torsdag 22 oktober 2009

Zinkkrans och spegelram

Här är det tillfällig paus under en period av plötslig städiver. När sådana drabbar en gäller det att passa på. För länge i soffan och man tycker att det här med dammsugning är ett sätt att spoliera torsdagskvällen på.

Jag har fått en del frågor kring vad som man ser bakom ljusstaken i förra inlägget. Jo, det är ett försök att få slut på den svarta färgburken på ett snygt sätt. Jag har målat min vita spegelram svart ch så sandpapprat kanterna. När man är van vid att måla saker vita och då få måla måååånga varv innan det täcker, så är svart en helt underbar färg. Framför hänger en zinkkrans med murgrönelöv, köpt på Fideli och konungen i Malmö... hm.. när var jag där?? I februari kanske??

Bredvid en gammal korg som ägaren innan målat i en brunsvart färg som är rätt charmig på hela taget.



16 kommentarer:

Kicki sa...

Hej på Dig.
Vacker ljusstake och vacker spegel.
Den där ljusstaken har jag också varit och lyft i flera gånger på Ikea. Den är jättefin! Konstigt att jag lyckats motstå......

Vitt och Blått sa...

Snyggt! Kransen var jättefin! Vill önska en trevlig helg! Kram Ewa

sara på hedepipan sa...

håller med om städfrossan man kan få den är bra och det gäller att hänga med.
Kram sara

Gnistrande snö sa...

Åh så fint!
Snyggt och effektfullt med zinkkransen mot det svarta. En sån krans vill jag också ha! :-)

Kram
Katarina

Jenny sa...

Hej igen Fröken F!
Ja visst är det en orm där på trappan, hihi! I plast! Min bonusdotter Tindra har fått för sig att den håller rådjuren borta från våra blommor på trappan;)

Jättesnygg spegelram!

kram Jenny

Livet på Berget sa...

Åh gud hur drabbas man av städiver, det har aldrig hänt mig:). Jätte snyggt du målat och fin krans. Den var annorlunda, det gillar jag.
Kram
/Sara

VITA NYANSER sa...

Så mycket snygga svarta detaljer du har fått in i ditt hem nu, det är så himla snyggt!!! Den där ljusstaken har jag oxå, den var oemotståndlig = )!

Hoppas du får ge dig på din brors lägenhet, det är ju så kul!!!

Stor kram L-L

Grodmamman sa...

Kransen var verkligen jätte fin. Var i den affären förra sommaren och då var det tur att jag inte hade mer pengar med mig!:)
Korgen var också jätte fin. En färg helt i min smak!
Kram

Cathrin sa...

Men det är inte nyttigt att städa för mycket, tänk på det! :) Gillar både spegel och krans jag med. Fideli och konungen måste jag ha missat. Mystiskt.

Önskar dig en riktigt fin helg (med många fynd och mycket pyssel! - jag vill ju kunna läsa om allt nästa vecka.)!

/Cathrin

fröken knopp sa...

åhh..önskar att jag fick en stådan städenergi..:) den där spegler gjorde sig absolut svart också..o kransen var underbar!!!

tidningen är verkligen värd en titt..:) tror nog att du behöver den efter din städning..lite vila måste man ha....

kramar elin

Lyktor och Tyg sa...

Inte så tokigt, riktigt häftigt.

Visst får man mååååållllaaa många gånger för att få det vitt.Orkar inte ens tänka tanken på att måla skänken i köket.
Kram Kristina

Stjärnor & Champagne sa...

Ursnygg, jag är så mycket för det vita och svarta nu..

Kram A

Jo sa...

Ja, herrejösses, får man ett sådant infall är det lika bra att hoppa på det tåget. För min egen del händer det inte så hemskt ofta, för det mesta blir det mer av en straffkommendering. Jag hoppas dock att jag får en hel del motivation att inte sprida saker omkring mig nu när lillmissen är här. Tyg är ju okej om han sover på, men garn kan ju vara farligt för honom. Dammkaninerna får han dock besegra på egen hand.. ;)

Sari sa...

Hihi! Det kändes lite konstigt att läsa att du målat något vitt till svart! Jag trodde först att jag läste fel. Men vad fint det blev! Med det vita som syns lite, lite grann.
Fin krans också!
Ha det bra!

Beata sa...

Snyggt, tycker jag!

SKOOGSTROLLET sa...

Nu är det andra gången jag passerar lövkransen och jag får nog lov att säga att jag bara tycker att den blir vackrare och vackrare. Dock lite långt till affären ...

Lite städiver hade jag också behövt i kombination med mer helgtid hemma. Men jag är jäkligt nöjd med det jag åstadkom i sovrummet i helgen. Jag ska försöka få upp de bilderna snart.