tisdag 4 december 2007

En fläkt av allmoge


Så här i jultider smyger det sig in lite mer allmoge/hantverk i mitt hem. Sådant här gillar jag - det får inte vara för gulligt bara! Ur källaren har min stol som är någon slags märklig korsning mellan bökträ, thonetstol och snickarglädje fått komma upp ur förrådet, samtidigt som kistan som jag köpte i helgen får göra den sällskap i ett hörn av vardagsrummet. Om julklapparna blir inslagna någorlunda i tid kan de som får plats hamna här i väntan på öppning. Eller så kanske man kan ha DVD-filmer i den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, den var ju häftig- stolen! Har säkert en spännande historia!?!

Jag har inte läst Drömhem ännu, men jag fick Recidence i lådan idag. Gillar den skarpt! Där var säkert mkt fint i Lantliv också. Morsan prenumerar på den också, så jag tror att hon o jag tillsammans täcker in hela området av inredningstidningar :) Håller med dig att det är svårt att hålla sig borta från en lite mer lantlig, romantisk stil eller vad jag nu ska kalla det, vid juletid... Men man kan väl passa på att frossa lite då...

Fröken Fräken sa...

Stolen har funnits på min pappas jobb, det sitter t.o.m en liten metalletikett med numrering under. Det har nog funnits fler, men de har nog gått till historien under någon moderniseringsiver. Men jag räddade denna åtminstone! *slår mig för bröstet*

Har precis fått Jimmy Schönnings "Hitta hem" i mina händer och bläddrat lite. Gillar hans stil, men man kan verkligen där hitta hem man sett förr. Ska se om Lantliv har kommit i butik idag då! Jag får köpa alla inredningstidningar själv - stackars mig!..