tisdag 11 mars 2008

Glasburkar

Förra helgen tog jag min vanliga sväng till diverse loppisar och Återvinningen. Det var inte helt lätt att streta sig dit på cykel eftersom det fallit tung, blöt snö under natten så det var minst sagt slirigt. Sedan började det snöa igen i samma sekund som jag började cykla. Så efter en sådan cykelfärd var jag fast besluten att jag skulle banne mig hitta något så det var värt cyklandet. Till slut hittade jag två ljuvliga burkar i ett hörn. Jag har aldrig sett sådan här glaskonserveringsburkar med sådan vacker snirklig text. Man vet ju aldrig riktigt vad som förvarats i dessa tidigare, och trots minutiös diskning tror jag inte att jag kommer ha något som jag har tänkt äta här.. Men kanske fröer? Vackert badsalt?



3 kommentarer:

Handplockat sa...

Mums vilka fynd
hel fina

Hu måste jag genast kikar runt lite här

Klart du ska ta dej en älvsby tur
=) vi älsbybor åker ju ofta till stan det tar inte många minuter att köra hit =)
(vi kommer till arcus på vårmässan i slutet på april)

ha en toppen Tisdag

Anonym sa...

Haha, nej det är inte värt att riskera något där med att ha något ätbart i. Men fina är dem o klart värda en cykeltur i slaskväder, kram
ps. gabondörrar heter det nog, tack

Anonym sa...

Se där, man kan fynda!! Undrar vad som varit i brukarna? Kanske får man aldrig veta det...

Insynskyddet i badrummet är gjort av samma företag som gör bordstabletter. Ett känt märke som brukar säljas på affärer som Cervera och Duka. Insynskyddet är köpt i våra lokala butik, varav innehavaren har en blogg och hon har också skrivit här ovan ;0)

~Livet i byn