söndag 20 juli 2008

En nästan vanlig söndag

Dagens att göra-lista:
- Sy klart gardiner till köket av detta tyg:

(jag hoppas dock att symaskinen fungerar, det var ett enda trassel igår! Jag skruvade isär och grejade, och jag hoppas att den fungerar nu! Sist maskinen var in på service tog det två veckor och det var två mycket långa veckor...)

- Sy ihop dessa charmiga mattor till sovrummet. Mattor liksom tyg kommer från veckans IKEAbesök.


- Städa, plocka, städa...

- Måla de nya benen till tv-bänken.

- Baka kladdkaka och tårta.

- Fara på släktvisit och låna tårtfat samtidigt.

Jag hoppas att jag även ska hinna med att sitta ute i en solstol och göra ingenting...

Tack för alla kommentarer om mitt vitmålade kök! Jag blir jätteglad och läser alla med stort nöje!!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Vad smart med presentpapper! Det kan man ha till mycket har jag märkt:-) Snygga mattor du hittade på IKEA! Var det såna där billiga de brukar ha? Jag brukar aldrig ha tur att hitta såna med lagom mycket färg, om du förstår vad jag menar...:-) De brukar vara i alla regnbågens färger och det är säkert fint hos någon annan:-)
Ha en trevlig dag och hoppas du hinner sitta i solen och göra ingenting!

Anonym sa...

Ser ut att bli en fullspäckad söndag för dig. Jag ska städa och inte göra så mycket annat.

Klart du kan ha glasyr på dem med blåbär i. Så gör jag alltid, lägger frosting på och dekorerar med ett bär. Du kan göra frostingen och sedan röra i lite blåbär, då får du färg och smak på samma gång.

~Livet i byn

Jo sa...

Vilka snygga mattor du har hittat! Jag har , liksom Emma, svårt att hitta trasmattor med lagom mycket/lite färg, så jag får nog ta mig en tur till IKEA snart! :)

Mjuka sa...

Hej
Det är väl det enda som är positivt när det regnar, att man hinner med mycket pyssel
kramar M

Anonym sa...

Ja men där är ju det snygga IKEA tyget, jag vill haaa. Skulle kunna tänka mig alla tyger i den kollektionen, gillar dem skarpt. Ditt kök blev ju super fint förresten, om jag ändå hade lite av din målarenergi.

Lisas inredningsblogg sa...

Åhhh I LOVE KÖKET! :D
Mmmm tyget är såå otroligt snyggt! Det vill jag också ha! Hoppas att symaskinen vaknade till liv! KRAMKRAMKRAM

Sara sa...

Du har lite att göra hoppas att du hinner slappa lite också.
Kram Sara

Lenas pysselgrop sa...

Gillar det där Ikeatyget! Höll länge i det senast när vi var där, men kom inte fram till var det skulle passa. Men nästa gång kanske det får följa med hem i alla fall... :)

Anonym sa...

Oj du verkar ha fullt upp om du ska hinna med allt detta =)
Vad fina trasmattorna var, snyggt med så neutrala färger.
Kram Rebeck

Anonym sa...

Hoppas maskinen funkar för jag vill se gardinerna uppe, är intresserad av att köpa det tyget oxå. Du får vara "försökskanin".

Fullspäckad dag med andra ord. Själv har man jobbat 10 timmar men har varit lugna "gatan".

Linda -Galleri Palla sa...

Ujujuj! Verkar jubbigt allt det där. Själv ska jag sy imorgon. Ska bli spännande. Pärlan måste ju ha gardiner, kuddfodral, diskhanddukar, bordduk osv.

Jag har iaf lärt mig att

a) Man måste ha märkestråd.
b) Man kan inte ha en husqarnanål till en Singermaskin.

Sa tanten i syaffären i alla fall :)

Anonym sa...

Vilket fint typ du har köpt. Riktigt bra blev kappan också. fint du har det! kram