tisdag 18 mars 2008

Var är påsken?

Det har fortfarande inte kommit fram så mycket påskpynt hemma hos mig. Förmodligen beror det på att påsken så totalt domineras av färgen gult, och det har ju aldrig varit en färg som jag har gillat. Men jag har tänkt ta in björkris, måla fuskägg och ha i min äggkorg. Vilken dag som helst. Helst innan påsken är över. Jag är nog lite dålig på att få klart pyssel till förutbestämda datum. Jag är bättre på att pyssla när lusten kommer över mig!

I fredags hittade jag två kurviga glas till stormljuslyktor på Kupan. Otroligt, för oftast brukar det ju vara glasen som går sönder, och faten som finns kvar. Men dessa var i finfint skick fastän de var munblåsttunna. Och otroligt nummer två, så hade jag två glasfat hemma som passade perfekt till dem! Men jag tror att jag får skaffa blockljus till.

6 kommentarer:

Vardagstugg sa...

Här hemma blir det nog också bara påskris.. och gula tulpaner med blåbärsris i.. påsken går ju så fort iaf! Inte som julen..

Trevlig påsk!
Annelie

Anonym sa...

Jag tror tyvärr det är just den gula färgen som gör att jag inte påskpyntar så mycket. Men då barnen var små så gjorde vi det så klart.

Jag får nog beställa kokbokstället på Form oh Design verkar det som.

~Livet i byn

Linda -Galleri Palla sa...

Men var är den tuffa tuppen då??? *nyfiken*

Alltså jag gilalr dina kuddar så mycket. Döfina!

Elzie sa...

Inte behöver man använda bara gult till påsk. Den innebär så många mer färger för mig. Grönt och lila till exempel, men du kanske inte igllar dom färgerna heller *s*? Smaken är ju olika, tack och lov!
Hoppas ni får en bra påsk, pyntat eller inte.
Kram Elzie

IKT i min vardag sa...

Är inte mycket för påskpynt, och definitivt inte gult. För mig är påsken vit, grön och rosa!
Yttepytte-lite pynt blir det iallafall...

Fröken Fräken sa...

Skönt att höra att fler har lite aversioner mot gult! Även om jag nu smugit in lite, satsar jag nog på andra färger. Och godis!!

Vardagstugg: Skulle gärna vilja plocka blåbärsris och påska med. Om det inte var en halv meter snö ovanför... suck..

Linda: Roligt att du gillar mina kuddar. Jag är sugen på att sy fler. Men folk har klagat på att de inte får plats i soffan längre...