lördag 12 juni 2010

Fröken Fräken gör en insats för mänskligheten

...ja inte kan man beskriva det på annat sätt?!
För idag såg jag i ögonvrån något runt, zinkfärgat sticka upp i en container för träskrot. Jag tvärnitade med cykeln, la på mig en min av obesvärad oskydlighet, gick en lov runt och fiskade upp hinken! Hur fin som helst, och av den riktiga gamla sorten hann jag konstatera innan jag lika obesvärat cyklade hem med den.

Vilken tur att jag kom förbi alltså! Hur kunde någon slänga en metallhink i en container för trä! En insats för miljön, det var vad jag gjorde minsann! Ja, även för miljön på min balkong...




Och Lyckeby heter den - hur perfekt var inte det namnet?!

34 kommentarer:

vitagavlar.blogspot.com sa...

En precis likadan hink har jag. Så fin! Vad bra att du hittade den! Jag har oxå gjort en insats idag då jag storhandlade på loppis. Välgörenhet och återanvändning! Det kan ju inte bli mycket bättre!?!
Kram Lisa

Hem och Lycka sa...

Vilken flax, jättefin! Har också en sådan från farfar och farmor här hemma som jag använder som paraplyställ ;-)

kram Mia

Helen sa...

Verkligen en riktigt bra insats för miljön, hur tänkte den som slängde den så:)

chokladblomma sa...

Bra gjort!!! =)
Jag har en liknande som används flitigt, jättebra att ha!
Kram

Karin - Mina Rum sa...

Du är sannerligen en god samarit. En sån hink gör mycket bättre nytta på en balkong med lavendel än i en container.
Ha det gott. Kram!

Lotten sa...

Vilket superfynd... och vilken miljöhjälte du är ;-)

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilken tur att du räddade den och miljön... :)

Trevlig helg! Marie

Unknown sa...

Hejsan!
Vilken tur att du är så miljömedveten:) annars hade ju hinken hamnat på tippen.
Jättefint med lavendel i.
//Camilla

Livet på Vestergård sa...

Vilken tur du hade som fick ögonen på den! Snyggt med lavendel i.
Ha en skön helg!

Domus Dulcis Domus sa...

Turgumma!!;)

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Haha vilken tur du hade!! Jättefin minsann!:)) jag har oxå fyndat idag!:) Kolla gärna in mina "nya" skor som jag hittade på en loppis!! :) Kraam

LM sa...

Vilket fynd! Och vad duktig du är som värnar om miljön. ;)

Sanna sa...

Vilket fynd- helt supersnygg zinkhink!!Med blommorna så blir den ju helt perfekt! Ditt nya skåp ser fint ut även det!
Ha en trevlig fortsättning på helgen!
Kram

Malin - I min trädgård sa...

Ja gud vilken tur att du cyklade förbi! Vilken ursnygg hink. Har en likadan, fast 12 l står det på den... skulle kunna tänka mig att ha flera av denna underbart vackra hink.

Ha en härlig kväll!

Kram M

Ljuva Drömmar sa...

Vilken tur för miljön att fröken Fräken var ute på cykeltur, vem vet vad som hade hänt annars...;)

Tur oxå för lavendeln som fick ett så fint hem.

Hoppas du kan rädda miljön fler gånger!

Kramar Maria!

Nyanser av vitt sa...

Ibland ska man ha tur. Och så himla bra att det var miljön du tänkte på då du tvärnitade :O)

House number 15 sa...

Vilka miljöbovar, och vilken tur att du tänker på miljön;))
Snyggt blev det också och nu kan du sitta på balkongen och njuta av att du gjorde en fantastisk insats;=))

Kram C

Stjärnor & Champagne sa...

Du gjorde helt rätt. Kan se mig dig framför mig när du går till containern och kollar så att ingen ser dig hihi/ Kramkram Anne

Grodmamman sa...

Klart du måste ta hinken, den ska ju inte ligga bland allt trä!:) Önskar att jag också hade en sådan gammal hink.
Kram

Designe sa...

De är såå fina och man kan inte få för många av dom! Jag har oxå nån sån Lyckeby! :)

Anonym sa...

*Gapskratt* Du är då för rolig-dessutom gjorde du helt rätt...inte kan man cykla hem utan Den;)) Den passar ju perfekt på din balkong:) Kram Milla

StrandviksVillan sa...

Bra gjort Fröken!

Svar: När jag kom till butiken stod ett par och tummade och mätte bordet! *Gulp!*
Men som tur var tog dom det inte, så jag lade beslag på det sista (!) bordet! Tjohooo!

Systrarna Hjertén sa...

Ha, ha, ha! Alla sätt att få tag på en zinkhink är bra sätt! Jag brukar också ha lavendel i mina!

Mvh
Frida

MårsArt sa...

Snyggt jobbat!
Och vilken miljöinsats du gjorde!
Önskar jag kunde ha sett dig...haha...
Agneta

Huset på kullen sa...

Vilken tur du har. Zinkhinken är ju superfin. Man kanske ska börja titta sig lite mer omkring när man är ute och går eller cyklar ;)

Ha en bra söndag!

Emelie sa...

Vad fin den var! Och visst var det himla tur att du tog ditt miljöansvar, himla människor som inte vet att källsortera ;)

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Ja, det är så man gör sina fynd, radarn på högsta, då dyker de upp!
Jag har också en sån, perfekt till blommor på sommaren, och till lilla julgranen till vintern :-)

Må så gott!
Kram Lina

Vita Lyckan sa...

Fin hink! Jga vill också bli miljövän!

Limetwig sa...

Det är tur att du är om dig och kring dig! Varför kasta en sån snygg spann? Helt onödigt...:)
Ha det bäst! Åse

Anonym sa...

Vilken tur att du såg den och gjorde en liten insats för miljön och hela männskligheten! Det var bra gjort! Och dessutom fick du ju något väldigt fint. Kram

Madeleine Berglund sa...

God eftermiddag! Hinken: Alldeles alldeles underbar. Tygerna: Så snygga att jag vill ha allihop. Igår var jag på loppis, hittade en liten tavla och tro det eller ej, en Lottabok som jag INTE har läst. Jippi!!!! Sen köpte jag grå färg och nu har det målats för fullt. Måste dock sitta och vänta 16 timmar på nästa varv. Eller ja, väntar å väntar, jag har en massa projekt där emellan. Man funkar ju så, springer omkring som ett yrväder med ständiga projekt. kram madeleine

Villa Vinkelhaken sa...

Men hur kan man slänga en sådan fin skönhet?! Bra insatts för miljön där också :)

Kram Jenny

Levis o Vilda sa...

Rätt kvinna på rätt plats : )

Lantmätarvillan sa...

Men alltså!!!Lycka är när nåt sådant händer.