tisdag 29 juli 2008

Återvunna fynd!

Gårdagen blev mycket roligare under den andra halvan!

Jag pinnade iväg till jobbet extra tidigt för att kunna sluta tidigare, och då hinna till återöppningen av Återvinningsmarknaden. Det visade sig vara ett mycket klokt beslut. Oj, vad det fanns grejer där! Nu hann jag bara vara där i 25 min så jag hann inte med att göra riktigt de djupgrävningar som jag annars brukar ägna mig åt där. Men ändå hann jag med att hitta två fint patinerade lerkrukor, modell större (en var en älskad Uppsala Ekeby!), en korg, en minikonservburk, en liten sockerskål i porslin, en träback och en oval metallbricka med utstansade hjärtan längs kanten. Det kommer foton så fort jag har fiffat till det hela. Träbacken var t ex blå med en påmålad gul rosett. Och så kan jag ju inte ha det. Förutom att måla mina små andra projekt därhemma hann jag äntligen byta tyg på min stora tygtavla. Det blev detta - dock var det lite väl skumt för att fota det uppe på väggen så det kommer senare.



Och hittar man lite grånade träbitar så måste man ju göra en Lycka-pinne att sätta ned bland blommorna ute på balkongen!

8 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Men vad fiifg du är! Pinnen blev ju jättesnygg! Jag är helt förundrad hur du kan texta så fint... när jag försöker blir det skräp... men men, man kan ju inte vara bra på allt ;-). Blygsam? Hihi!

Men då låter det som en bra dag! Kul att få se dina fynd!

Ha det bra idag!

Anonym sa...

Himlans vilket snyggt tyg, vart har du fått tag på det?

~Livet i byn

Mia sa...

Skönt att jag inte är ensam. Men allvarligt jag kan få lite lätt ångest ibland över att jag liksom inte verkar vara så där ordentlig och vuxen. Jag är ju snart trettio!

Men så länge man är lycklig antar jag...eller?

Får man se krukorna tro?

Kram Mia

Anonym sa...

Även dom enklaste saker kan man göra till vackra ting!

Sara sa...

Jag hoppades ju att du skulle göra fynd och det gjorde du! Vad spännande det ska bli att få se dem.
Kram Sara

Levindas Värld sa...

Hej!

Ojojoj va massa fynd du verkar ha gjort, skoj!!

Och du har återgått till jobbet du med efter semestern, hoppas det känns okej. Vi har ju trots allt sommaren kvar att njuta av! Det låter som en bra idé att ta tillvara på eftermiddagarna med pyssel och göra sånt man vill, det är så jag gör också :)

Va fint tyget var som du satt upp på tavlan, jättefiiint!!

Jag tycker absolut att du ska leta fram dina barnskor ur dina gömmor, de är ju så söta att bara ha ståendes framme sånna där barnaskor :)

Kram

Grodmamman sa...

Vad du grejar! Här är det bara lata dagar på stranden som gäller!:) Sista veckan på semestern nu.
Kram

Mjuka sa...

Låtet som ett härligt ställe att fynda på!! Pinnen blev ju jättefin!
Kramar M