söndag 21 november 2010

Några enkla önskningar del 1

Kära Tomten!

Jag förstår att du har mycket att göra nu, så därför tänkte jag vara ute i god tid och framföra några önskemål från min sida. Eftersom du verkar vara en snubbe med magiska krafter och de rätta kontakterna tänker jag att dessa önskningar är en baggis för dig att ordna.

För det första tänker jag mig att jullovet börjar NU. Jag har massor med julpyssel och idéer som jag vill genomföra, och visst är det väl mycket roligare om jag får ägna mig åt det istället för att vara på jobbet?

För det andra så vill jag ju hinna njuta av julen ordentligt, så jag tänker mig ledigt över alla julhelgdagar och vardagar där emellan.

För det tredje så brukar det ju kännas ganska tomt, när julhelgerna är förbi, och man kan behöva en viss omställningstid, så vad sägs om en månads ledighet efter trettondagen?

För det fjärde så kan väl du och väderguden göra en deal så att vi inleder 2011 med att gå direkt på våren och skippar snön, minusgrader och vintern?

Vänligen,
Fröken Fräken

22 kommentarer:

Rester till middag sa...

Håller med om allt!
....utom det med snön ;)
Mer snö åt alla är min paroll!!!

Små Idéer sa...

Måste säga att din ösnkelista är mycket bra! =)

Lantligt i smultronbacken sa...

HÄRLIGT!!!

Vad fint skrivet. En riktig önskelista till Tomten och denna gång från en vuxen.

Kram

Den där Victoria sa...

Jag instämmer helt med dig..

Den där Victoria sa...

Fast liiite snö kan det ju få finnas kvar, iallafall fram till mars...

Torprosen sa...

Toppen Fröken Fräken...kan jag få sno din önskelista och kopiera..frågan är om tomten är lika snäll två ggr...Kram Torprosen

Fröken Grön sa...

Hihi, en mer välskriven blogg än din får man allt leta efter! (Jag är svensklärare: - Du får MVG+)
Hoppas du har en skön söndag och att tomten hör bön!
/Anna-Karin

Grodmamman sa...

Jag håller med om allt utom den sista önskningen. Gillar ju snö!;)
Kram

Compact Garden sa...

Jag tycker att du har en skön lista till tomten och om du varit snäll så kommer den säkert dina önskningar slå in :)

Ha en skön söndag kväll Kram Anne

Nina sa...

Det var en härlig önskelista du har skrivit:) Jag håller med på alla punkter förutom den sista kanske. Jag gillar våren och sommaren men kanske även vintern, om den är snöig och kall. Nu hoppas jag på en del snö, så att jag ska få åka lite längdskidor:)

Svarta tassar i vit soffa sa...

Jag har funderat över hur jag ska formulera min önskelista till Tomten för att få alla önskningar att slå in. Men så ser jag att du har fått till en superbra skriven lista. Jag har exakt samma önskningar... ja... förutom den sista.:) Är det ok om jag kopierar dina önskningar och skickar dem i mitt namn till Tomten? ;)
Hoppas du haft en bra helg!
Kram
Jenny

Livet på Vestergård sa...

Hoppas att du får dina önskningar uppfyllda :)
Nu har jag också köpt mina första amaryllisar.
Ha en bra start på ny vecka. Kram Kicki

kungen o majkis sa...

Måste ju vara en baggis för Tomten att fixa till... blir spännnade att se vad del 2 innehåller!?

Mycket annat & lite betong sa...

Det låter väldigt bra! Kan du inte skriva mitt namn under också?

Trevlig kväll!
Agneta

Vårt hem på landet sa...

Håller med om att vi kan skippa snön och minusgraderna- för då kan ju jag börja jobba tidigare! "Arbetsbefriad" är jag ju redan...

Väntar med spänning på del 2 av önskelistan!! ;)

Jo sa...

Låter som en väldigt vettig lista! Jag inser att julen kommer att bli kort i år, den ligger ju så himla dåligt till veckomässigt! Man får ju ta ut en massa extra semesterdagar för att det ska bli en vettig ledighet?!
Och det kommer jag ju inte att kunna göra eftersom jag just i detta nu har en ruckelsemester på 10 dagar...

Limetwig sa...

:D Ha det bäst! Åse

Mjuka sa...

Du vännen, det är tack vare snön som du längtar till våren, som du njuter av den som mest när den väl kommer.
kramar på dig!
Malin

Vita Lyckan sa...

Sötaste Fröken Fräken!

Att läsa din blogg är det säkraste sättet att få ett stort smile! Du skriver så himla roligt!

// Karin

Petra / Popetotrora sa...

Bra önskningar! Dom kan jag skriva under på också! :-)

Unknown sa...

Låter som ganska bra önskningar, förrutom snön, den är väl mysig?
Ha det bra!
Camilla

Härligt hemma sa...

Bra sagt där :). Hoppas Tomten fixar detta snarast! Men januari får gärna vara snöig och vintrig så kan våren komma så smått i februari.
Kramar Madeleine