lördag 7 februari 2015

Att ha en helkväll framför sig

Whooo, äntligen kom vi oss till Ikea! Trots varningar om blixthalka och hårda vindar. Men förmodligen var min broder lite less på mina diskreta påpekanden om att nu måste vi åka dit, att vädret inte fick utgöra något hinder.

Som varje gång när man kommer utanför varuhusets dörrar tänker man:
- men hur kunde det bli så dyyyrt?!!?
- men hur kunde det här ta hela dagen?!!?


Här är lite av det som kom med hem och nu befinner sig utspritt i en inte alltför smickrande oreda i lägenheten. Kan verkligen rekommendera krukorna Ingefära i terracotta med det höga fatet till. Ska målas om!

Nu ska jag komma på hur jag ska få herr Fräken att montera Ikea-möbler (han kan ju få hålla emot i någon gavel medan jag sköter grovjobbet) OCH se på Melodifestivalen ikväll. Kan bli spännande, om man säger så.

5 kommentarer:

Grodmamman sa...

Som en kompis sa till mig en gång, "det kostar 500 kr bara att öppna dörren till IKEA!" Fina saker du köpt, gillade den vita korgen och sidebordet (?).
Kram

Unknown sa...

Haha, jag var där med lille herrn idag, hade siktet inställt på två spjälsängsmadrasser och tavelramar och bara kika runt lite ... jojo. Såååå mycket folk!!! Vi började att tränga oss in i restaurangen, herrn var vrålhungrig trodde jag, värmde mat i micron till lille herrn och sen åt han halva burken. Sen stod vi i kön till hissen ner och väl nere så förstod jag att madrasserna var där uppe... där nånstans tog min ork bara abrupt slut och väl i kassan (utan någonting shoppat) så insåg jag att det blir en annan dag vi tar hem de där madrasserna och ramarna.... jättefint sidebord, jag letar faktiskt ett sånt precis nu, till sovrummet. Ska kika mer och se vad det är.

Pernilla

susanne sa...

Å vilket fint sidebord! Nyfiken på hur krukorna ska målas om! / Susanne

Anci sa...

Jag har ganska nära till ett IKEA, men konstigt nog kommer jag inte dit så ofta. Och det är kanske tur, det kan bli mycket och dyrt.

Kram
Anci

Halmhatt och mamelucker sa...

Håller med översta kommentaren man kan nästan säga att det är inträde på 500:- på IKEA och det är man ju nästan alltid beredd att betala ;) Laptopbordet är ju så snyggt. Såg det guldsprayat till en homestyling på Palazzi design och interiörs blogg. Fin korg också. Ja det får nog bli en IKEA sväng framöver. Jag bor ju nära men "orkar" mig ändå inte dit så jätteofta. Fick en kraftig "överdos" förrförra hösten när vi bytte kök tror jag.
Kram Annika