torsdag 8 maj 2014

När det är lite mer omständigt

Alltså, det är ju inte så att alla fynd är störtsnygga på en gång.

Ibland måste man ta bort gammal färg med varmluftspistol, sandpappra, måla vitt, tröttna, måla svart, inse att man måste spackla, sandpappra, spackla, sandpappra, och sedan kanske måla två varv till med svart färg.



Och så får man någon gång montera retrosköna mässingsknoppar.


Och under tiden kan man titta på en krumelurig skålgrej.


Just nu kan jag för övrigt inte sluta tänka på en möbel som jag såg på loppis igår och inte köpte. Nu hoppas jag bara att den finns kvar när jag har möjlighet att dra dit på lördag.. det var en sådan där sak som inte många ser potentialen i så jag håller tummarna!

1 kommentar:

Suz sa...

Hos dig kan man alltid kika in och veta att man får en stor portion inspiration med sig resten av dagen:)
Och så dina härliga texter! Love it. Jag blir så glad när jag besökt din blogg:)

Ha en fin helg med mycket pyssel!
Kram
Suz