lördag 5 april 2014

Sprayandets olidliga väntan

Okej, nu har jag prövat lite olika alternativ i väntan på att det ska gå att spraya utomhus.

1. Låta bli att vara sugen på att spraya
2. Gå ut på balkongen och spraya ändå samtidigt som man säger "Det är inte alls kallt ute" i hopp om att sprayflaskan ska förstå det. Och ha öron.
3. Gå ned i källaren med stor pappåse som skydd och bara testa att spraya ett par ynka gardinstångshängare

Och hur har det gått?
1. Men vad begär ni av mig?!?! LÅTA BLI ATT VARA SUGEN PÅ ATT SPRAYA?!? Den karaktären har jag inte.
2. Gick inte så bra.. färgen klumpade sig och krackelerade. Sprayfärgen saknade uppenbarligen både förstånd och hörsel.
3. Gick finfint. Okej, det kanske luktade LITE, men ändå, ska jag förvägras ett par kopparfärgade gardinstångshängare?!

I väntan på sprayade objekt blir det alltså kudde! Jag har skapat mig ett eget mönster genom att klippa ut och sy ihop ett svartvitrandigt tyg. Blev finemang!



11 kommentarer:

Cinis sa...

Åh du är ett geni! Har så mycket svart randigt Sofia liggande i källaren, nu blev jag kudd-inspirerad!
Tack för att du delar med dig!

Monkan sa...

Finfin grafisk kudde, och kublåda på hjul är ju strålande, och väckte en idé hos mig om hur jag ska lösa ett troligen kommande högtalarplaceringsproblem. Om högtalarna flyttar in så vill de "stå på nåt" och det skulle ju kunna bli mina tidningslådor, dock utan hjul för det har jag på så mycket annat.

Jag ska aaaaldrig börja spraya, för jag har hört att man kan bli beroende! ;) Fast nu börjar jag fatta grejen, sprayburkarna är verkligen fina bara att ha liksom :) Men vaddå, har det inte snöat sen 31 mars hos er! Här snöade det minsann på självaste 1:a april...

Påhittigt med veckade kudden, verkligen stilig. Och mycket fint cykellyse ;) Eller nähä, du hade kanske inte sladden i när du cyklade hem :) Snygg, 40 kr var verkligen ett kap.

Spam är väl inte så illa ändå ;) De fastnar ju i spamfiltret och hamnar inte i bloggen (hos mig i alla fall) och om man får för sig att ändå läsa så blir man ju sååå glad, kommentarerna svämmar ju ööööver av smicker och positivitet :) Uäääh, fast jag skulle gärna slippa eländet, jag brukar försöka tänka mig för vilka ord jag använder när jag skriver.

Vaddåförnåt? Kalklitir? Aldrig hört talas om. Kanske för att jag mer eller mindre ratar inredningsbloggar och håller mig till pyssel/handarbetsbloggar. Men trenden med groddar har jag snappat upp, och ska absolut testa! Dina har verkligen artat sig fint.

Träkulehandtagen, grymt snygga. Jag satt och fikade härom dagen och stirrade på mina skåpdörrar, utan några handtag alls... fast jag haft skåpet sju??? år eller nåt sånt. Ooops. Tänkte att jag skulle göra nån förvandling av det urtrista skåpet. Kanske med självhäftande plast, och kanske slå på stort och samtidigt borra hål för handtag! :) Det blir knappast de trista som jag köpte med skåpet men här har jag nog lösningen, träkulor kan bli kanon, skulle vara kul med nåt sånt onormalt ;)

Anci sa...

Kudden blev väldigt snygg och det kommer gardinstångshängarna också att bli, när den tiden kommer.
Och för din skull så hoppas jag att det blir snart !!

Kram
Anci

Cicci H sa...

Så himla mycket snyggt du gör jämt! :-)

Annie sa...

Haha, skrattade igenkännande åt den där lusten att skapa när livet (eller vädret) är emot en! Det bara kryper i en att få komma igång..! Men kudden blev ju snygg ändå (medan du väntar på bättre väder...)

Villa Vinkelhaken sa...

Men så fiiin kudde! :)

Kram Jenny

Nenne sa...

Finns det ingen trevlig billackerare som upplåter liten yta till dig?
Jag tänker mig uppvärmd lokal och för ändamålet avsedd ventilation. Samt året-runt-spray-säsong...

Ha en bra dag!!!

Flippis sa...

Ett annat alternativ är kanske att svara på frågor. T ex om man kan spraya på plast? För jag vill spraya korkar på vattenflaskor... Har kollat runt tycker jag, men ser inte att du sprayat just på plast? F ö är kudden givetvis hur fin som helst.

designofluna sa...

Det är skit när man inte kan göra det man längtar efter på en gång!

Fröken Fräken sa...

Flipfloppan: Nja, plast och sprayfärger går inte så bra ihop. Plast är för fet och för mjukt för att sprayfärg ska fästa. Glas, porslin och metall är det som går bäst att spraya!

Flippis sa...

Tack för svaret, jag anade nästan det efter att ha googlat lite, men hoppades liksom på någon smart FF- lösning ;)