måndag 12 maj 2014

Medarbetarsamtal


Hej där Maj!*

Nu när du snart är halvvägs in här på din projektanställning hos oss på 2014 tycker jag att det är dags för ett medarbetarsamtal.

Nu inledde ju dina kollegor Mars och April ovanligt starkt, satsade på milda temperaturer och tidigaste våren i mannaminne. Så jag förstår om du känner att du har stora skor att fylla. Men jag förväntar mig faktiskt mer av dig än vad jag har sett hittills.  Som exempel kan jag säga att jag fortfarande får cykla med vantar till och från jobbet, det går inte att på allvar börja spraya utomhus och inte en enda gång har jag gått och flanerat längs kajkanten och ätit glass.

Jag tycker att du nu ska satsa på tvåsiffriga plusgrader, strålande sol och hjälp till din kollega Lövsprickningen. Nu ska det ju bli vår på riktigt. Kanske det kan bli aktuellt med en snabbutbildning, till exempel Så låter du bli att regna 1.0 eller Mörk himmel är bara för vintern 1.0?

Kom igen nu, jag vet att du har potentialen.






*Jo, månader stavas inte med stor begynnelsebokstav, men just i det här sammanhanget så tar jag mig en litterär frihet.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ja så här kan vi ju inte ha det. +7 och regn när man hänger en hel helg på fotbollsplanen t.ex.

Eller likaledes kall temperatur när man vill grilla. Maten svalnar ju på ovansidan.

Skärpning säger jag med!

Anonym sa...

Ja, nu får Maj allt ta och skärpa sig lite. Så här kan vi ju inte ha det.

Anci sa...

Åh, jag bara älskar dina underbara och roliga inlägg ! Tack för alla glada miner jag gör när jag läser !!

Kram
Anci

Villa Vinkelhaken sa...

Haha, sitter här och skrattar för mig själv när jag läser dina inlägg! :)

Kram Jenny

Annica sa...

Bra att du tog tag i det där! Hoppas hen skärper till sig nu!
Kram!
Annica i Mormorstorp

Cicci H sa...

Håller tummarna för att Maj hör dig :-)

Tekla sa...

Heja heja!!! En eloge till dig för att du styr upp det hela och nu måtte väl Maj lyssna på dina högst korrekta iaktagelser. Argumenetn biter antar jag... Väntar spänt på resultatet. Hade ju tänkt ta lite ledigt och mysa till det lite!

Jo sa...

Jadu, är det en provanställning så är det. Rättning i leden! :)

Anonym sa...

hallå, ville bara säga att jag har suttit o läst en massa på din blogg nu o tycker du verkar ha jäkligt skön attityd, fortsätt!