torsdag 4 oktober 2012

Here´s an idea

..vädret, vad tror du om att NÅGON MORGON låta bli att regna så fort jag ska cykla till jobbet?!
Jag vet, det är totalt nyskapande, och inte alls vad du är van vid, men ge det ett försök va? Vi måste alla försöka vara lite mer innovationsbenägna!

Säger jag, som först nu börjat tycka att det där med ugglor i inredningen, det är inte pjåkigt alls. Eller så är jag som vanligt, antingen gillar jag något innan det blir "trendigt" eller så gör jag det efteråt. För när alla ska ha precis samma sak (läs: batikkuddar) blir jag motspänstig.

Men är inte dessa uggleaskar helt bedårande?


 

12 kommentarer:

Vit dröm sa...

Ja de var riktigt fina!
Visst är det tråkigt med regn, bävar för nästa vecka när jag MÅSTE cykla till jobbet i 3 dagar då karln och bilen är bortresta, suck...-håller tummarna hårt för sol!!!
Kram å ha en bra dag!

tina sa...

hej vart har du köpt dom fina uggleaskarna någonstans? //tina

Fröken Fräken sa...

Tina: Burkarna kommer från Ikea!

Grodmamman sa...

Gillar egentligen inte ugglor, men de här burkarna var fina!
Ja, jösses, detta regnande. Här hällregnade det i igår kväll och i natt, men idag har det hållt upp. Än så länge i alla fall och det var vi väldigt tacksamma för på jobbet då vi kunde göra gruppfotograferingen utomhus. Blir inte lika svettigt för pedagogerna att få 18 stycken 2-3 åringar att stå still och se glada ut samtidigt då!;)
Kram

Emma sa...

Batikkuddar!? skumt. Jag älskar regn! Tur för mig att jag bor i Göteborg:)

Anonym sa...

Toppen fina såna måste jag med skaffa!

kungen o majkis sa...

Det kan vara jag som har, lite undermedvetet, beställt lite regn. För jag råkade förrförra veckan säga att jag skulle klippa häcken nån dag när det inte regnade. Häcken är fortfarande långhårig. Så kan vi säga.

Mamma med ambitioner sa...

Jag gillar faktiskt regn. Fast då vill jag bestämma när och hur det ska regna. Men det lyssnas inte på mig heller. Jag vill vara inne, det ska vara kväll och ganska så mörkt. Jag ska bara njuta med en bok i mitt knä och höra det smattra mot rutorna.

Hellre batik kuddar än ugglor för min del, men burkarna är fina.

Ha en fin helg goa du!
Kram Kristina

Nenne sa...

Låter lite som mig. Jag fattar inte förrän långt senare att "det här, det skulle ju kunnat passa...".
Då är det försent. Har blivit svindyrt för alla vill ha eller är det inte ens kvar på rea.

Vi har total make over i vårt vardagsrum just nu. Det vi tyckte var "åh-så-tråkigt-för-alla-har" för fem år sen..det skulle vi köpt. Men vi köper det nu istället. För det funkar ju! Det passar och är fint!

Tekla sa...

Ugglorna var helt enkelt underbara... De skulle passa hos mig!
Inte ens här i söder undår vi regnet! Usch fy och blä... Tur man är inne på jobbet i alla fall!

Salikon sa...

Jag har även en tendens att fatta saker i efterhand. Jag svor att jag aldrig skulle ha stuprörsjeans då det blev modernt.... och gult skulle jag aaaaaaldrig blanda in i inredningen.. hm ...host.

Anonym sa...

Vad heter burkarna? Har letat på Ikeas hemsida men inte hittat dem :(