fixa så att jag börjar tycka om grovt bröd, havregrynsgröt och fisk istället för choklad och coca-cola?

Se så Tomten, raska på!




Absolut enklaste julpysslet! De fyra gamla ramarna satt uppe sedan tidigare, nu fick en ett rödvitt papperssnöre knutet omkring sig. Första paketet inslaget!

Och väggen bakom är inte rosa - det är bara det här himla vintermörkret som ställer till det!

22 kommentarer:

Helen sa...

Underbart paket!

4U2 sa...

Just det, ramar skulle jag skriva i min önskelista.

Liljas Corner sa...

Vilken fin idé med ramen! Den tror jag att jag kopierar rakt av.
Tomten får gärna göra mig morgonpigg också. På vardagarna alltså. Då jag är ledig har jag inga problem med att stiga upp i ottan...

annashusidingtuna sa...

Jag gillar dina önskningar...
Kram Anna

Härligt hemma sa...

Ha ha, kan lätt skriva under på önskning 1 och 2. Nummer 3 är faktiskt redan fixad...eller så är det bara ett tecken på att jag ÄR gammal!!
Kramar Madeleine

Grodmamman sa...

Älskar dina önskelistor!:)
Önskning 1 har jag faktiskt fixat. Har tre stora lådor med julsaker och på hyllan över ligger ljusstakar och stjärnor.
De andra önskningarna kan jag dock gärna skriva under på också!:)
Det enkla är oftast det vackraste! Fint 2 "paket" du gjort med ramen.
Kram

Vårt hem på landet sa...

Joho! Den är visst rosa! :) Jag älskar dessa gamla ramar med så mycket detaljer! Hmm, ska nog få upp mina på väggen snart.

Bra tips att lägga alla julsaker på samma ställe, det ska jag också försöka göra i år. Har också saker liggandes lite här o var. Men det finns förklarliga själ till att det blir så, man vill ju bara ta ner allt som har med julen att göra när den är över så man trycker in saker där det får plats :)

Tina sa...

*skrattar* I somras hittade jag en påse med julpynt som jag köpt för något år sen. Prislapparna var kvar på dom........

Den där Victoria sa...

Gillar dina önskningar.. jag ordnade det med lådor till julsakerna förra året.. vilken fröjd kan jag säga... det andra får jag jobba vidare på.

Hälsningar Elvira

Systrarna Hjertén sa...

Ja! Det önskelistan skriver jag under på!!

Mvh
Frida

LissenTo sa...

Eftersom jag har flyttat, så är det lite huller om buller med ordningen. Men NÄSTA år ska det blir bättre ordning. Den önskningen kan väl tomten fixa åt oss båda.

Tvåan och trean blir nog svårare att uppfylla :-)

Fiffig juldekoration, enkelt och som sagt lätt att förändra!

Ha det gott. //Lissen

Matilda Barnboksillustratör sa...

hahaha, älskar dina önskningar!! klockrena!

nä, stackare! TVÅ helvetesförråd?! hur står du ut?

lampan, det låter som en sådan men vi köpte vår på inredningsmässan för några år sedan, det vi fick höra var att den var från vietnam! :) stoor och vit är den, som en luftballong!

Karin - Mina Rum sa...

Ja! Visst vore det bra att helt plötsligt bli en morgonpigg människa?! Det ska jag också skriva på min önskelista. Det är inte så fiffigt att börja bli riktigt pigg nu när klockan närmar sig elva på kvällen och man ska upp sex imorgon. Hoppas tomten kan fixa det för mig också.
Kram!
PS. Jag kommer egentligen inte ihåg någonting alls av "Staffan&Bengt", förutom det där med isterband.

millandante sa...

Du skulle hört min man igår (eller det skulle du nog inte när jag tänker efter) när han rotade sig igenom vår "skrubb" efter något mycket viktigt som skulle fram... Jag är så ordningsam att jag har alla julsaker på ett ställe, NÅGONSTANS i skrubben, frågan är bara var. Han fick slita ut ALLT. Jag säger inte mer. Sedan drack vi glögg i kaoset.

KRAM

Mindecor sa...

Hahaha! Härlig önskelista du har. Hoppas tomten uppfyller samtliga!

linnea-maria sa...

Snyggt!!! /Therese

mo sa...

Nämen vilken paketerad söt ram, smart o enkelt tips...
Ja, hoppas du får dina önskningar uppfyllda, skadar ju inte att önska i alla fall....hihi.
Haha, ja det där med att ha ordning på sina julsaker..det är inte min systers starka sida. Förra året hittade hon inte sin fina adventsljusstake, i betong...hon letade o letade...Efter några dagar hittade hon den i garaget, hennes man hade tagit den o lagt den som stopp under släpets ena hjul....det fick bli en ny stake kan jag säga...hihi. kram på dig

Tulipa sa...

Bra önskningar!
Kan skriva under på en del där!

Angående hur jag tänker när det gäller butik kontra hur jag "klär vårt eget hus" så är det med hjärtat på bägge ställena. Men i butiken är det meer, hemma vill jag inte ha så mycket.

Jag tror inte att någon typ av skyltning säljer bättre, bara det presenteras snyggt och med lite omtanke. För mig är det superviktigt att kunna känna mig stolt över det jag visar upp i fönstret och inne i butiken. Butiken är ju jag.

Sen ibland så märker jag ju att det jag visar hemifrån, som jag tagit hem av egna varor från butiken för att jag tycker det passar hemma...det kan ibland få lite större efterfrågan. Men det är bara roligt. Där kan jag ju visa hur det ser ut i hemmamiljö också, butiken är ju ändå en butik!

Kunde svamla på om detta länge...

Men kontentan är att jag gör det jag själv tycker om!

Linas Vita Hem sa...

Haha du är rolig du!:) Hoppas tomten tar sig i kragen!
Åh det är så fint med gamla ramar, har en hel bunt nere i källaren som vill bli målade!
Btw, det där med kransarna...kostade mig också lite blod faktiskt då jag stack bindtråden genom tummen.l Och jag tror visst du kan!!
Kram/L

Petra / Popetotrora sa...

Fantastiska ramar! Jag försöker samla på mig liknande ramar. Såna där snirkliga fina. Letar ständigt på loppisar och second hand, men det är svårt att hitta. Folk verkar hålla hårt i sina ramar. :-)

Svarta tassar i vit soffa sa...

Hej!
Gillar din önskelista! :)
Hmm.. butik i Ö-vik. Det kan väl aldrig vara "Himlen runt hörnet" du menar?! Tog en liten road tripp dit i våras och... om jag säger så här... det var tur att vi inte var där en lönedag. Då hade jag fått lov att ringa hyresvärden efteråt och bett om uppkov med hyran en månad. ;)
Ha det gott!
Kram
Jenny - som oxå ska få ett paket från Ö-viks området ;)

Hannis sa...

Det ska vara du som lyckas få till julpyntet med ett gäng ramar och ett snöre!
För det blev lite julstämning av det.

Själv ska jag försöka mig på något med kottar...
Det vore väl lite slöseri om jag inte ska använda det jag nu plockat under hösten.
Nämligen kottar!
Annars är jag som sagt en torrboll när det kommer till jul=))