fredag 27 mars 2015

Ni säger alltså att det ÄR påsk snart?

Det känns ju rätt overkligt att det snart är påsk. Här har man gått och förfasat sig över påskris i blombutiker och påskpynt till salu överallt där det rimligtvis går att klämma in ett par påskägg i papp i regnbågens alla färger, och tänkt att nog är det väl ändå, de börjar då med påskgrejer redan i januari och man ska inte påskpynta förrän det verkligen är påsk.

Och så inser man att det är alla andra som vaknat till liv i lagom tid, och man själv är den som inte hajat att det är påsk i nästa vecka. Tur man tog sig i kragen vid juletid och redan då lade in en ansökan om semesterdagar runt påskhelgen.

För listan över saker som jag ska göra i påsk blir bara längre och längre. Och då har jag inte ens tagit i beräkningen allt sovande som jag ska ägna mig åt!

Har jag tex än sått några frön? Icket. Okej, kanske är lika bra då tidigare års odlingar av bland annat paprika mer eller mindre tagit över fönsterbänkarna.


Låt er icke luras, dessa små plantor blir gigantiska!
 
 
Har jag än planerat att måla några möbler? Ett skåp, en dörr eller en sänggavel?
 
 
 
 Hängt upp fyndade lampor? Nänä.
 
 
Eller sytt några kuddar? Alternativt hängt upp nya tavlor? Näpp!

 



Ja jisses, jag skulle ha tagit ledigt längre....

4 kommentarer:

Anci sa...

Hej !! Kul att du är här, så jag får läsa lite av dina kloka, roliga och underfundiga ord !
Ja, tiden går så fort.

Ha en fin helg !

Kramar
Anci

Det Vita Drömhuset sa...

Heeeej!


Saknar dina inlägg.....har varken Facebook eller Instagram längre...

Kram Åse

Suz sa...

Och här jag nästan skippat alla listor och går på en ren instinkt;)
Men påsk, ja det blir det vare sig det finns ett påskris hos oss eller ej. Och det lutar definitivt åt det senare! Fjädrar kan visst vara vackert men inte i skrikiga färger i nakna kvistar, nope inte i detta hushållet nu när dottern vuxit ifrån den åldern när det liksom krävdes insatser av det slaget.

Hoppas du har en fin helg!
Kram
Suz

Hanna sa...

Så fint du har det
Ha en toppen lördag
Hanna