lördag 4 maj 2013

Lördagslugnet...

Här är det sannerligen fullt sjå! Jag har vaktat hund, målat om hallväggarna, insett att ja, jag måste måla taket också (kanhända det tråkigaste och mest obekväma som finns i pysselväg) hängt på loppis, dragit igång stortvätt och handlat målardukspannåer så att jag klarar mig ett tag framöver.

Om ni inte är som jag, utan har lite tid över, så kan ni ta ett stycke påslakan från Ikea, klippa till det på rätt ställe i mönstret och få till ett snyggt grafiskt kors, om ni häftar fast tyget på en målardukspannå!



 
Den där växten? Jo, jag väntar på att den ska kvickna till lite...

 
Och jaaaa, kan ni tänka er, det slutade att snöa, all snö smälte bort, och just nu är himlen alldeles rosa och full av sommarlöften!

6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Är så fascinerad över vart du får alla idee' r från!:)
Snygg tavla!
Härligt att ni också fått vår!:)
Kramar

Nyanser av vitt sa...

Du är full av energi som vanligt fröken. Snön får hålla sig borta även uppe hos dig nu :O)

Smultron på ett strå sa...

Supersnygg tavla - men målardukspannå - vad är det? Är det själva ramen, eller med målarduk spänd på en ram??? (pysselnovis som du märker). Här finns hopp om vår, vitsippor en masse, men om det bara kunde sluta blåsa ishavsvindar... //kram maria

Ewa`s Galleri sa...

Häftigt med tyget på pannån
Ha en riktigt skön söndag i solen

susanne sa...

Jag målar staket...inte så kul det heller, även om tak låter ännu tråkigare.../susanne

Malin på pastill.nu sa...

Supersnyggt!! Och det där arkivskåpet (tror jag det är?) som står bredvid sängen är ju fantastiskt snyggt!!

ehm.. jo, på tal om lampan. Tydligen så ska man ju även komma ihåg att köpa med sig en kontakt när man köper taklampor på ikea. Ja, kommentarer överflödiga känner jag.. När vi kan tända lampan hojtar jag till om hur det blev ;-)