tisdag 30 oktober 2012

Everybody say paaaaartyyy!



Kan ni tänka er?
Detta är det 1500:e inlägget som jag skriver på denna blogg (!!!) Hurra, hurra!
Och jag som alltid sagt att jag aldrig skulle ha tålamod att skriva en bok - här har jag ju faktiskt en. Tydligen kan jag skriva en bok om den handlar om mig själv...

För att fira lite tänkte jag göra en nostalgisk återblick och plocka ut några av de inlägg jag själv är mest nöjd med. Den ursprungliga planen var visserligen att lägga upp ett hejdundrande snyggt pyssel, men låt mig säga som så att mörkret utanför inte gjorde något för att hjälpa till med det.

Diverse moraliska ställningstaganden: Jag är inte till salu

Fröken Fräken ger baktips... Världens bästa tips inför pepparkakshusbyggande

En vetenskaplig mätning årstiderna emellan: Den ojämna kampen

Allt man kan önska av en sommar: Önskningar

När man tycker att en semester gått lite väl snabbt: Var det här allt?

När allt inte är fräscht, krispigt och tokkul: Om att vara glad

Sådant man tror på och inte: Jag är inte riktigt säker på jultomten heller

Ja, precis så är det: Du är det finaste du har

Tänk nog efter innan du önskar dig snö: Snöns fem lagar

Tänk vilka olika tidsperspektiv man har: Vänta, bara vänta

Jag säger snarare, stackars dig som inte pysslar: Stackars dig

Det jag önskar att jag visste för nästan 20 år sedan: Brevet till mig själv

Och så alla inlägg i Pysselskolan förstås! (det blev liiite jobbigt att leta igenom alla 335 inlägg som handlade om pyssel för att hitta det bästa pysslet...)

Tänk ändå vad man har fått ihop!!

18 kommentarer:

Linda.. sa...

Bra jobbat! Inte alls dåligt att få ihop så många välskrivna, roliga, inspirerande inlägg.

You rock! :)

Själv saknar jag inspiration för tillfället. Har kommit i en pyssel svacka. Men man kanske behöver sådana ibland också.

Och du. Den blå maskeringstejpen. Är suverän. Den rinner ingenting under, och det blir knivskarpa linjer. Testa den nästa gång!

Kram och jag ser fram emot 1500 inlägg till. Alt. En bok!

Otaliga projekt sa...

Jag bugar, bockar och gratulerar! Och tackar förstås. Tackar för alla tips, råd och all inspiration.
När det kommer till att skriva bok så kan jag bara heja på, för utan att racka ner på andra pysselboksförfattare, så är dina pyssel och
inredningstips "bredare".
T ex såhär, jag är personligen inte så förtjust i vitt när det gäller inredning, men det du gör och det du visar är så lätt att göra till sin egen stil i alla fall. Jag tror (bara tror, för att inte förhäva mig själv :)) att man kan ta dina tips och använda sig av dom oavsett om man har snöat in på vitt, lantligt, shabby eller som jag som inte har nån av tidigare nämnda stilar. Så tror jag.
Och titta! Jag kunde nästan skriva bok jag också!
Sarah

Benita sa...

Du é för rolig :). Ny favorit.
Grattis till de 1500!

Bellas Lantliv sa...

Gratulerar till jubileumet!
Tackar även jag för inspirationen du förmedlar.
Kram!

Lena sa...

Grattis till dina 1500 inlägg!. Hoppas det blir ytterligare 1500+ :). Det är jätte kul att se alla dina pysseltips och ideer. Passar också på att tacka för infon om kuddtyget, det gul/orange med trekanter, nu har det äntligen anlänt och snart blir det kuddar :). Tack för hjälpen!
/Lena

Edith och Jag sa...

Bra jobbat Fröken Fräken! Ser fram emot fler av dina roliga, kreativa och välskrivna inlägg.
Kram Maria

Anonym sa...

Ja, snälla du, sammanställ allt i en bok, så har jag nåt att önska mig i julklapp :D

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Hipp hurra för dig idag och dina 1500 inlägg och jag ser verkligen fram emot de nästkommande 1500 inläggen.

Kram Victoria

Jo sa...

ATT du gör! Ja, äger alltså! :)
Tack för alla dessa inlägg, jag ser fram emot många fler i denna goda och humoristiska anda!

Grattis till 1500! :)

Grodmamman sa...

Grattis till alla inlägg!:) Hoppas att det blir minst lika många till.
Var riktigt kul att läsa dina inlägg igen och du är verkligen duktig på att skriva.
Kram

Anonym sa...

Gratulerar! Hurra (och tack) för 1500 glada, sarkastiska, humoristiska, ilskna, inspirerande och uppiggande inlägg! Skriv ett gäng till och förgyll min vardag!/Susanne

kungen o majkis sa...

Ettusenfemhundra inlägg!?? Jisses vad många. Inte illa fröken, inte illa alls. Och speciellt inte eftersom varenda ett är välskrivet och mycket underhållande. Grattis. Och tack.

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

*tutulitututut*
Fin fanfar, va? Ha ha!
Supergrattis till dina 1 500 inlägg, jag som följer dig hoppas på minst lika många till!

Grattis!
Lina

Karin sa...

Hej! och ett grattis till dig och din fina blogg, Karin

Nenne sa...

*applåder och visslingar*

Grattis till jubilaren! Och tack för din fantastiska blogg! För underbara bilder och härlig inspiration!

Ditt sätt att skriva är helt otroligt och jag gillar verkligen din ironisering om allt möjligt!

Pyssla på, jag ser fram emot att få följa med på bloggresan!

Jag önskar dig en härlig dag och en kort vinter med max 3cm snö som då inte dyker upp förrän julafton..

Hannis sa...

Du ser, boken om Fröken Fräkens pyssel och tankar.
Jädrans vad med inlägg!

Du, så fint skrivet hos mig
"Hellre ha sorgen utanför sig än inom sig"
Det ska jag ta fasta på.

Malin på pastill.nu sa...

Stort grattis till så många fina inlägg! Jag är en sån där bloggläsare som du kanske egentligen inte vill ha, som liksom inte orkar läsa igenom välskrivna inlägg utan bara scrollar igenom vackra foton för att sen kasta mig iväg till någon annan blogg eller något annat här hemma. Men jag gillar dina foton ;-)

Fröken Fräken sa...

Man bugar och bockar för alla snälla ord, beröm och gratulationer!!! Jag ska försöka fortsätta att skriva en mängd inlägg till så länge inspirationen är med mig.