torsdag 28 april 2011

Den underskattade spjälan

Visst är det något riktigt hemtrevligt över träspjälor?

Sådär att man måste kasta sig över en loppishylla om den har spjälor,  och totalt negligera det faktum att man måste ta den på cykeln, och inte riktigt vet om det går att cykla med den. Ja. man är även lite osäker på storleken rent allmänt, för det kan mycket väl vara så att hyllan är för lång för det bord som man tänkt ställa den på.

Äsch äsch, petitesser mina vänner, petitesser!

För det gick utmärkt bra att cykla med den (man har väl varit med om värre) och den passade perfekt till bordet!


Bordet på bilden är inte samma bord som jag tänkt ha den på. Dock var det bordet helt fullproppat med grejer och synnerligen ofotovänligt. Den lilagrå färgen är jag dock väldigt osäker på.

16 kommentarer:

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Vilken himla tur, perfekt! Även jag skulle självklart ta fram penseln å målarburken, kommer att bli jättesnyggt tror jag :-D

Trevlig kväll!
Lina

Grodmamman sa...

Är helt övertygad om att denna fina hylla kommer att få annan färg!;)
Kloka ord du skrev i förra inlägget! Håller med dig fullständigt och jag och maken diskuterade faktiskt detta bara för någon dag sedan. Man måste inte göra allt tillsammans bara för att man är ihop eller har familj. Jag skulle bli knäpp om jag aldrig fick göra saker ensam eller med en kompis.
Kram

kungen o majkis sa...

Helt fantastiskt fin hylla. På min dator ser färgen väldans fin ut...men jag gissar att du redan har en färgplan för den ;-)! Grattis till fint fynd :)!

Vita Falkens Lantliv sa...

Det var en snygg hylla! Att den kommer ändra färg förvånar då inte mig;)

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilken charmig hylla du har hittat. Så snygg och praktiskt.

Spännande att få se vad du tänker ha den sen

Kram Teres

Ullis sa...

Mycket fin! Tycker faktiskt om färgen.
Ha en skön kväll!
Ullis

Ewa`s Galleri sa...

Du är för rolig,jag gillar impuls köpen,de blir ofta lyckade
Passar perfekt på bordet
ha en bra dag

Helena sa...

Ha ha kan se dig vingla fram :-)
Har själv cyklat hem med en o annan växt som varit för stor för att cykla med!Dessutom tar det ca. 1 tim....så tokig har jag varit:-) men inte längre!!!
KRAM från mig!

Vintage House sa...

wow helt perfekt.
JA det är mycket konstigt som man kånkar runt med fast ingen blir längre förvåndad:)
kram
sandra

Madeleine Berglund sa...

Ja ja jaaaa, det är något alldeles extra med spjälor, jag håller med. Så rätt, så snyggt, så jaaa!!! :) Något mer som är jaaaa är att det är fredag. Prisa fredagar!
Trevlig pysselvalborg!
Kram Madeleine :)

Nyanser av vitt sa...

Så fint fröken och jag gillar färgen.
Ha nu en fin helg

Unknown sa...

Hej hej,

Vilken härlig blogg - kul att hitta hit.
Jag tycker färgen är urläcker :)

Ha en fin helg,
Malin

Lisa.L sa...

Härlig hylla :D själv så hittade jag spjälor igår ;P

Var en tant som hade rensat sitt hus och ställt en hög med saker vid vägen i Byske. Där stod en sin vit spjälsäng i lite äldre stil.Allt skulle iväg med sopbilen =/ iiik

Jag stannade och frågade snällt om jag fick ta den ;P ta vad du vill sa hon :D vilken tur ! kram

Hanna sa...

Ha en jätte trevlig helg!
Kram
Hanna

Fröken Grön sa...

Ja du, hade jag hittat en sån där på loppis så hade den fått cykla hem med mig också! - Jättefin, och så läcker att ställa på ett bord så där!
Läste just din anti-film-lista och skrattade gott! Du beskrev just mer eller mindre hela min sambos DVD-samling, haha! Mycket skit får man pina sig igenom, men sällskapet är ju iallafall trevligt.
Ha nu en riktigt skön valborgshelg! (Visst är det för jäkligt att första maj ligger på en söndag i år?!)
/Anna-Karin

Bullen sa...

Vilken himskans fin blogg du har! Jag blir helt glad av att sitta och bläddra bland dina inlägg!