torsdag 2 december 2010

En gran är ändå en gran

Jag måste säga att det känns helt okej att för en gångs skull ha minst snö i hela landet, och bara två minusgrader! Vi kanske går mot vår ändå..? Kanske att tomten har vaknat till och börjat sätta min önskelista i rullning?

Och jag som köpte en fejkgran eftersom jag trodde att det skulle vara omöjligt att hitta någon minigran ute i skogen på grund av snön! Men, det är ganska trevligt med konstgjord gran - ingen allergi och inga tappade barr som lyckas kila in sig överallt.

Sedan är det ju bara att säga sanningen; allt blir finfint i en Sturehof-kruka (en present till mig själv som jag köpte då jag fick mitt allra första fasta jobb, efter att ha harvat runt på vikariat och projektanställningar i 10 år)



Granen är köpt på Ica Maxi, och söta jullyktan kommer från loppis.

21 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Granen är ju jättefin. Ser riktig ut. För din info hade vi minus 14 imorse

Levindas Värld sa...

Mmm visst är de där granarna fina!! Jag har en precis likadan själv som jag bloggat lite om just för att jag vill skryta om hur fina fuskisgranar de kan göra nu för tiden, blir så impad!

Och som du säger, inget barrande :)

Lycka är ~ Onnea on sa...

Den fuskgranen ser ju helt ut som en riktig..jätte fin!
~marita~

Systrarna Hjertén sa...

Menar du att granen är fusk? Va´fuskigt, det syns ju inte!! ;D

Mvh
Frida

Vita Falkens Lantliv sa...

Så fin gran, naturtrogen, jag tittade precis på en sån idag och höll på att köpa den, men lät bli. Ångrar mig nu när jag ser din;)

Ha en skön kväll!!!

Cathrin sa...

Ah, det börjar klarna. Jag har fått all din snö. I kväll körde jag fast med bilen (fyrhjulsdrift mäktar inte med drivor som är högre än bilen...) och fick fiskas upp av en vänlig granne med traktor. Behärskat vänlig. Tinade upp först nu, efter en timmes bubbelbad... Men det är okej. Mindre okej är just att jag inte kommer att få några minigranar i år. Så där är du räddningen. I morgon styr jag kosan mot Ica Maxi! Och nu är det jag som skriver till Tomten!

Grodmamman sa...

Är det där en fuskgran vill jag också ha en! Den var riktigt fin och bara detta att slippa barr i hela huset!:)
Vi har haft -8 grader idag.
Kram

Lantliv och Loppis sa...

Riktigt tjusigt! =D
*och håller mycket med dig angående reklamdiskussionen, viktigt att vara ärlig när man propagerar för olika varor. Inte alltid man är helt objektiv när saker är gratis;)
Vänliga hälsningar
Jennica

Fröken Grön sa...

Men du, granen ser riktigt riktig ut! ICA Maxi har sina goda stunder, - själv köpte jag fina gråa kuddar där för en tid sen. Och en Sturehof-kruka får gärna hitta hem till mig med tomten i år...
Må så gott och njut av "värmeböljan"!
/Anna-Karin

4U2 sa...

Den ser ju riktigt äkta ut.

Pysselpralinen sa...

Granen ser verkligen väldigt äkta ut. Bra gjort ICA Maxi! Och bra gjort du, som köpte Sturehofkrukan i present till dig själv.
Skönt att höra att även evighetslång tid med vik och projekt till slut kan leda till fast jobb. Jag väntar otåligt på svar om ett jobb just nu. I dagarna ska de få besked om projektpengar. Utan pengar ingen anställning. Jag hoppas på ett givmilt statligt verk som beviljar stimulansmedlen.

Visst var filtkudden tjusig! Och den var faktiskt himla lätt och smidig att göra. Sånt gillar jag. Som har myror i baken.
Jag tror att fleece kan bli lite bökigare att sy om den är tjockare, men är den tunnare funkar det nog också.

Jag hittade en snygg lila/grå filt på Panduro igår som jag är sugen på att omvandla till ännu en kudde...

Förresten. Bra med ditt inlägg om reklam. Jag läste Underbara Claras intressanta inlägg och uppskattar att du också tar upp ämnet. Man behöver verkligen en påminnelse då och då om alla kanaler som finns till för att påverka en.

Lessi sa...

Hos mig är det mycket kallare. Så kallt att jag som aldrig vill ha vantar fryser fast jag använder de tjockaste jag har.

Krukan är verkligen superfin och jag vet känslan när man köper något speciellt för att fira något.

Mjuka sa...

Är det fejk ?? Ser väldigt naturtrogen ut. Sturehofkrukor står väldigt högt på min önskelista
kram på dig
Malin

Adventure School Rudan sa...

Hallå där!
Har just hittat hit till din härliga blogg. Jag gillar verkligen ditt sätt att skriva kring smått och gott och vilka inspirerande bilder! - Hit kommer jag att återvända ofta!

Hälsningar Cecilia

På landet vid havet sa...

Det var sannerligen en grann gran! Ska jag absolut kolla närmare på vid nästa Ica Maxi besök! Tack för tipset!

Trevlig helg!
Kram Mia

Lantmätarvillan sa...

Ica Maxihäng är ju bra och jag fingrade på de mörkröda garnerna, men la tillbaka dem. Tänkte i samma ögonblick att jag kanske kommer att ångra mig. Har även jag skräck för särskrivningar och diverse andra konstigheter. Det har nog att göra med utbildning och vad jag arbetar med. Har även sett de snygga julstjärnorna, men nu är det fullt i alla fönster. Jag gnetar på med min mössa så att jag fortare får börja använda Maxigarnerna :)

MårsArt sa...

En sådan gran köpte jag till förra julen. Gillar att den inte barrar.
Jag hade tur som dessutom hann att plocka mossa och smågranar innan snön kom.
Ha en skön 2a advent.

Bella sa...

Wow, det var en riktigt fin fejkgran, vill ha :) Är allergisk så någon riktigt kommer inte innanför dörrarna här hemma tyvärr...

Det känns verkligen helt galet med all denna snö och kyla så här tidigt, men är glad för din skull att ni inte har så kallt i norr, vet ju hur "bra" du tycker om vintern :)

Trevlig Helg!

Kram Bella

Vårt hem på landet sa...

Jag stod o pillade på en liknande på Blomsterlandet igår, men jag har tagit in några riktiga på prov. Å jag har inga röda prickar än ;) Men å andra sidan har jag inte pillat så mycket på dem heller!

Bra skrivit i reklam-inlägget. Tycker det är roligare att läsa bloggar utan reklam!

Unknown sa...

Måste bara säga: Tack för tipset! Hittade en likadan fusk-gran i min ICA Kvantum butik och blev jätteglad. För den ser verkligen äkta ut.
Så den fick följa med hem och väntar nu på att få något fint kring foten.

Anonym sa...

Hej! Får man veta priset på granen? =)