torsdag 6 september 2012

Gäsp!

Efter att ha varit ute och rest för tredje gången på lika många veckor så är längtan stor efter att ligga kvar i sängen, väl omgiven av kuddar, filtar och en trave böcker.
Men vad man önskar och vad man måste är av någon underlig anledning sällan samma sak.

Har du turen att ha en ledig dag så kan jag påminna om hur fiffigt det är att sy kuddar av kökshanddukar. Passar särskilt bra till vanliga sovkuddar i måtten 50 x 60 cm. Baksidan består av ett vanligt naturvitt tyg, men man kan ju också sy ihop två handdukar. Denna kökshandduk kommer faktiskt från Coop, och trots att jag just nu funderar en del över det här med familj och släkt så gillar jag denna ändå.

Och ovanligt att hitta ett färdigt tryck där man inte använt något av mina hattypsnitt, Monotype Corsiva eller Comic Sans...


14 kommentarer:

Mjuka sa...

Snyggt. Hatar också comicsans. Det typsnittet är rådande inom skol och dagisvärlden.
Ha en fin dag

Anonym sa...

Ja, ovanligt snyggt för att vara Coop. Ett snyggt typsnitt är halva budskapet tycker jag. Jag har en väggdekor från Clas O där de lyckats få till det med både text och typsnitt. Man blir glad! ;)

Fia sa...

Oh snyggt! Den fina handduken finns knappast på vårt pytte-Coop, men man kan ju alltid hoppas! Jag som funderat på vad för trevliga höstkuddar som borde få bo i vår soffa.

Grodmamman sa...

Snyggt!:)
Skrattade lite när du skrev om comic sans. Den använde jag alltid för ett tag sedan i jobbet på förskolan!;)
Ja, vem sjutton skulle inte vilja krypa ner bland en massa kuddar och bara slappa..., men jag ska snart tillbringa en vecka i solstolen så jag ska inte gnälla.
Kram

Johanna sa...

Du är alltid lika underhållande och fiffig!

Kramisar Johanna

Hanna sa...

fina kuddar.
Ha en fin eftermiddag och kväll!
Kram
Hanna

Systrarna Hjertén sa...

Vissa dagar är verkligen "ligga i sängen-dagar" hade en sådan i tisdags, men det börjar bli bättre nu...!

Jag gillar ju kuddar och kuddfodral av kökshanddukar och den här var verkligen både speciell och kul!

/Frida

Malin på pastill.nu sa...

Vilken lysande idé! Stod och fingrade på den där handduken här om dagen, nu vet jag vad jag ska hitta på med den. Tack för det :-)

millandante sa...

Åh jag som ska ta mig en ledig vardag imorgon...:):) Även om jag inte syr, så blir det något pyssel, och särskilt nu efter att jag läst ikapp här inne hos dig och inspirerats:)

Härliga du, kram!

Borgmästaren sa...

Fina idéer du har! Oväntat snygg handduk!

Mina dagar sa...

Åh,så fint!

Hihi...jag köper "ofta" kökshanddukar som jag gillar MEN MEN jag lägger dom bara över en kudde och tänker att:
viiiilken dag som helst ska jag sy den!
Det har inte hänt ännu:-/

Men herregud så mycket snyggare det blir ser jag nu! TACK snälla för "sparken där bak";-)

Trevlig helg!

Lena sa...

Jätte bra ide med handdukar till kuddfodral, och den passar ju jätte bra!. Men jag undrar, kudden i bakgrunden, som jag sett du har visat tidigare, var har du köpt den? Det skulle passa väldigt bra hemma hos mej :). Bor ju i Göteborg så kanske den finns i närheten :)

Fröken Fräken sa...

Kudden i bakgrunden? Den med trianglar? Den ar jag sytt av ett tyg som jag köpt på Olssons tyger. Här köps inte färdigsytt när det är så mycket roligare att sy själv :-)

Anonym sa...

Bra idé med handdukarna! Comic sans ja fy fasen för det.

/Carina