fredag 6 juni 2014

Hetta i bara mässingen

Här firas nationaldagen genom att sitta på en värmedyna (ischiasen fortsätter att spöka!) fastän det är så varmt utomhus att man håller på att smälta bort. Men kanske att man kan lägga sig utomhus och låta solen värma istället? Tack och lov börjar man bli lite mer rörlig framåt eftermiddagen och kvällen, och jag har fått nya övningar som jag testar för att se om de kan hjälpa bättre än de förra.

När det nu är ljust ute dygnet runt så det ingen vits med tända ljus inomhus. Inte heller ute, hur man än fantiserar om att det vore mysigt med levande ljus ute på balkongen bland alla blommor, så är det ingen idé, det blir aldrig så mörkt att ljusen syns. Det hindrar ju (tyvärr?) en inte från att ändå fynda lite ljusstakar här och där. Senaste är denna, som är stämplad Skultuna och som jag googlat fram ska vara en Rosenljusstake. Det är synd att det inte finns någon sprayfärg som lyckas imitera mässing...





7 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Vilket fynd. Jättefin!

Maria - Snickaregården sa...

Ajajaj... hoppas ischian släpper snarast.
Fin ljusstake du fyndat :)
Kryapådigkram
Maria

Anonym sa...

Hoppas värken ger sig, det är inte kul... Vet hur det är även om jag inte har ischias men istället fibromyalgi.
Har du testat sittring? Man brukar ha sådana när man förr barn för att avlasta bäckenpartiet. Jag har en som jag alltid sitter på hemma, när jag åker bil långt och den hjälper mycket när det ligger nerver i kläm i "bakpartiet"!

Cicci H sa...

Den ljusstaken var oemotståndlig!
Har du badat varmt? Lite avslappningsyoga? Akupunktur? Spikmatta? Hoppas du snart blir av med ontet.

HönaPöna sa...

snygg ljusstake... jag försöker också alltid med ljus på altanen, men det är ju egentligen inte förrän framåt sena augustikvällar som de verkligen gör sej.
Och så läser jag om din värme mot ischiasen. Det har jag aldrig provat, funkar det verkligen? Klart värmt att prova, för den värken är inget roligt...

Jo sa...

Ajaj, ischias låter verkligen inget vidare! Hoppas att det går över snart!

Men vilket loppisfynd, den ljusstaken var ju jättefin!

Grodmamman sa...

Hoppas att du mår bättre idag! Låter inget vidare med ischias.
Kram