onsdag 22 september 2010

Omlokalisering

Nej, hörrni, nu är det dags att ta sig en tripp söderöver. Äntligen dags för lite shopping... konferens!
Det är ju alltid bra att åka bort en sväng, bara för den härliga känslan som man får när man kommer hem igen.

Till helgen är jag tillbaka igen, förhoppningsvis med ett par påsar pysselmaterial.


Tills dess kan ni titta på min ommålade bänk, där jag även la till lite text, på den annars sparsmakade möbeln.


Vänligen bortse från teaklister och tråkigt golv. Av någon anledning anser min hyresvärd att det inte är någon bra idé att lägga in vitt trägolv hos mig. Hmpf. Konstig prick det där.

26 kommentarer:

kungen o majkis sa...

Bänken blev ju superfin med texten på :)! Ha det så trevligt på konferansen....eller snarare ha det så trevligt på fritiden ;-)!

På landet vid havet sa...

Borta bra men hemma bäst! :)

Fyndigt med texten! Gillar dina kuddar, snygga!

Ha en bra tripp!
Kram Mia

White cotton grass sa...

Trevlig resa!

helena

Hannis sa...

Undrar om din värd är släkt med min?
Dom verkar ha samma åsikt i alla fall!

Snygg bänk!!
Mycket snygg.
Vet du Fröken, tack vare dig har jag nu skaffat grå kuddar=))
Inte sytt förvisso men ändå.

Visst blev det ett skämsval!
Jag trodde jag skulle smälla av när jag såg att ett parti som sjunger hockeyramsor och tror på utanförskap och rasism ska ta plats.

Trevlig resa!

Alexandra sa...

Jag bor också i hyresrätt men de hindrar inte
mig att fixa om även på "fast" inredning, måla
tex. Listerna vita och vips så har storförämdring
skett! Och de finns även bra golvfärg... ;)
kram!

Livet på Vestergård sa...

Snygg bänk och texten blev pricken över i.
Ha en bra shopping...eh... konferensresa!
Kram Kicki

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Men en sån har jag!!! Totalt glömt att jag fick en av bästa vännen i somras...ska nog ut i förrådet till kvällen...undra vad jag mer kan ha glömt :-)

Ha en trevlig resa, kram kram Lina

Fröken Pyssel sa...

Vad fint det blev :-) Kuddarna är underbara och passar perfekt på bänken!

Jo, det torkar snabbt med sprayfärg, absolut, men tycker det krävs så olidligt många lager :-S Har dock inte sprayat så mycket så kanske får jag kläm på det snart, det blir ju väldigt fin yta!

Milla sa...

Good Luck på shopping tripp, nej, konferensen.
Ärligt Talat; jag hoppas att du får massor av shopping som bonus till (tråkiga konferenser)!
Ha en bra tripp. Milla

bokhyllan sa...

Snygg bänk!
Trevlig resa.

Liza sa...

Hej! Jag har alldeles nyss hittat till din blogg och jag måste bara säga att jag TOKÄLSKAR den! Har redan fått så grymt mycket inspiration om hur jag kan piffa till det hemma i min precis nyrenoverade lägenhet. Tack för en grymt bra blogg och keep up the good work! Kram

Svarta tassar i vit soffa sa...

Hej!
Så du har oxå en sådan där konstig hyresvärd som jag.;)
Fint textat på bänken!
Har sett så fina svarta saker och fix nu den senaste tiden så... jag börjar känna att det borde nog in något svart hos mig med.
Ha det gott!!
Kram
Jenny

Stockholmsjul sa...

Ja det är verkligen härligt att komma hem efter att man vart borta! :)
Bänken blev jätte fin, bra jobbat!

Grodmamman sa...

Konstig hyresvärd du har!;) Tur att man bor i eget hus!:)
Fin bänken blev, gillar den i svart!
Vi var ju i Rhodos stad en kväll och vi hade ganska stora problem att bestämma vart vi skulle äta då!:) Eftersom barnen är så kräsna också så underlättade det ju inte valet direkt, men pizzan barnen åt fick högsta betyg! Kommer snart bilder därifrån.
Kram

Hem och Harmoni Marie sa...

Snyggt! Och texten väldigt vacker, både handstil och orden i sig....

Kommer Herr Fräken att ta hand om bloggen när du är borta? ;)
Vore ju kul om han passade på att gästblogga lite...

Ha en trevlig shopppingtur söderöver!
Kram Marie

Helena sa...

Snyggt! -Du är jätteduktig!
Hälsningar Helena

Bella sa...

Bänken blev jättefin!! Men jag tror bestämt någon borde ta ett allvarligt snack med din hyresvärd...

Hoppas du har shoppinglyckan med dig när du åker söderut :)

Kramar Bella

Vintage House sa...

Hej
Vad skönt att få komma bort lite.
så snygg bänken blev och kuddarna är så fina...
Det är det tråkiga med att bo i lägenhet att man inte få det som man verkligen vill ha.
Det som känns så skönt när man köpte ett hus..
kram
sandra

Klankis sa...

Är det Stockholm som gäller? Bromma Blocks öppnar idag!

Karin Krut sa...

Ja vad är det med hyresvärdar? Vad är problemet ;) Bänken är jättefin och vacker liten textslinga.
Ha en skön fortsättning på veckan
Karin

Gilla Yoga sa...

Kul med text på bänken! Ha det så härligt på din konferens, kram Linda

millandante sa...

Vad trevligt med sho nferans...=)

Väldigt snyggt arbete med bänken!!!

Har ett liknande golv som jag nu tänkt MÅLA vitt... Kanske skulle din hyresvärd inte märka om du råkade måla golvet...=O

KRAM

Monkan sa...

Ah, är du här nu! Då ska jag spana efter dig på stan imorron. Ser jag nån som bär på pysselpåsar så vet jag att det är du :-) Och jag kanske ska på jobbresa till Luleå, kanske man kan få lite shoppingtips :-)

Men du, det har hamnat nåt smuts över s-ordet i inlägget, kanske nåt virus som suddat ut ordet och skrivit ”konfe” nånting istället ;-)

Textardrottningen har slagit till igen, fint piffad bänk. Bara visa den bilden för huresvärden så kommer han att fatta det där med lister och golv!

mo sa...

Jaså bär det söderöver igen, hur långt ner då tro? Hoppas du får lite tid till shopping oxå, cheferna borde fatta att man jobbar så mycket bättre om man får shoppa lite med ;)
Snygg bänken blev med din snygga textning på...där vågar man väl knappt sätta sig, tänk om man "skaver" bort en bokstav....
Trist värd du har, hade ju varit så snyggt med vitt trägolv till din inredning :)
Ha en go helg, kramar

Sigrid sa...

hyresvärdar är ett märkligt släkte!
Hoppas du finner dina kassar med pyssel, själv pysslade jag om mej själv idag istället! :) Inte dumt det heller.

Kram

Sofie sa...

Snygg bänken blev! Fin text.

Hoppas du får en härlig söderövertripp!

Trevlig helg!