måndag 6 september 2010

Stilla sig

Här börjar man återvända till sitt vanliga jag. Problemet är att jag ju inte är så bra på att vila när jag blir sjuk, utan tror att jag är pigg nog att dra igång diverse projekt ändå vilket direkt straffar sig... Men nu försöker jag ta det lugnt, och kanske man är tillbaka på jobbet imorgon.

Under vilan kan man se samtliga filmer med Indiana Jones, läsa senaste Lantliv eller komma på var man ska hänga upp de handbroderade tavlor som hittades på loppis för en femma styck. Det var nästan pinsamt att bara betala en femma styck för dessa! I vanliga fall är jag inte så förtjust i broderier, men just att allt var sparsmakat och enbart i grått gjorde att jag föll för dem.

17 kommentarer:

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Hejsan! Jag har oxå tyvärr gått och blivit sjuk:( Vitlöken gjorde ingen nytta... Ska läsa senaste nummret av Allt i hemmet som kom nu i brevlådan *tack å lov* sedan har jag några filmer:)

Hoppas du kan jobba i morgon då!:)

Kraam

Grodmamman sa...

Tråkigt att bli sjuk lagom till helgen!
Har nu suttit här med ett större och större leende på läpparna när jag läst dina senaste inlägg! Det är inte alltid lätt att få det manliga könet att se skönheten i det gamla eller i naturens gåvor!:)
Hoppas att du mår bättre nu!
Kram

Livet på Vestergård sa...

Vad många det är som är sjuka nu. Hoppas att du är på bättringsvägen i alla fall.
Jag tycker tavlorna gör sig bra på hyllan där du har dem.
Kram Kicki

Bella sa...

Hoppas du vilat och kryat på dig under dagen så att du orkar ta dig iväg till jobbet imorgon, det är ju så förbaskat trist att ligga hemma och vara dålig...

Tavlorna var jättefina och för 5 kr st är det ju verkligen ett fynd!

Kramar Bella

Systrarna Hjertén sa...

Jättefina broderier!!!

Krya på dig!
Mvh
Frida

Norregård sa...

Tjusigt!!! Jag älskar att brodera;o) Men det blir ju periodvis, som nu till hösten!!

Krya på Dig!
Kram Malin

Jo sa...

Väldigt fina tavlor! Precis min stil, och jag gillar egentligen inte heller broderier. :)
Hoppas att du kryar på dig, även om det innebär att du måste gå och jobba! ;)

Dessie sa...

Ja du har helt rätt. Jättefina trots att jag inte heller är förtjust i broderier.. Ja förutom monogram och sådant då. =)
Krya på dig.
Kram Dessie

Lilla gårdshuset sa...

Fin header du har gjort!

Krya på dig.

Kramis/Heléne

Vitt och Blått sa...

Superfina tavlor, vilken tur du hade där - bara en femma! :) Hoppas att du kryar ordentligt nu! Kram Ewa

Anonym sa...

Jag tror absolut att de kan vara gott med lite äpple i pannkakorna. Och en gnutta kanel till. De låter riktigt mumsigt tycker jag och måste nog testas nästa gång. Frågan är om man ska skiva eller riva äpplena.... Kram

Home of Nina sa...

Krya på dig! Håller med, dessa broderade tavlorna var jättefina. Förlåt om jag drog lite på smilbanden när jag läste ditt mossinlägg. Tyckte att mossan med belysningen i va jättefin! För att mossan inte ska torka och bli blek kan du lägga blöt oasis under. Kram

Tigris Predikantan sa...

Vilket kap! Ja, tänk allt jobb som ligger bakom!
:)

Felix sa...

Vilka fynd du har gjort på sistone! Vad är det för billig loppis du är stamkund hos...? ;-)

Men 5 kr styck för dessa handbroderade tavlor är ju inte klokt egentligen. Tänk vilket arbete någon har lagt ner på dem. Tur att de kommer till någon som tycker om dem. Gillade dem också, fast jag inte heller är så förtjust i broderier.

Hösthälsningar
Elisabet

koppfnatt sa...

Hejsan!
Hos oss har i stort sett alla varit liggandes i den hemska förkylningen, som verkar smitta alla i sin väg.
Men, som du kunde jag inte riktigt låta bli att pyssla lite.
Man blir ju bara sjukare annars...
Krya på dig.
Åsa

Svarta tassar i vit soffa sa...

Hej!
Ditt förra inlägg om mossa känner jag igen:) Min sambo sa något liknande om mina mossarrangemang förra hösten :) Gamla krukor skulle han oxå kunna slänga i övertygelsen om att de var skräp.
Tavlorna var verkligen enkla och stilfulla!
Vilka vackra fynd du gör!!
Ha en bra dag!
Kram
Jenny

Anonym sa...

Tråkigt att bli sjuk :-)
Krya på dig
kramar Malin