onsdag 10 april 2013

Det är dags nu

Oavsett vem vi än är så behöver vi utmaningar, stora som små. Ibland behöver man kasta loss och göra en ensamsegling runt världen, ibland räcker det med att tapetsera för första gången och se att man visst kunde.

Ibland är rutiner en bekväm ledtång att förlita sig på, ibland är rutiner som en ett par skygglappar som hindrar en från att se att det finns andra vägar att gå.

Att varje dag mötas av samma sak måste ju på något vis göra ens tankar och idéer allt mindre?
Och när någon inte själv kan se vad som behöver förändras, så kanske det är dags att jag ger hen en knuff och säger att nu är det nog?

Så vädret,  + 20 grader (minst) dygnet runt fram till i december, med start imorgon?






(Det visade sig att jag tydligen inte alls behöver ha dåligt samvete för att jag inte svarat på frågor, det visade sig inte vara så många funderingar. Men jag ska till helgen ställa samman de frågor jag fått på bloggen och via mail, för jag behöver göra lite kompletterande fotograferingar för att ge er svaren)

8 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Hmm... om du frågar mig var det dags redan fär nån månad sedan. Men det känns som om det faktiskt är på gång nu. :)

Anonym sa...

Har du funderat på att bli diktator över vädret (eller ev Gud)? Jag tycker att det vore en passande roll för dej. Du har min röst i alla fall.
MVH
Helene

Ester sa...

Jag instämmer! Fast, 20 grader till november räcker för mig. För sen vill jag ha riktigt vinter med massor av snö och julkänslor. :) Men våren börjar tack o lov titta fram mer och mer här i Uppsala!

susanne sa...

Funkar verkligen washitejp så att det inte blir märken på dörrar, tapeter, väggar? Jag har hört att det funkar om man har "riktig" sån tejp . Jaha -hur vet man om den är det då? Vem ska man lita på...Tokgillar din svarta bricka med kulfötter på och skulle kunna tänka mig en närmare beskrivning (tänk detaljerad !) på den!/Susanne

Grodmamman sa...

Vill också ha värme nu!
Kram

Tekla sa...

Hej lilla fröken!
I Skåne utlovar de värme i slutet av veckan, läs runt 10 grader. Bara det gör mig nöjd!!!
Men i övrigt härjar bara olust och oinspiration. VAR hittar du inspiration till alla dina fantastiska idéer? Jag orkar mest sitta i soffan och försöka överleva med min tröstpåse godis...
Hoppas vädret kan inspirera och entusiasmera snart!

Ha en underbar vår... snart!

meandmike sa...

Hej Fröken Fräken, som svar på din marmorfråga hos kan jag tala om att det är så oäkta det kan bli. Och jag förstår till fullo din besatthet, jag närmar mig snart gränsen för vad som är normalt. Man kan nog plasta in allt tror (hoppas) jag ;-)

Lantmätarvillan sa...

hm.... snöade när jag cyklade till jobbet idag.. känns sådär (morr).

Jo tankarna krymper och självbedrägeriet blir större att ens tankar kanske var fel. Så kan man gå runt ett tag tills det blir dags för uppgaskning och upptagande av kampen till sina rätta tankar, seru!