onsdag 28 november 2012

När den stora rensarmanin sätter in

Jag har en liten nödfras som jag brukar ta till på loppis när jag hittar någon skål, kruka eller kopp, som jag verkligen vill ha men egentligen inte har plats för eller ens behöver.

"Den skulle ju vara väldigt fin med hyacinter i"

För märkligt nog blir det plötsligt okej att då köpa skålen, krukan eller koppen. Man måste ju ha något fint till den finaste blomman, juh!

Men. Just nu har jag åtta hyacinter på dryga 55 kvadrat. Alla står i en fin skål, kruka eller kopp. Och många fler hyacinter än så kan man inte ha, för en del personer är ju lite överkänsliga.
Det innebär att det blir väldigt, väldigt många fina skålar, krukor och koppar över.

Så nu har jag fått nog, och håller på och rensar bort mängder med porslin (tre IKEA-påsar bara ikväll!), och det är så befriande! Rensade bort en hoper brickor också när jag ändå var på G.

Och det var min tisdagskväll, det.

Fast denna urna/fat på fot stannar. Från Uppsala Ekeby och kostade en tjuga!

Och finfina kort från Iris Hantverk ska snarast upp på väggen på riktigt.

7 kommentarer:

LissenTo sa...

Rensade också för ett tag sedan och har blivit "duktigare" på fundera på vad jag behöver. eller så har det varit att jag inte hittar några fynd.

Letar just nu näverstjärnor .....


Ha en fin vecka. // Lissen

Grodmamman sa...

Vad härligt det låter med rensning! Har några ställen som verkligen behöver rensas, men jag jobbar på det!:)
Tål tyvärr inte hyacinter!:(
Kram

Hannis sa...

Igår kväll började jag hemma.
Fick bara nog av saker som är bra att ha men aldrig används.
Så jag rensar också.
Ganska skönt.

En Ekeby för en tjuga kan man väl kalla fynd tycker jag!!





Anonym sa...

Tre påsar? Jisses! Det låter befriande :)

Nilla sa...

Bra anledning till att få det rensat bland krukorna. Hyacinter är så fina! Ett tips är att plocka in dem efterhand så att alla inte slår ut samtidigt. Ha några på altanen eller någonstans svalt, och ta in efter hand som de blommar över.

Det Vita Drömhuset sa...

Har rensat massor för ett tag sedan så jag känner mig lugn! :) Och på loppisar har jag minsann blivit bättre på att inte spontanhandla hem en massa onödigt, eller har jag helt enkelt bara blivit kräsnare??!! ;)
Huah!!!!!

Kram Åse

Anonym sa...

Jag var in på en norsk blogg och såg ett tips på hur man gör superfina ljuslyktor av gamla virkade dukar och spetsar. Tänkte direkt på dej och ville tipsa. Titta in där, du kan säkert hitta på fler roliga saker att göra på liknande sätt.

Okeej... min baktanke med det hela är att eftersom jag inte har nån vidare pysselfantasi själv så tänkte jag härma dej. Om du gör nåt liknande vilket jag HOPPAS på.. ;)

http://spirelloskrimskramserier.blogspot.se/2012/01/reprise-diy-lyslykt-av-gamle.html

/ Kikki