onsdag 8 februari 2012

Ibland reser man till Rom

Ibland reser man till Kiruna.
Och ibland kommer man inte alls iväg på någon resa.
Väldigt snöpligt - men resan är inte inställd utan framflyttad.

Dock gör detta att jag känner mig än mer vinterdeppig. Mitt bland alla andra som verkar helt vinterrusiga av solens återvändande, Vasaloppsplaner, fjällvistelser och skoterutfärder, så är jag bara trött och seg. Ni skulle bara gissa hur lång tid det har tagit att skriva den här texten! Visserligen funderar jag alltid över varje ord när jag skriver, men någon hejd får det väl ändå vara.

Vad ska jag hitta på för att vända det här?
Kan ni inte komma på något ämne som jag kan kåsera lite kring? Pretty please?



Vackra themuggar från Indiska har jag fått av herr Fräken!

13 kommentarer:

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Misströsta ej för om någon månad har du snöfritt, sol dygnet runt, mygginvation...och tycker livet är alldeles underbart :-D

Fina muggar! Jag har också en variant från Indiska, jättegoda att dricka ur och på köpet fina!

Kämpa på!
L

Johanna Stålros sa...

Åhh förstår din besvikelse vännen;( men resan kommer ju ske;) Tills dess får du försöka njuta av Svenska kylan;) kanske kan du leta upp något närliggande loppisställe som du inte besökt på länge och göra en dagsutflykt, i bland kan det lilla göra så mycket! Kram

LyckligaPraliner sa...

Jaa du.... Ingen resa för mig heller. Fast det var ju inget nytt egentligen. Jag vet dom som jag skulle kunna skicka till tjottaheiti. Ät stark god mat om du gillar det. Då blir du både varm och får i dig nyttigheter som tydligen en del kryddor faktiskt är. Hoppas du får åka på resa sedan! :)

Kram Ann-Louise

Felix sa...

Men så fina muggar du har fått! De borde väl pigga upp!? Hoppas att du snart är pigg igen efter förkylningen! Snart är det vårdagjämning, och redan nu blir det väl ljusare för varje dag även hos er där i norr...?!

Vinterhälsningar
Elisabet

Karin A sa...

Åh men du kanske inte så dumt i alla fall. Jag har hört att det är snö i Rom och vem vill åka från ett vinterh-vete (ursäkta ordvalet!) till ett annat!?

Underbara koppar att glädjas över. Teet måste smaka extra gott när man dricker ur dem?

Kram Karin

Grodmamman sa...

Som sagt, är ju också tröttare än tröttast så jag har tyvärr inga tips. Själv har jag bestämt mig för att sänka kraven på mig själv o inte ha dåligt samvete för allt som inte blir gjort.
Vilka fina muggar du fått!
Kram

Tekla sa...

Vintern är ett elände som jag liksom du INTE vill ha... Jag är nog en björn som borde gå i ide. Jag filosoferar över former, färger, och funktioner, de 3 f:en. Att du sedan i ord kan uttrycka det så mycket bättre vore roligt att få uppleva... snälla?!?!?!

Hoppas du får en bättre dag idag!

Helena sa...

Nämen inte ska du vinterdeppa!
Ta en tur till Panduro vetja :-)
Jag var där häromdan o botaniserade bland nyheter fastnade bland alla läckra garner :D
PEPP KRAM från mig!
Kom igen Fröken :-)

Syster vit sa...

Jisses vilka fina themuggar du fått dom talade till mitt hjärta direkt :). Måste bara ha. Känner mig själv så där seg i hela kroppen. Skulle behöva gå en promenad men det är halt kallt och blåsigt, men faktiskt soligt också så det är ju positivt iallafall. Längtar såå efter en varm vår. Vi hoppas det blir bättre snart.
Kram Liselott

Nenne sa...

Har hittat hit via en massa länkar och bloggar och tycker din blogg är jättekul att läsa!

Bor lite mer söderöver än du (Småland) men här har vi med lite kallare och även singlar det lite snö.

Men hur som helst, du gör jättefina grejer, virkar fantastiskt fint och tar jättefina bilder! Hoppas lite pepp och beröm kan värma dig i kylan!

Nyanser av vitt sa...

Ett kåseri om när du är i Stockholm och botaniserar är alltid kul att läsa. Ja man kan tycka att de ska känna igen mig snart :O)
Ha det gott fröken

Lantmätarvillan sa...

Bege dig till Röda korset och fynda! Kanske virka en rund kudde av några fina tygtrsor?

Bella sa...

Fy så trist med inställd resa även om den blir av senare... Hoppas du snart kommer iväg till varmare breddgrader :)

Vet du om muggarna finns på Indiska nu? Tycker dem är jättefina och är på jakt efter nya!

Hoppas du får en bra helg trots snö och kyla

Kramar Bella