lördag 28 februari 2015

Blir det tapetbårder härnäst?

Här målas det för fullt i detta nu!

Eller ja, jag väntar på att måla andra varvet, detta med torktid ääääääär ju bara för drygt.

Och så ska man ju äta, tvätta och kolla på längdskidor också.

Men ni fattar, jag är i ett målarstim just nu. Ända sedan jag hittat inspirationsbilder med rum där väggarna målats med två olika färger har jag varit sugen på att göra något liknande.



Och så hittade jag denna igår, och då visste jag! Jag ska måla hallväggen!
 


Nu är ju bara frågan om jag kan hålla mig från att även måla en köksvägg...? Färg finns det iaf!

Samtliga bilder från Hemnet!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Den översta bilden är rätt likt vårt sovrum.
https://brysselkakan.wordpress.com/2013/12/08/som-ni-maste-vantat/
Fast sedan ändrade jag lite för spikrakt blev för perfekt!
https://brysselkakan.wordpress.com/2014/02/10/ommalat-och-en-glasknopp/

Torktider är värdelöst... men bara att gilla!

Det Vita Drömhuset sa...

Snyggt! Kanske kommer det snart bli populärt med kanter med rinn.... Som på vaser m.m. Hmmm...hur nu det skulle gå till..... ;)


Kram Åse

Petra / Popetotrora sa...

Ja, gud ja... dessa torktider. Man kan flyga till månen och klona djur men ingen människa har lyckats få fram en målarfärg som torkar på 5 minuter eller nåt. Dåligt! ;)

Anci sa...

Får vi se ?? :) Det blir nog bra det där !

Kram
Anci

Borgmästaren sa...

Jag målar alltid två varv på en gång. Ett lager först på alla väggar i ett t ex sovrumsstort rum. Sedan direkt ett varv till. Min man hävdar att alla målare gör så. Oklart om det stämmer men jag tycker det funkar bra.