fredag 3 september 2010

The Usual Suspects

Idag radar jag upp misstänkta.


Det lutar åt grillad kyckling eller konstiga champinjoner som de huvudmisstänkta. Ja, eller man kan också kalla dem för kuppmakarna som ligger bakom att jag inte låg särskilt mycket i min säng i natt, utan befann mig någon helt annanstans och inte mådde bra. Ska man råka ut för sådant lagomt till helgen??

Så jag fortsätter på misstanketemat och plöjer Wallander-filmer här i soffan. Wallander, det är en misstänksam typ det! Inte en chans att en grillad kyckling kommit undan där inte.

Desto vackrare är dessa porslinskrukor som fyndades för en femma styck i veckan. Jag gissar på att de inte är tillverkade igår. Tallriken fick jag betala en hel tia för!













14 kommentarer:

Carina i ockelbo sa...

åå vilken fin tallrik, ser gammeldags ut

Syster vit sa...

Hej, inget trevligt att bli dålig, hoppas det rättar till sig till helgen. Gullig loppistallrik.
Kram Liselott

Vita huset 28 sa...

Åh så hemskt o bli magsjuk, blä!!
Hoppas du kryar på dig i soffan.
Fina fynd iaf

Kram Camilla

White cotton grass sa...

Hoppas du känner dig bättre snart!

helena

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ush och fy på alla sätt. Magsjuka är det värsta! Bara att rada upp de misstänkta och skjuta. ;-)
Hoppas du känner dig bättre snart, så att du orkar njuta av helgen.

Önskar och hoppas att du får en riktigt fin helg!

Systrarna Hjertén sa...

Trist att bli sjuk till helgen!!

Farmor-feeling på krukorna, tror hon har precis sådana!!

Håller med om att det kan vara farlig att minnas för mycket, genom åren har jag insett att inte mindre än två String-hyllor åkt till auktion/tippen precis framför näsa på mig. Jag säger också NEDRANS!!!

Hoppas du får en trevlig helg, trots magsjuka!!

/Frida

MårsArt sa...

Jag har haft tur och fyndat en stor skål i "gallerteknik" på loppis.
Tycker det är så fint.
Hmm...den står i ett skåp bland andra fynd...
Hoppas du får en skön helg,
Agneta

Limetwig sa...

Fy fanken fö magsjuka...bläää!
Hoppas detr "bara" var nåt som skulle upp. Krya på dig! Hoppas helgen blir bättre! Åse

Edith och Jag sa...

Stackars dig! Hoppas att du snart känner dig bra igen.
Tack för målarrådet. Låter som att det krävs lite jobb men det ska nog inte vara ett omöjligt projekt.
Önskar dig en trevlig helg tots allt.
Maria

Anonym sa...

Hej
Känner igen krukorna från det jag var liten. Jag är nästan säker på att det är 50-tal för jag är född-58 och mina föräldrar satte bo ett par år tidigare
Hälsar
Lena i Kalmar

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Aj, aj, aj! Hoppas verkligen att det är en "snabbacill" inte trevligt med magsjuka! Krya på dig snabbt :-)

Smart med frostspray...ska nog fylla på med en sån, såg att det fanns massor med nytt roligt hos CL...kanske tar en tripp i morgon??

Må så gott (du kan) kram Lina

Anonym sa...

krya på dig vännen!
Krukorna är bedårande!
Kram Malin

Fröken Grön sa...

Aj aj aj, så trist! Magsjuka är nog det tristaste man kan råka ut för, - huvudvärk och feber kan man ju iallafall sova bort. Skönt att du har lite fina loppisfynd att glädja dig åt iallafall =)
Krya på dig!

Villa Vinkelhaken sa...

Usch! Magsjuka är det värsta jag vet! Hoppas att du piggnar till snart!
Kul med loppisfynd!

Kram Jenny