tisdag 9 september 2014

Femton sätt att bli olycklig

1. Förvänta dig att andra ska göra dig lycklig
2. Skyll din olycka på andra
3. Använd "om bara" så ofta du kan när det gäller tid, pengar och vänner
4. Jämför det du har med andra
5. Var alltid allvarlig
6. Försök alltid göra alla till lags
7. Säg aldrig nej
8. Hjälp andra, men låt ingen hjälpa dig
9. Betrakta dina egna behov som oviktiga
10. Om någon ger dig en komplimang, avfärda den genast
11. Om någon kritiserar dig, förstora det
12. Behåll alla känslor på insidan
13. Förändras aldrig
14. Var aldrig nöjd med något annat än absolut perfektion
15. Tillbringa all din tid i det förflutna eller i framtiden

Så, gå nu ut och gör precis tvärtom, och berätta för mig sedan hur ni bar er åt!


8 kommentarer:

Kristina Jönsson sa...

Uscha mig stackare du vilken sommar du har haft. Skönt att du mår bättre. Hum vad gäller din lista så nej tack....... fast det var bra läsning då jag måste erkänna att vissa av de punkterna jobbar jag hårt med. krya på dig.
Stor kram Kristina

Nenne sa...

Jag som följt dig ett tag... är det energitjuvarna som stör dig nu igen. Eller är det dumma diskbråcket som jävlas?

Hur som helst, det finns massa pyssel som väntar om hörnet så fort du är pigg nog.

Jag har INTE alls haft samma problem som du. Men råkade skada axeln i april. Den hänger ännu inte med. Rehab, rehab och en massa smärta. Det är så jobbigt när man inte är van vid det.
Det är nog både det värsta och bästa - man är inte van vid smärta, reducerad rörelse och detta ynk (kan inte, orkar inte, hjälp mig).

Nåväl, jag bjussar på lite fniss också. Årets tips: Gå ALDRIG och prova en tight sport-bh själv när du har begränsad rörlighet i någon axel. Det är svettigt, det gör ont och skapar konstiga ljud från provrummet...

skickar lite höstsol från småland!

Suz sa...

Livet är ju en utmaning och när det dessutom är fullmåne kan det te sig helt överstigliga bergstoppar!

Men jag hoppas verkligen du mår bättre nu och att du snart kommer i pysseltagen igen.

Kram
Suz

Anonym sa...

15 punkter att tänka på varje dag! Kul att "se" dig igen :-)
Eva

Anonym sa...

Hej!

Jag är för gnäll-terapi..eller typ gnäll-fika. Då kan man passa på att gnälla av sig om allt och sen har man det gjort för hela månaden..och kan ägna sig åt mer positivt tänkande igen.

Pia

Anna sa...

Men du vilken bra lista! Far bli ett bokmärke pa den alltsa =)

Karin A sa...

Så himla sant! Så lätt att hamna i en fälla och göra precis så. Hoppas du mår bättre! Kram Karin

Kulturtanten och Lilla gummann sa...

Den listan ger en riktig tankeställare.../Lilla gummann