torsdag 20 augusti 2009

Äsch, vi korar vinnaren nu!

Att kora en vinnnare, ja, det är inte lätt. Särskilt när man satt upp helt subjektiva och känslomässiga regler. Hur ska man bestämma sig? Vilket är den bästa motiveringen? När man försöker komma på det så blir man lätt blödig och vill kora flera vinnare. Som då skulle få dela på itusågade fat..hm, hur roligt skulle det vara?

Efter moget övervägande är vinnaren
Klankis
Med följande motivering:
ÅÅÅHHH jag förtjänar dem för att jag älskar allt vad fat heter och dessutom är det lite synd om mig just nu för jag har precis cyklat hem i värsta åsk- och hagelskuren endast iförd kortärmad klänning och cykelhjälm. Dessutom vore det väl rätt ironiskt om jag vann ett par fina fat att servera kaka på nu när jag precis börjat med GI och ska gå ner 10 kg på 92 dagar!? Det vore väl riktigt spännande att se hur faten gör sig med en hög broccoli på?!


Ironi och blöta cykelturer går hem hos mig.Och så vore det spännande att få se faten med broccoli på.

Så grattis! Och maila mig din adress så ska vi försöka muntra upp GI-dieten!




Drömska bilder på lavendel.. visst är man lite bloggskadad om man, när man håller på och klipper ned lavendel för att torka, plötsligt ser att detta måste man fota för att kunna lägga in på bloggen?

20 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Jaha jag hann knappt, la precis in hihi. Men grattis till vinnaren.
Kramkram A

Tulipa sa...

Hej du!
Ja den där bloggskadan känner jag igen?!*hihi*
Men lider man inte av värre skador så kan man nog leva med det. Rätt kul ju...

Grattis till vinnaren, jag visste faktiskt inte hur jag skulle motivera mig så det blev inget. Men lite broccoli på blir säkert trevligt!
Ha en skön fredag!

Ensamma mamman/Ögonblick och Tankar sa...

De var helt rätt motivering som vann måste jag säga. Fast jag har ju inte läst alla men den va riktigt bra. Hoppas på att få se faten med broccolie på =)

Kram

annashusidingtuna sa...

Trevlig bloggskada du har...blir ju jättefina kort som passar super till din blogg!!!
Grattis till vinnaren.
Kram Anna

Lyktor och Tyg sa...

gratis till en värdig vinnare!
Visst är man lite bloggskadad tänker ofta på hur det skulle bli en bra bild till bloggen.
kram Kristina

2BarnsMamman sa...

Det var en värdig vinnare! Ja, visst är det svårt att inte tänka blogg i alla möjliga och omöjliga situationer :) Kram

Mjuka sa...

Grattis till vinnaren!! Superfina bilder
kram Malin

Aratorps Lena sa...

Jag tror nog att det börjar ses som ganska normalt vid det här laget... Världen böjer sig och blir van. Tack för trevlig tävling och grattis till lätt och blöt vinnare! /Lena

♥ Pia... sa...

..fniss...jo vi är nog lite bloggskadade lite till mans..eller om du så vill kvinns:)..,..grattis till den glade vinnaren..ska bli kul att se broccolifatet..rosa och grönt..det skär sej inte iallafall:...Kram..Pia

Nyanser av vitt sa...

Ha ha det där känns igen.Jag har precis börjat blogga men har redan utvecklat ett beroende. Glöm inte min första tävling som startar imorgon.
Godnatt!

Monkan sa...

Grönt och rosa är jättefint ihop så jag tror det blir toppen med broccoli på faten. Ja det var inget lätt jobb du gav dig in på, att utse en vinnare men det var ett mycket bra val, grattis till vinnerskan.

Nej, nej, fota lavendel är nog en medfödd instinkt? Ja dessa bloggbilder, jag har nog aldrig förr tagit så många märkliga bilder som jag gjort sen jag började med bloggandet förra året. Undrar hur de skulle göra sig i ett fotoalbum :-) Eller vad sägs om första bilden i mitt inlägg om Marie Claire-pärmen, fulare bild har väl knappast förekommit i en blogg, en pärm nerkladdad med lim… men det blev lite bättre när den var färdigklädd, och sen är det ju insidan som räknas :-) och den gillar jag ju skarpt, gott om idégivande bilder.

Men stackars Fröken, bara jobbat ett par veckor efter semestern och redan fördjäkligt! Det låter som att du verkligen vore berättigad till en pyssel-timeout. Jag vet inte om en boxningssäck vore så bra, det skulle kanske kunna ha negativ inverkan på pysslandet, trötta armar och kanske ömmande händer? Snigel i ögat var väl gångbart för några år sen, kanske nåt som kan dammas av och använda?

s.m.i.l.e sa...

Haha! Den var bra! Den hade jag också valt! Grattis till vinnaren och lycka till med GI och brocolli! :-)

Klankis sa...

TJOHOOOOOOOO!!!!WOOOHOOHAAAAAA!!!!!!!
TACK!!!
Vad sjukt glad jag blir!

Klankis sa...

...och självklart blir det broccolibilder. Så fort det bara går!!!

Annas Lycka sa...

Helt klart en bra motivering. Grattis tilll vinnaren. Lite bloggskadad....hm näääääää

Ha en härlig fredag. Kram Anna

Villa Carl Larsson sa...

Grattis till vinnaren. Vilken härlig motivering - helt rätt vinnare :)

Trevlig helg!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Grattis till vinnaren!

FNISSAR ja det där med bloggskada kan jag känna igen ;) Fast jag är GLAD att du "är" det eftersom jag verkligen gillar alla dina charmiga inlägg med foton och inte vill vara utan dem!

Trevlig helg!

KRAMAR från Eva

rustik charm sa...

Grattis till vinnaren:)

Ja nu har jag blivit så sugen på loppisar så:) Och att måla tycker jag är så kul, speciellt när det blir bra:)
Ha en underbar fredag.
Kram Kristina

Lilla huset på prärien sa...

Grattis till vinnaren! Nog ska det bli spännande att få se en uppiffad broccoli på de fina faten :)

Vilket vackert vitt fat du har!

Och lavendel som doftar så gott... :)

chokladblomma sa...

Hi, hi! Vilken underbar motivering! Klart att det var en vinnare!

Ha en bra helg!
Kram