torsdag 30 maj 2013

Någon expert på arbetsmiljölagstiftning?



Nu känner jag att det är en sak som vi måste utreda här!

Någonstans i någon lagstiftning borde det väl ändå stå att det är olagligt att tvingas att vistas på arbetet när det är strålande sol, klarblå himmel och +28 grader (kvällstid dessutom!)?
Och allt är bara sådär skirt, drömskt och grönskande att man faller i tårar?
Och när det dessutom är näst intill midnattssol så att det är rent omöjligt att gå och lägga sig i rimlig tid?

Jag hinner ju inte känna doften av häggen för bövelen!!!


Vintern är död, länge leve sommaren!

6 kommentarer:

Tekla sa...

Jag står bakom dig! Olagligt är rätta ordet! Jag vill ut!!!!!!!!! Inte stängas in på ett kontor och sukta efter liv, ljus och grönska. Nu är det min tid på året. Vi stannar tiden nu.... Bara det inte blir mörkt och grått igen!

Lantmätarvillan sa...

Har ni inget bra kollektivavtal? Ta upp det där med facket och se om det går att samverka fram ett sådant fint avtal tillsammans med arbetsgivaren ;)

Jo sa...

Jag håller med dig. Det borde vara förbjudet att jobba under värmeböljor. Vårt kontor blir olidligt när det är så varmt så jag är glad att jag är hemma nu. Fast det där med medicinboll till mage plus värme var inte riktigt så bra som jag tänkte när jag "önskade mig fint väder under början av mammaledigheten"...
Men det är ljuvligt att sitta ute under kvällarna och lukta på blommorna!

Grodmamman sa...

Håller med dig fullständigt och då har jag ändå ett jobb där jag kommer ut varje dag!:)
Kram

Maria O. sa...

Håller med dig! Och ni verkar ju ha fått riktigt sommarväder hos er uppe i norr :)
Kram Maria

Spirande grönt - sa...

I tyska skolor tror jag bestämt att man får "hitzefrei" när det blir för varmt.

Det är väl inte orimligt att anta att det skulle gälla även svenska arbetsplatser. Vi är ju trots allt med i EU;)

Ha det gott i solen,
Rebecca