fredag 20 juni 2008

Färg till midsommar!

Här firas lite alternativ midsommar, som inte riktigt har kommit igång än! Vi är kvällspigga och förlägger middagen till rätt sent. Nu är chokladkakan bakad, tzatzikin står och blandar till sig och snart ska jag börja fixa med klyftpotatis. Och inte en sill så långt ögat når!!

Fastän det är midsommarafton hade en del affärer i stan öppet så jag har varit och inhandlat färg till mina turkosa stolar och lite annat smått och gott. Naturligtvis kunde jag inte hålla mig, så jag har redan hunnit måla stolarna. Den turkosa färgen var rätt stark så det kändes som bäst att ta två varv med grundfärgen. Nu står jag där och tvekar igen, om det ska bli matt vitt eller halvblankt vitt?! Men de kommer att bli jättefina!!

Uppföljning, så här blev soppterrinen med en murgröna i:



När man fyndar krukor på loppis så är oftast problemet att det är svårt att få flera krukor av samma sort. Men här hittade jag två, på olika loppisar dessutom. Har bara målat om dem från flammigt gult till vitt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Satt för en stund sedan och funderade på om jag skulle måla lite golvlister och dörrfoder men kom på att jag bara hade helvit färg hemma, skulle ha bruten vit eller antik vit, blev lite rastlös därav tanken, men det börjar gå över nu.
Så blir det när man jobbar och inte en själ är hemma. Fast jag lider inte speciellt. lite mysig iaf. Lycka till med stolarna.
Ha en bra fortsatt midsommar!!

Anonym sa...

Vad du har hunit med mycket i dag. Det var många affärer som var stängda i vårt lilla samhälle i dag upptäckte jag när jag trodde att jag skulle hinna köpa konfrimationspresent till dotter. Men icke det!!

~Livet i byn

svartataket sa...

Trevlig midsommar!

Kraaam

Anonym sa...

Vad kul att grythyttanstolarna blev bra...hoppas du visar dem någon gång. Har ni haft en trevlig midsommar...med hyfsat väder??? Här regnade det men sen klarnade det upp framåt kvällningen, kram
ps, nu ska jag scrolla ner o läsa utmaningen.....kram (igen)

Vardagstugg sa...

Smart med blomma i soppterinen! Nog dags för mig att plocka fram min undangömda soppterin som står längtst in i skåpet..den är ju faktiskt fin! Blir nog ännu snyggare med en blomma i!
Fortsatt trevlig midsommarhelg!

Annelie

Sara sa...

Åh vad jag vill ha en soppterin. de är så fina. Ni verkar ha haft en fin midsommar, god mat.
Kram Sara

Anonym sa...

Hej!

Va roligt att du hittat 2 likadana krukor, de blev jättefina i vitt! Värst va du pysslar :). Jag har en del pyssel jag står i här hemma också, ska väl uppdatera bloggen imorgon så då får du se :)

Jadu på måndag drar vi tjejer i familjen iväg på husbilssemester! Mamma jag och syrran är det. Första stoppet blir Öregrund, sen ska vi vara på Åland 1 dag, Norrtälje ska betas av, i Stockholm ska vi gå på en superstor loppis så där blir vi väl rätt länge gissar jag :). Sen ska vi till Västerås och vi har planerat in tid för lite spontana avstickare som loppis-skyltar hit och dit :)

Kram!