fredag 6 april 2012

Långfredag - inte så lugn eller lång


Hoppas att ni har en fortsatt fin påsk i lugn och ro.

Jag skulle inte vilja beskriva läget som riktigt så lugnt här.
Igår kunde jag inte hålla mig längre, så jag tömde hallen och började måla väggarna. Tömmer man ett rum, så leder det ofelbart till kaos i alla andra rum. Ingen påskstädning här alltså.
Idag utnyttjade jag min julklapp och åkte med bror Fräken till Ikea. Han tycker att det är en oerhörd uppoffring att åka dit, och därför får jag resan i julklapp. Men jag måste då säga, att tvingas lyssna på Creedence i 24 mil t o r är också en uppoffring...
Nu har jag ett berg med hushållsgrejer som måste diskas och så försöker jag handtvätta och hänga upp ungefär 30 meter tyg som köptes på fyndavdelningen.

Ja, man har ju det man gör sig, som mamma Fräken skulle ha sagt.

16 kommentarer:

Unknown sa...

Har man inte arbete så skaffar man sig :)
Glad påsk på dig fröken!
Kram Maria

Johanna Stålros sa...

Oj oj hos er lyser minsann flitens lampa;) Påskkram

Jo sa...

Jag tycker att det låter som väldans trevligt påskpyssel,jag! :)

Glad påsk!

Grodmamman sa...

Kunde nästan räknat ut att du skulle börja måla i helgen!;)
Kaos blir det jämt när man renoverar och vi börjar sakta få ordning efter vår senaste renovering. Och nu dröjer det nog ett tag innan maken sätter igång igen, för nu har ju golfsäsongen börjat... Jag däremot har lovat att dottern ska få göra om i sitt rum, så det får jag väl snart ta tag i.
Ha en skön påsk i kaoset!:)
Kram

Edith och Jag sa...

Ja har man inte redan jobb så kan man ju skaffa sig det ;) Vad i hela fridens namn ska du göra med så mycket tyg?
Ha en skön påsk och lycka till med målandet!
Maria

Helena sa...

30 meter tyg?!?!?!Ska du klä väggarna fniss vad har du nu hittat på för tokeri tro :-)
Ang.dina penseér så trivs det inte inne...ta ut dom på dagarna o in på natten.Eller trä en papppåse över som skydd.De tål ju en del minus mina fryser varje natt men hämtar sig under dagen.Vi har haft 7 minus som mest under morgonen o det klarar de utan nått skydd.
KRAM o ha en fin påsk med mycke pyssel!

EMMAS! sa...

Hej, vill du göra ett bloglovin byte? :D säg till när du följer mig så följer jag dig på engång :D kram

Anonym sa...

Nu har jag följt din blogg läänge du är så kreativ och här hittar jag så många bra tips och ideér :)Glad Påsk

Anna Stenberg sa...

Skall bli roligt att se resultatet! GLAD PÅSK! Anna

Hannis sa...

Det är det där kaoset som såna som oss gillar!
Själv har jag nu på morgonen börjat riva tyg från en del möbler.
Efter en oerhört lat fredag så vaknade jag med ett överskott av energi.

Nu pysslar vi hela ledigheten, eller hur?

millandante sa...

Så himla gott att åter titta in här hos dig och inse att allt är lika härligt kreativt som alltid när det är som bäst!! Och just nu hade jag kunnat lyssna på vad som helst i 24 mil för att få åka till Ikea...;) Ha en fortsatt underbar påskhelg du sköna höna!!
Nu ska jag läsa ikapp här inne...:):)
Kram

Suz sa...

Har också varit sugen på Ikea ett tag ... men vi har bara 5 mil dit, så det krävs ju ingen större uppoffring av det slaget. Det är bara det att det nya, stora fina Ikea vid Svågertorp är just ... STORT och inte alls så mysigt som det gamla vid Bulltofta.
Idag känns det dock som en riktigt dum dag att åka dit - med så många påsklediga människor, fast de är kanske på konstrunda på Österlen- i snöoväder!
Ha en Glad Påsk! och lycka till med hall och pyssel:)
Kram Suz

Nina sa...

Hihi, vilken snäll bror du har ändå:)

Monkan sa...

Tur vi har IKEA-bussen här för jag skulle då inte vilja ha skjuts dit med brorsan... för han kör motorcykel. Och jag måste ju snart dit, har en låååång lista på saker jag skulle behöva ganska så omgående 1. Klädvårdsrullar 2. Slickepottar, så förstå att det är akut! :) Kan också vara ett svepskäl för att kunna passa på att besöka Stoff & Stil igen... Men jag behöver ju verkligen klädrullar, hade många förut men bara en kvar nu och den har gått åt oroväckande fort - gissa hur många lager klisterpapper man gör av med när man försöker rolla bort mohairludd från en ulljacka... (ledtråd, jag höll på 20-30 minuter). Och slickepottarna ska jag typ förstöra... så då vill jag ju att de ska vara billiga och tänkte att då är nog IKEA rätt ställe.

Trettio meter??? Handtvätt??? Vem utsätter sig över huvud taget frivilligt för handtvätt? Och var? I handfatet? Nä. Badkaret? Nix pix, kan inte gå, trettio meter. Eller nollan skulle inte vara med? Annars återstår väl bara bykbräde och älven?

Mamma Fräken hade möjligen inte fler kloka ord till sin dotter? Som att har man sagt A ska man säga B! Vad ska Fröken göra med allt detta tyg?! Och hur ser det ut?!

Nyanser av vitt sa...

En perfekt klapp till dig fröken. Ha en fin påskdag
Kram Agneta

Änglarnas hus sa...

Haha..härligt inlägg..vi är rätt lika där tror jag..varför koppla av när man är ledig?..nar man kan skapa kaos ;)

kommer granaterat bli toppen när det är klart! :)

ha en skön fortsättning på (kaos)Påskhelgen nu!!

Kraam Sanne