fredag 12 september 2014

På måndag ska det ske

Dra på trissor!
Dra mig baklänges på en liten vagn!
Ropa inte hej innan du är över bäcken!
Kasta inte sten när du sitter i ett glashus!
Gå inte över ån efter vatten!
It ain't over until the lady, who isn't fat but just believe so because of the constant shaming of women who doesn´t look like super models, sings.

osv osv osv

Men på måndag ska vardagsrummet äntligen tapetseras!
Visserligen är det ju fortfarande fredag och således har jag inte sett att arbetet faktiskt har kommit igång, men det ser onekligen lovande ut. Detta innebär dock att jag ska använda helgen åt att tömma vardagsrummet på prylar, och fösa ihop de flesta möblerna till mitten av rummet, med benäget bistånd av pappa Fräken.

Man får ihop så tjusiga stilleben när man flyttar grejer, eller hur?!


4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Håller tummarna för att det blir tapetsering nu!
Kram

Anci sa...

Nytt inlägg av Fröken Fräken ! Ja, då får jag ta del av klokheter och väl använda ord i en njutbar blandning som får mig glad. Jag gillar speciellt det om the fat lady :) Och fint skåp har du också !!
Berätta om hur det blev med tapetseringen !

Kram
Anci

Monkan sa...

Mycket stajlig installation, självklart ska du behålla den även efter tapetseringen :)

Ester sa...

Kul med lite förändring! Hoppas det blir av! Vet själv hur det är när man vill göra om något hemma - då ska det helst ha blivit gjort igår. :)