torsdag 17 oktober 2013

Att vara lite på tvärsan

Det är väldigt skönt att ha möjlighet att sitta hemma och jobba ibland.
Det har inte med andra att göra, det har med mig att göra.
Jag behöver få sitta i lugn och ro utan intryck jag inte kan värja mig från, samtal jag inte kan låta bli att höra eller det konstanta bruset från omvärlden.

Får jag det där lugnet, så fylls mina energidepåer på och jag orkar och vill en väldig massa mer. Här har det under kvällen storstädats och tejpats dekorationer på tygskåpet till exempel.  Från soffan såg jag plötsligt att nog skulle det allt passa bra med lite diagonala linjer på skåpdörrarna, och jag kastade mig upp och tejpade.

När jag får göra saker bara för mig och som jag tycker är roliga, får jag energi så att jag blir en bättre människa. Och som är bra mycket roligare på jobbet!



Dubbeldiagonaler!


2 kommentarer:

sparris sa...

Introvert much? =)

Grodmamman sa...

Önskar att jag också kunde jobba hemifrån emellanåt...
Ha en skön helg!
Kram