måndag 18 april 2011

Lite grönt och blått till påsk?

Nämen, jag HAR ju gröna fingrar!

Min klöverplanta har nämligen börjat blomma på nytt, och med många fler blommor än tidigare. Jag som inte ens brukar få blommande växter att överleva vägen hem från blomaffären.

Jag har dessutom lite blåa fingrar nu, efter en del målande.
För dagarna på konferens var ju inte helt värdelösa, trots bristen på shopping. Mitt bland alla föreläsningar fick jag nämligen en pysselidé! Varför inte måla porslinsmönster på en tavla? Jag återanvände en dukpannå från en loppistavla som jag köpt för ramens skull och målade helt sonika över det gamla motivet med vitt. Nu finns alltså Mega musselmalet på tavla hos Fröken Fräken. Och det kan nog bli en tavla till.



22 kommentarer:

VitaVardagen sa...

Visst blir man förvånad när blommorna plötsligt verkar gilla en. Jag hade två pelargoner som bara blev hängigare och hängigare att jag till sist, som sista utväg, testade att plantera om dem (utan något större hopp) och nu står de här, vackert grönskande och blomstrande. Då blir man stolt :) Tavlan var superhäftig. Väldigt kul idé, klart du ska göra fler! Kram Johanna

Mjuka sa...

Shit vilken fin tavla! Jag som älskar musselmalet.
Ha en fin måndag!
Kram Malin

Levindas Värld sa...

Ja visst är det roligt när blommorna tar fart :)

Fiffig pysselidé du kommit på, enkelt och snyggt!!!

Önskar dig en bra start på den nya veckan!

Betong ute och inne sa...

Vad kul och vad fint det blev....visst är det kul när man sitter någonstans eller är på jobb och kommer på en idé...man vill bara hem och sätta igång...
Kram Malin

Vintage House sa...

Hej
Vilken härlig idé
Blev kanonfin...
ha det så gott
kram
Sandra

Anna sa...

Superfin tavla! Vad du är duktig. Självklart ska du göra fler.

Kramar från Smultronbacken.

Vit dröm sa...

så underbar tavla! Jättefin!
Kram Anna

kungen o majkis sa...

Men vilken skoj idé! Kanonfint blidde det! Bra med såna konferanser som är lite sådär lagom intressanta så man kan tänka på lite annat också ;-)!

Ha en go måndag!

Martha sa...

Hej! Vilken fin klöver du fått till! :)
Jag köpte också en klöver efter att du köpt din, men tyvärr fick den löss så jag sprayade den med såpavatten. Bladen gulnade på några ställen och nu tycker jag mest att den står stilla. Den varken blommar eller vissnar. Så vad gör du med din för att den blir så fin? Tips?
Hälsningar en bloggläsare som inte hörs så ofta

Unknown sa...

Jisses vad snyggt!! Tavlan alltså, även om blomman är snygg och börjar blomma om ;)

Kram Maria

Grodmamman sa...

Kul när man lyckas med blommor man aldrig lyckats med förrut!
Fin tavla du gjort också. Är så imponerad över alla dina idéer som du får.
Kram

Camilla sa...

Tavlan är ju helt underbar!! När jag först såg den på lilla bilden i Bloglovin så trodde jag du hade köpt dej en sådan superdyr porslinsbräda med musselmalet på. Blev lite avis då faktist för de är så troligt fina. Men jag blir minst lika avis på din tavla. Den är ju superfin den med!!
Bra jobbat!!

Systrarna Hjertén sa...

Supersmart och jättesnyggt! Klart det blir en tavla till, men vad blir det för mönster? Jag tippar INTE på måsen...he, he!

Mvh
Frida

Lantliv och Loppis sa...

Kul att blomman blommar igen =)
Kul idé med tavlan! Resultatet blev kanon!
Kram Ellen

Fröken Grön sa...

Suuuuuperfin! - Tror du har hittat en storsäljare där, fröken Fräken! Kanske dags att säga upp sig från jobbet och ge sig på livet egenföretagare och konstnär?! =)
Må så gott!
/Anna-Karin

Nyanser av vitt sa...

Gröna fingrar är då inget jag kan skryta med men skam den som ger sig. Har inhandlat en ny plättar i luften som jag än så länge sköter ömt men ooops nu ska jag ju bort över påsk...

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Ååå men vilket finbesök du hade i helgen. Finbesök befattar sig sällan med att bädda. Men vad gör det, ett finbesök är ett finbesök. ;)

Du är en talang när det kommer till målning och syprojekt. Det blir så otroligt fint. Tavlan är jätte vacker!!!

Kram Madeleine

Maria sa...

Ja du är verkligen blå och grön. Jättefint :) Kram från Maria

Helena sa...

Nämen vad fint!Du kan då det mesta:-)Jag håller mig till blommorna jag!
KRAM från mig!

Anonym sa...

Jättebra idè och det ska jag nog ge mig på också för jag älskar blå vitt!

nettan

Fröken Fräken sa...

Hej Martha!
Kan inte påsåt att jag är någon expert på denna blomma men det jag har gjort är att se till att den står ljust fast inte för soligt. SÅ fort jag sett att något blad gulnat har jag sett till att ryka upp det med stjälken vilket verkar stimulera nya blad. Jag har också planterat om den och varit noga med att se till att den inte torkar ut. Några löss har jag inte sett till.

Anonym sa...

Älskar royals copenhagens megamussel mönster! :)

Kramen