torsdag 20 juni 2013

Inledningen på midsommarhelgen so far

1. Inköpt svart färg visade sig vara grålila.
Telefonsamtal mellan färgblandaren och Fröken Fräken:
Fröken Fräken: Hej, jag var in till er häromdagen och ni blandade till svart väggfärg till mig. Men nu när jag öppnar burken så är färgen grålila...?
Färgblandare: Jaha, är du säker på att färgen inte är svart?
Fröken Fräken:  ----

2. Punktering på cykeln.
Djäkla typer som inte kan hålla i glasflaskor, utan tydligen känner behov av att krossa dem mot cykelbanan.
Synnerligen rask promenad till reparatör i hopp om utbyte av cykelslang innan tidig midsommarstängning.

3. Hällregn.
Synnerligen ohärlig kombination med att leda punkterad cykel.

Ja, nu kan det väl bara bli bättre?

Spana in mina tre snygga Arabiakrukor!
Fann dem på loppis för ett par helger sedan, och de verkar knappt använda.



7 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Helt rätt inställning. Nu kan det bara bli bättre! :)

Benita sa...

Sickna fynd! Hoppas fortsättningen av helgen blir svartare, helare och torrare :). Glad Midsommar!

Emma sa...

Du är helt grym på att göra stilleben. Hade säkerligen gått förbi dom krukorna på loppis, nu ser dom supertjusiga ut i sällskap:)

Glad pysselmidsommarhelg!

Grodmamman sa...

Klart det bara kan bli bättre nu!:) Vi är ju lediga!;)
Ha en skön midsommarhelg nu!
Kram

Karin A sa...

Det kan bara bli bättre! :) Vilka urtjusiga loppisfynd. Glad midsommar!

Maine sa...

Vad fina de är vita! Jag har dem också, fast målade! kika här: http://designkarameller.blogspot.se/2010/02/arabia-kera.html


Nyanser av vitt sa...

Fina bilder fröken. Ha en fortsatt fin pysselhelg :O)