onsdag 6 juli 2011

En lavendel måste man ha

Alltså, i vanliga fall kan det vara svårt att hinna med bloggen på grund av att man måste jobba och andra tråkiga saker.

Jag trodde att det skulle bli andra bullar på min semester. Men då hade jag ju helt glömt bort hur svårt det kan vara att hinna med bloggen när man har fullt upp med alla roliga saker man kan göra då!
Till exempel dra ett par svängar på loppisar och fynda Höganäskrus, gamla assietter, ett uppläggningsfat, en eftersökt bok, en hoper tygnystan, en gammal ram, krukor, linnehanddukar, sex gardinlängder, en gammal träpapperskorg och en Snöboll-ljuslykta. För 156 kronor.

Jag vill poängtera att jag även varit och lämnat sex fulla Ikeakassar med grejer till en loppis också. Så jag kan rensa!


Äntligen har en stor lavendel hittat hem till mig!
Och hoppsan, jag råkade visst klä om kökssoffelocket igen.

Nu ska här dammsugas, trots värmen. Kan ni tänka er vilken stad som leder solligan...?

15 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Låter ju verkligen som du utnyttjar dina semester dagar på rätt sätt...tyvärr svårt att hinna med allt man vill, så bloggen kommer ju lite i andra hand. Kram Johanna

Systrarna Hjertén sa...

Helt rätt! Så vill jag också ha det på min semester, bara två dagar kvaar...tjoho!!

Mvh
Frida

Nyanser av vitt sa...

Men det var värst vad du har fyndat. Tur att du har rensat lite så du får plats med allt nytt

Grodmamman sa...

Det är ju tur att du även kan rensa när du hittar så mycket nytt!;)
Trodde att mina lavendelplantor var stendöda, men nu har de vuxit och ser ut att må riktigt bra!:)
Är det inte så det ska vara på semestern, att man ska göra roliga saker istället för att blogga!:)
Har sytt hällor förut, men nu har jag kommit på ett nytt sätt som jag hoppas ska bidra till ett snyggare slutresultat än förra gången. Om det regnar någon dag i slutet av veckan kanske det blir lite sytt igen!
Kram

vitagavlar.blogspot.com sa...

En (eller helst flera!!) Lavendel måste man definitivt ha!!!
Kram Lisa

Hanna sa...

semester är bäst!
kram
hanna

Compact Garden sa...

Goosch..vilken loppis lycka du haft..min första semester loppis blev en verklig besvilkelse, dyrt och inget kul alls :(

Men det kommer flera och än är inte sista saken köpt :)

Ha en alldeles underbar semester Kram Anne

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Lavendel är underbart, fantastiskt och gör sig utmärkt till linnetyget i din finfina kökssoffa.

Njut av solen och semestern. Om fem timmar är jag friheten själv!!!

Glaaaaad!
Kram Madde

Unknown sa...

Hejsan,
vilken fin blogg du har! Jag gillar lavendel. Det är min favorit blomma faktiskt:)
Kika gärna in i min blogg.
Ha en fortsatt skön dag.
Nelya

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hej! Vilken trevlig blogg jag hittade här!!! Kommer gärna tillbaka=)

Ha det gott!
Kram,
Regina

Hildas hem - Sofia sa...

Det är bra att du utnyttjar din lediga tid väl :)

Du kan vara lugn angående mina kantareller. Det är inte hösten som är på gång - för det är sommarkantareller vi plockat. Höstkantarellerna kommer till hösten.

Fröken Grön sa...

Hehe, jag tyckte väl att soffan såg annorlunda ut! Snyggt blev det!

Lavendel är underbart, en av mina absoluta favoriter. Här i Skåne har vi förmånen att kunna odla den utomhus och få den att övervintra år från år. Underbart när den doftar!

Njut nu av din semester, fröken! Fast jag tror knappast att du behöver den uppmaningen...
/Anna-Karin

Marie - Systrarna sa...

Hej du! Ett tag sen jag tittade in här i det flitiga boet. Såå du har pysslat och fyndat! Så härligt och inspirerande. Nu måste jag nog också sy en lampskärm tror jag bestämt.
Semestertid... har faktiskt tänkt ÖKA min blogvärldstid under sommaren! Inte så svårt i mitt fall kanske... Ha det gott, jag tittar in snart igen! /Marie

Levindas Värld sa...

Hallåjs! Jamen det är väl definitivt ett sundhetstecken då man glömmer av datorn lite när man har sommar och semester ;-) Vore ju riktigt trist om man blev klistrad vid den större delen av tiden, näe hujedamej...hihi! Va snygg din soffa blev med det beiga tyget! I min kökssoffa har jag också den där kudden, men en vit pläd istället för beige/linnefärg som dig. Jepp lavendel är ju ett måste! Jag blev så glad när jag upptäckte att det fanns både lammöron och lavendel i mitt blomland ute i trädgården :-)

Må så gott!

Malin på pastill.nu sa...

Himlans fint där i kökssoffan. Älskar kudden, köpte en likadan till min mamma i helgen.

Magkänslan är svår, men jag litar nog på min ganska mycket. Det är dock svårt att veta om det är trygghetsknarkande eller magkänsla man har ibland. Och stora beslut är ju så sjukt jobbiga just för att man inte vet vad man får, man vet ju bara vad man har. Äh, jag vet inte, jag har haft huvudbry senaste tiden just när det gäller ett stort beslut. Jobbtankar. Efter mycket sorterande kom jag fram till att magkänslan var rätt och att det inte var trygghetsknarkande. Tror jag :-) ;-) Hur som helst är jag nöjd med mitt val och det är ju det viktigaste.