tisdag 3 september 2013

Alltså, jag tror ju inte att jorden går under

Jag vaknade upp i morse och tänkte; idag är jag inte så sjuk, så jag kan gå till jobbet!

Hm. Dags att backa bandet lite tror jag.

Borde jag inte istället vakna upp och tänka, nu känner jag mig frisk, dags att gå till jobbet?
Men när man får både telefonsamtal och mail, som det förväntas att man svarar på fastän man är sjukanmäld, så börjar man ju till slut tänka att det kanske är mindre stressande att gå till jobbet och vara "inte så sjuk".

Å andra sidan. Det kan ju vara bra att folk märker att saker kör ihop sig eftersom jag inte är på jobbet. Synd bara att man inte kan ta upp hur oumbärlig man är när man är sjuk när det är dags för löneförhandling.

Nåja nog om mina baciller, över till denna Aloe Vera (jag är ganska säker på namnet i alla fall!) som har blivit gulorange i topparna. Är det någon växtkunnig här som kan säga vad det beror på?
Höstdepp?
För lite vatten? (inte så troligt, mina blommor brukar oftare drunkna än torka bort)
Det kan hända att den stått ganska så väldigt soligt innan den flyttade in i mitt sovrum.


Man måste ju bara älska loppis krukan/skålen som är lite Signe Persson Melin.

7 kommentarer:

Mamma Mia sa...

Dags att plantera om blomkrukan? och att plantera in att sjuk är sjuk på jobbet!
Krya på dig!

Mamma med ambitioner sa...

Usch jag känner så väl igen mig.
Hoppas du snart är riktigt frisk.
Blomman behöver nog ny jord och tuktas bland rötterna.
Förresten jag håller med dig - man kan inte ha för många ljusstakar.
Krameli kram

Paulina sa...

Jag är ingen blomsterexpert, men du skrev att det var soligt. Om den stod i ett stekigt fönster kan den blivit bränd!

kungen o majkis sa...

Jag är typ den sista som ska någrasomhelst växtråd till någon överhuvudettaget. Då jag dödar garderobsblommor. Du vet såna som aldrig dör. Och i mina ögon ser din växt ju fortfarande jättelevande och jätteglad ut :-D.

Monkan sa...

Ok, vi säger så här. Du har inte dille på ljusstakar, och då har inte jag dille på kassar och väskor! :) Och jag fastnade inte heller för Habitat, jag håller mig hellre till andra halvan av våningsplanet.

Washitavlan var rackarns fin, och klart bästa pausbilden ju, sötaste jycken :) Vad som är sjukt sen, är hur de där friska? på jobbet ringer till en sjukling. Helt vansinnigt.

Anonym sa...

Ja blir alltid sjukt (ha,ha!) stressad av att vara sjuk just på grund av att jag vet att jobbet hopar sig. Och det blir man ju inte friskare av.

Karin A sa...

Tyvärr har jag inga kloka råd att komma med men soligt läge eller för liten kruka låter inte helt osannolikt. Fy för att vara sjuk. Jag har tvingat mig själv till jobbet i tre dagar nu...hinner inte vara sjuk. :(