onsdag 30 april 2014

Poppis passagerare

Vet ni vad som är JÄTTEjättepopulärt bland medresenärer på ett överfullt flygplan som ska hem till Valborg?

Jo, när någon (vi nämner väl inga namn här) har köpt på sig en massa fina lådor på Granit, då sagda affär hade "köp 3 betala för 2", och tar dessa som handbagage (annars blir de ju mosade!).
Men vaddårå, alla andra gånger när jag.. ähum, Någon har rest så har minsann ALLA ANDRA tagit ombord värsta resekoffertarna som handbagage!

Något som är jättepopulärt hos mig är när jag fyndar Uppsala Ekeby-vas för en tjuga.

...eller fyndar en sådan där "krukmakare" i trä längst till vänster för 30 kr på Netto.

Alla som tror att jag har spraymålat den droppformade vasen räcker upp en hand!

Och nu ska det bli oändligt skönt att vara ledig i fyra dagar!

6 kommentarer:

LissenTo sa...

Du är för härlig du!

Anci sa...

Jag räcker upp en hand :)
Du är kreativ som få. Och rolig !

Kramar
Anci

Suz sa...

Ha, ha du är för rolig:) Ibland måste man få ta plats, så är det bara!

Och visst är det härligt med lediga dagar:)
Ha en fin långhelg!
Kram
Suz

AnnaHelena sa...

Alltså, jag läste ditt förra inlägg, det om tiden; så himla bra skrivet! Jag måste kopiera din text och spara! Älskar såna där kluriga igenkännande texter!

kram på dig! // AH

Lisa sa...

Vad är de där "svarvade" träsakerna för nåt? *hälsningar en mycket nyfiken* (vad än det är så är de väldigt fina!)

Fröken Fräken sa...

Lisa: Det är ljusstakar, modell väldigt höga. Man kan se dem i sin helhet här: http://tusenideer.blogspot.se/2010/10/full-fart-framat.html
Har köpt dem på Nordik i Bromma Blocks för typ... 4 år sedan? Affären finns visst inte kvar längre.